Kvalitetsmæssigt er “The Wolverine” en klar forbedring i forhold til de seneste par “X-Men”-film med Hugh Jackmans spydige supermutant i centrum. Det siger nu heller ikke så meget, og desværre er “The Wolverine” i sidste ende en rimelig underholdende, men dybt konventionel metervare, der slet ikke dykker så langt ned i sin titelhelts psyke som håbet. Til gengæld ser filmen fremragende ud på Blu-ray, og lydsporet er endnu bedre. Blandt ekstramaterialet finder man en forlænget (og tilmed en smule forbedret) udgave af filmen, et godt kommentarspor og en hæderlig dokumentar.

Filmens fans kan altså med god samvittighed føje “The Wolverine” til filmsamlingen, men udgivelsens 3D-transfer er ikke vildt imponerende, så medmindre man er en 3D-elskende “X-Men”-megafan, kan man sagtens nøjes med at investere i den billigere 2D-udgivelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Mikkel Abel 10 år siden

God anmeldelse og fedt det rykker med blu-ray anmeldelserne! :)
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#2 Nagash 10 år siden

Enig med anmeldelsen på det tekniske. Det er spot on, og jeg var svært imponeret af lydsporet.
Karakteren på filmen er jeg dog ikke helt enig i. Synes den ligger på 4-4½/6. Den havde en rimelig banal historie, men den var veludført og jeg følte mig sgu godt underholdt. Og så er den klasser bedre, end den pinlige X-Men Origins: Wolverine. Den var dælme godt nok ringe.
Gravatar

#3 Ispep 10 år siden

Der er meget få plusser i den film. Så få, at jeg faktisk ikke finder den ret meget bedre (hvis overhovedet?) end X-Men Origins. Jeg er dog enig i den middelmådige dom. Den er mild underholdende. Men kæmpe skuffelse.
Gravatar

#4 Kviesgaard 10 år siden

Fin anmeldelse, der opsummerer filmens styrker og svagheder.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#5 GustavE 10 år siden

Rigtig god anmeldelse, jeg er meget enig med bedømmelsen 3/6. Filmen er kedelig, men ikke dårlig. Jeg er dog ikke enig i kritikken af "X-men Origins: Wolverine". Ifølge min mening er den mindst lige så god, faktisk en tand bedre end "The Wolverine".

Skriv ny kommentar: