Teknisk er filmen særdeles flot skruet sammen. Stone viser ikke de velkendte billeder af flyene der styrter ind i bygningerne, men kommunikerer i stedet hændelsen gennem en imponerende lydside, der vækker den uhyggelige fornemmelse af en bygningen der river sig selv i stykker. Skrækindjagende er også er de klaustrofobiske skakte som folkene bliver begravet i.
“World Trade Center” er en glimrende film og utvivlsomt et troværdigt billede af begivenhederne omkring 11. september. Den er imidlertid ikke det mesterværk den kunne have været, dertil er den simpelthen for ordinær. Ikke desto mindre må man beundre Oliver Stone for at have lagt de politiske agendaer til side ved denne films skabelse – og dog. For ved krateret af tårnene spejder Karnes langt ud i horisonten og erklærer at: “Det her må hævnes” – hvorpå han tager af sted for at deltage i krigen mod Irak.
#11 chandler75 18 år siden
#12 Yoda 18 år siden
#13 thomas040 18 år siden
#14 filmz-incubus 18 år siden
Skal ind og se den torsdag. Jeg glæder mig faktisk til at se den.
#15 jessup 18 år siden
#16 Julian 18 år siden
#17 jessup 18 år siden
#18 filmz-Avenger- 18 år siden
Den lille sidehistorie med mr. Army, der ved at gud kalder på ham til denne "mission" er sku lidt for propagandaagtigt... Nok det jeg var mest træt af ved filmen hehe
tror også 3½/6 er en okay karakter for en middelmådig film, der giver en okay historie omkring 11. september
#19 fjols 18 år siden
Jeg var rigtig træt af ham soldaten på guds mission. Jeg føler ikke han havde nogen egentlig værdi i filmen og desuden virkede hans rolle ikke helt gennemført. Synes han var med for kort tid i forhold til hvad der blev lagt op til.
Derudover synes jeg at der hvor de bliver hevet op var dårligt opsat. At der står så mange reddere, politi- og brændfolk virker ikke særlig realistisk. Specielt om natten hvor den første bliver hevet op virker det en smule malplaceret og amerikaniseret.
Nok om det negative, som sagt en rigtig god film, som helt klart fortjener at blive set. Ikke så meget pladder, rigtig emotionel og flot sat op.
#20 filmz-putte 18 år siden
min mening om filmen er bare at den var meget kedelig med nogle lidt mærkelige scener ind imellem og dårligt skuespil til tider, ik nogen god film, men godt forsøg omkring et meget følsomt emne, måske ik for os danskere, men det er det især for amerikanerne, derfor den nok heller ik blev god, fordi der var så meget de skulle tage hensyn til.
Putte