Bortset fra Eckhart tildeles ingen af filmens figurer nok personlighed til, at man overhovedet gider trække på skuldrene, når de omkommer, men samtidig er filmens manglende ambitioner på sin vis også en styrke. Den er tilfreds med at være et stykke klichefyldt B-film og forsøger for det meste ikke at gabe over mere, end den kan magte. Til gengæld kunne man godt ønske, at den havde udvist lidt sparsommelighed i længden – knap to timer er simpelthen alt for lang tid for en film, der kører i fuldstændig samme gear hele vejen.

Målt i forhold til gængse ruminvasionsfilm har man dog bestemt set langt værre tilfælde end “World Invasion: Battle Los Angeles”, men den er ikke desto mindre en meget forudsigelig affære, der hverken byder på det mindste spor af nytænkning, nogle opfindsomt designede væsner eller en synderligt velskrevet historie. Når nu rumvæsnerne alligevel er rejst helt fra den ene ende af galaksen til den anden, kunne de da i det mindste have taget et ordenligt manuskript med.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 loki 12 år siden

Ærgelige & øv, men måske ikke så overraskende.
www.peakoil.dk
Gravatar

#2 ollethem 12 år siden

aah.. hvis bare michelle rodriguez gad at dø! ! ! ! ! ! ! verdens dårligeste skuespiller, så selvfølgelig alt hvad hun rører bliver en fed lort.
Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick and Tich.
Gravatar

#3 McPeter 12 år siden

Hmm - splittet - er normalt lidt en sucker for katastrofe film selvom de sjældent er gode, blev dog bare så fælt skuffet over 2012 at jeg ikke har set nyere katastrofe film - havde lidt håbet jeg kunne vende tilbage til genren med denne.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#4 Dragon_Claw 12 år siden

3 ud af 6 stjerner for historien...

Hvor mange stjerner er gameplayet så værd, og er man tvunget til at medbringe sit eget gamepad til dennne film?

;-)
Tony Montana: All I got in this world is my word and my balls. And I don't break 'em for nobody!
Gravatar

#5 Morpheus 12 år siden

Er lige kommet hjem fra en fed tur i biografen. Kunne rigtig godt lide filmen, der var bedre end mine forventninger, efter at have læst anmeldelser og set indtryk rundt omkring.

Der er mange klichéer og den er ærkeamerikansk, men det generede mig ikke rigtigt heri. Og så var effekterne fede, især lyd effekterne.

4,5/6 herfra.
Gravatar

#6 smolinsk 12 år siden

Tror nu ikke vi skal være alt for kede af det i forhold til anmeldelsen. Nu skal man jo også tænke på det for tiden ikke er in at give katastrofe film gode anmeldelser, de er lidt dårlig stil for tiden. At den sikkert er vildt underholdende, som jeg er meget sikker på den er, score den desværre ikke på her inde.
Gravatar

#7 duuk74 12 år siden

Har set Skyline for nyling som faktisk var ret fed på sine egne præmisser. Det var også en b-film, men en underholdende en af slagsen, og det var egentlig ret befriende at slippe for US militær helte og den slags bras. Will smith redder verden igen yadda yadda.
Skal se Battle LA for at se hvordan den klarer sig i forhold til Skyline.

100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#8 BN 12 år siden

smolinsk (6) skrev:
Nu skal man jo også tænke på det for tiden ikke er in at give katastrofe film gode anmeldelser


Så du mener, at anmelderne i virkeligheden elsker 'World Invasion: Battle Los Angeles', '2012' og 'Knowing' m.fl., men at de bare ikke tør sige det?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#9 wiseguy 12 år siden

Skal se den i morgen - har ikke de store forventninger oven på de jævnt negative anmeldelser, men jeg glæder mig til en friaften sammen med gutterne :o)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#10 Kruse 12 år siden

BN (8) skrev:
Så du mener, at anmelderne i virkeligheden elsker 'World Invasion: Battle Los Angeles', '2012' og 'Knowing' m.fl., men at de bare ikke tør sige det?


Don't feed the hungry troll!
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: