“Wyatt Earp” er en film der ikke efterlader det store indtryk, men som alligevel skal se pga. Dennis Quaids spil som Doc Holliday og ikke mindst de flotte billeder. Lyden på DVD’en er acceptabel og billedoverførelsen er udgivelsens lyspunkt. Ekstramaterialet er dog noget tyndt og programmerne lugter lidt af reklamestof.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Kadann 19 år siden

God anmeldelse.. :)

Da jeg i sin tid så denne film, må jeg dog erkende at jeg var ved at falde i søvn op til flere gange.

Faktisk var filmen så kedelig, at jeg desværre ikke engang kan huske Dennis Quaids rolle, eller ret meget andet fra filmen i det hele taget.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#2 filmz-The Omen 19 år siden

Wyatt Earp er en af de bedste Western-film til dato. Jeg var utrolig facineret af den første gang jeg så den. Alle skuespillere spiller som en drøm og "cast" listen er meget lang.
Dennis Quaid spiller Doc. En ven af Wyatt som har tuberkulose (er det stavet rigtigt?). Og Quaid er endda en af dem, der leverer den bedste præstation.

Jeg tillader mig at kalde Wyatt Earp et mesterværk.

Hint: Se også Tombstone med Kurt Russel. Den er også utrolig god. Desværre ikke ligeså god som Wyatt Earp.
Don't waste my motherfucking time.
Gravatar

#3 Yoda 19 år siden

Begge film er blandt mine absolutte favoritter, når talen falder på moderne westerns, men "Tombstone" leverer langt mere nuanceret og intenst skuespil end den større opsatte "Whyatt Earp".

Val Kilmers portrætering af Doc er en myrekrybende underhuden oplevelse og en af Kilmers absolut bedste præstationer.

Desuden er det ganske morsomt, at en fjern slægting til Whyatt Earp spiller med i "Tombstone", og hvad der er endnu mere morsomt er, at han rent faktisk selv hedder Whyatt Earp. Han ses i rollen som Billy Claiborne.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#4 filmz-The Omen 19 år siden

Tombstone fokuserer jo også kun på Earp's liv i byen, Tombstone. Jeg tror at Tombstone er en mere personlig film, hvor imod Wyatt Earp fokuserer på hele hans liv.

Venskabet mellem Doc. Holliday og Wyatt er dog bedst vist i Tombstone.

Begge film er forrygende.
Don't waste my motherfucking time.
Gravatar

#5 ks 19 år siden

Nu har jeg ikke set Wyatt Earp, men Val Kilmer er dælme god som Doc Holiday i Tombstone.
Gravatar

#6 filmz-Randy Savage 19 år siden

Den bedste westerm er da De Hurtige og De Døde helt klart :P Gene Hackman er god til at spille ond.
Gravatar

#7 Yoda 19 år siden

"The Quick and the Dead" er en liga under Eastwoods mesterværk "The Unforgiven", hvor Gene Hackman kommer til sin fulde ret. Der er her tale om intet mindre end en moderne klassiker og et mesterværk i topklasse.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#8 filmz-kain 19 år siden

Begge film stinker - også "The Unforgiven".
Gravatar

#9 Yoda 19 år siden

#8 Du har argumentationen i orden - det ka' jeg sku li'.

Men nej, der er bestemt ingen af de ovenstående film, der "stinker" - og da slet ikke "The Unforgiven".

Det er - som sagt - et mesterværk, der leverer storslået skuespil, fotografering og eminent instruktion.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#10 filmz-fm712 19 år siden

#8 - Jeg har hverken set Wyatt Earp eller The Unforgiven, men The Tombstone er en super god film som bliver hvad den er pga. det meget gode skuespil...

Skriv ny kommentar: