Bortset fra Eckhart tildeles ingen af filmens figurer nok personlighed til, at man overhovedet gider trække på skuldrene, når de omkommer, men samtidig er filmens manglende ambitioner på sin vis også en styrke. Den er tilfreds med at være et stykke klichefyldt B-film og forsøger for det meste ikke at gabe over mere, end den kan magte. Til gengæld kunne man godt ønske, at den havde udvist lidt sparsommelighed i længden – knap to timer er simpelthen alt for lang tid for en film, der kører i fuldstændig samme gear hele vejen.

Målt i forhold til gængse ruminvasionsfilm har man dog bestemt set langt værre tilfælde end “World Invasion: Battle Los Angeles”, men den er ikke desto mindre en meget forudsigelig affære, der hverken byder på det mindste spor af nytænkning, nogle opfindsomt designede væsner eller en synderligt velskrevet historie. Når nu rumvæsnerne alligevel er rejst helt fra den ene ende af galaksen til den anden, kunne de da i det mindste have taget et ordenligt manuskript med.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 Lizard 13 år siden

Nu har jeg fået set den her film.. og hold kæft hvor var den elendig. Jeg havde forventet meget mere.. i det mindste 4/6 værdig.. men må nøjes med 1/6. Det var virkeligt spild af penge og tid, ØV!
Gravatar

#62 Djibyman 13 år siden

DoctorDoom (60) skrev:
Øh, og hva' så?

Ikk´noget, bare en konstatering.
I never Apologize, i´m sorry but that´s just the way i am.
Gravatar

#63 Nicki52 13 år siden

Så den i går aftes. Jeg fik godt nok gabt min kæbe af led. Det eneste der holdt mig vågen var lyd fra ekstrem høj. Gider den 2 ud af 6 for castet af Aaron Eckhardt.

ollethem (2) skrev:
aah.. hvis bare michelle rodriguez gad at dø! ! ! ! ! ! ! verdens dårligeste skuespiller, så selvfølgelig alt hvad hun rører bliver en fed lort.

Ja, det er hendes skyld at Avatar, Lost og Resident Evil er så røvsyg. Hun kan ikke en skid.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#64 Djibyman 13 år siden

Nicki52 (63) skrev:
det er hendes skyld at Avatar, Lost og Resident Evil er så røvsyg. Hun kan ikke en skid

Ja, og så er hun jo også grim, næsten ulidelig at se på, he he;-)
I never Apologize, i´m sorry but that´s just the way i am.
Gravatar

#65 astor 13 år siden

Jeje, de har da nået sit budget på $70 mill., og det kun på billetter solgt i USA, så mon tro om ikke de syns det går godt nok. Kommer en Battle: New York også om de får solgt nok billetter ;-)
Sorry, Quaid. Your whole life is just a dream...
Gravatar

#66 Nicki52 13 år siden

ollethem (2) skrev:
hvis bare michelle rodriguez gad at dø! ! ! ! ! ! !

Jeg synes også hun dør i mange af de ting hun laver.
Af det jeg har set af de film hun er med I, dør hun i Resident Evil, Fast & Furious, Avatar og i tv-serien Lost. Altså, i Lost havde hun lavet en aftale med skaberne af hun kun er fast med i en sæson.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#67 steadi07 13 år siden

Jeg må indrømme, at jeg på trods af den elendige dialog, forudsigelige historie og Michelle Rodriguez følte mig godt underholdt i filmens knap to timer.

Jeg vil umiddelbart give 3/6 stjerner - Men filmen havde bestemt ikke rangeret der, hvis ikke Aaron Eckhart var med i filmen, godt castet.

Slutningen var måske lige bob-bob nok, men selve scenen var fed nok, så den er lige accepteret.
Gravatar

#68 filmzkim 13 år siden

Fed film 4/6
Dialogen var dog et minus og der var enkelte scener, der så en smule computerlavet ud.
Men fed action, fed lyd og fed musik.
Gravatar

#69 ietord 13 år siden

Var inde og se den den anden dag. Havde været i tvivl om, om jeg gad bruge penge på den pga de dårlige anmeldelser. Men jeg var sgu godt underholdt. God actionpacked ruminvasionsfilm, der efter min mening var værd at se i biffen. Men jeg er så nok også lige i målgruppen. Har skudt tusindvis af rumvæsner i spil og det samme har dem jeg var inde og se den med.
De fjollede bad-ass amerikaner-replikker som "We are US marines!" grinede vi bare af.

4/6 for filmen og en anbefaling til folk der godt kan lide ruminvasionsfilm med bad-ass US marines...
Gravatar

#70 Movie Daddy 13 år siden

Jeg vil have min 1 time & 51 min tilbage ....... Livet er sku for kort til så dårlig film

Skriv ny kommentar: