Bortset fra Eckhart tildeles ingen af filmens figurer nok personlighed til, at man overhovedet gider trække på skuldrene, når de omkommer, men samtidig er filmens manglende ambitioner på sin vis også en styrke. Den er tilfreds med at være et stykke klichefyldt B-film og forsøger for det meste ikke at gabe over mere, end den kan magte. Til gengæld kunne man godt ønske, at den havde udvist lidt sparsommelighed i længden – knap to timer er simpelthen alt for lang tid for en film, der kører i fuldstændig samme gear hele vejen.
Målt i forhold til gængse ruminvasionsfilm har man dog bestemt set langt værre tilfælde end “World Invasion: Battle Los Angeles”, men den er ikke desto mindre en meget forudsigelig affære, der hverken byder på det mindste spor af nytænkning, nogle opfindsomt designede væsner eller en synderligt velskrevet historie. Når nu rumvæsnerne alligevel er rejst helt fra den ene ende af galaksen til den anden, kunne de da i det mindste have taget et ordenligt manuskript med.
#51 Ericmase 13 år siden
#52 DoctorDoom 13 år siden
- og WI:BLA hører til sidstnævnte :-) (selvom Eckert er god)
#53 Djibyman 13 år siden
My bad;-)
Det beklager jeg, men som sagt før skyldes det en fejl i min opdragelse at mit nostalgiske gen ikke fungere optimalt, så ældre film er ikke mit skarpeste hjørne, men jeg er sikker på at der er mange klassikkere der er gået min næse forbi;-)
Måske jeg har udtrykt mig forkert set i bagspejlet når jeg sagde dialogen er 90% af filmen, hvad jeg mener er at dårlig sammen satte dialoger kan ødelægge selv den dyreste film som i dette tilfælde, for mig er effekterne ikke altid det jeg ser på først, men derimod skuespillet, og dialogerne, hvis det ikke fungere, så fungere filmen ikke for mig, det sker ikke ofte, men nu og da dukker der film op som der irreterre mig til et punkt hvor det næsten gør ondt, og 9 ud af 10 gange er det ikke effekterne men før nævnte.......jeg kan mærke jeg vrøvler, nå, anyways, håber det giver mening..., hvis ikke sååå............;-)
#54 Babo Rises 13 år siden
Kampscenerne følger selvfølgelig tidens trend. Det er shaky cam, så det batter. Det er heftigt, men trættende for øjet. PG-13 mærket gør også, at kampene mere ligner noget fra transformers end ægte rædsel. Uanset hvor heftig klippestilen er, så følte jeg ikke for alvor faren. Ødelæggelserne og billedsiden er til gengæld ret flot at se på, og lyd siden er virkelig bragende. Mere er der desværre ikke.
4/10
#55 astor 13 år siden
#56 Leo DiCaprio 13 år siden
Og titlen er jo ondsvagt, de skulle da have fundet på noget andet end noget så orginalt som Battle: Los Angeles. Får filmen til at virke som noget der kunne have været endt på dvd med det samme.
#57 Djibyman 13 år siden
Om man kunne lide District 9 eller ej er en smag sag, men der er intet i den der får mig til at tænke på den, for mig er D9 en af de mest originale alien film nogen sinde, hvor denne er en af de værste.
#58 DoctorDoom 13 år siden
#59 Djibyman 13 år siden
Sådan er vi jo heldigvis så forskellige;-)......på IMDB er der ca.180.000 der er uenig med dig, der har den en score på 8.2 ud af 10 og er nr 143 på deres top 250 over de bedst ratede film, der er omkring 1500 anmeldelser hvor kun en håndfuld er dårlige, den bedste, og mine personlige favoriter er dog Rolling Stones magazine der udtaler: "District 9 is all kinds of awesome — and not just to geeks, og de hyggelige anmeldere på spill.com der giver den deres højeste anmeldelse "Better Than Sex" hvad de kun har givet til 3 andre og den ene er ment som en joke. Men selvfølgelig har du ret, den er dårlig for den minder jo på ingen måde om det man "plejer" at se, det kan jeg godt se problemet i;-)
#60 DoctorDoom 13 år siden