Der er dog enkelte problemer i filmen. Ikke blot problemer som hardcore tegneseriefans vil bide mærke i, men som andre filmgængere måske også vil lægge mærke til. Kelly Hu’s “Deathstrike” er en fuldstændig overflødig skurk, som (specielt i forhold til Stryker) visner bort i ens erindring om filmens mutant-kollektiv, og som er det eneste element i filmen, der virker udelukkende indsat for at kunne optage nogle halv-ligegyldige kampscener. Man kan heller ikke ligefrem sige, at “X-Men 2” stilistisk når visuelt bedårende tegneseriefilm som “Batman” og “The Crow” til sokkeholderne, men der er her selvfølgelig også tale om 3 vidt forskellige tegneserie-universer, som alle har deres udseende, og som alle kræver hver deres individuelle og særlige behandling på det store lærred. Og visuelt virker “X-Men 2” tro overfor billederne i tegneserien. Desuden savner jeg lidt den herlige selvironi som gav den første “X-Men” film en dejlig attraktiv selvbevidsthed, der gjorde den endnu mere interessant og unik. Men alt dette er bagateller i den store sammenhæng.
Det var et stykke tid siden, jeg sidst have siddet med et “X-Men” (eller “Projekt X”, som det hed på dansk) blad, men alligevel formåede “X-Men 2” på et sjæleligt plan at bringe mig tilbage til et sted i min barndom, hvor der ikke var nogen større lykke, end at få et nyt “X-Men” blad på en frieftermiddag efter skole. Derfor vil jeg være filmens bagmænd evigt taknemmelige. Den følelse har jeg ellers ikke haft i lang tid, selv ikke (i hvert fald ikke i helt samme omfang) da jeg så den første “X-Men” film.
“X-Men 2” er en af de mest underholdende film i årevis, og den bedste tegneseriefilm der er udkommet, siden Tim Burton udgav sit visionære moderne filmmesterværk “Batman” helt tilbage i 1989. Næste stop: “Hulk”.
Klik her for at læse mere om “X-Men 2” i Ugens filmz.
#51 filmz-Wacker 21 år siden
http://www.samarit.dk
#52 Michael Andersen 21 år siden
#53 chandler75 21 år siden
#54 Skobbolop 21 år siden
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#55 filmz-cycron 21 år siden
Er jeg den eneste der synes at Cyclops er en nar ?
#56 filmz-Wacker 21 år siden
http://www.samarit.dk
#57 filmz-Radium 21 år siden
Fedeste film siden Lord of the rings TTT
Historien, effekterne, personerne og måden de bruger deres kræfter på går jo op i en højere enhed
Glæder mig til 3'eren som forhåbelig bliver til noget, ifølge Fox så skulle den være færdig 5/6 2006
og hvis jeg skal komme med et bud eller ønske om hvem skurken skal være, så kunne det godt være Legion eller endnu bedre Stryfe/Sinister som spreder mutantpesten, så kan vi også lige få Apocalypse med ind i billedet :-)Men det kunne jo også være et menneske igen, så som Bastion, han er endnu ledere en William Stryker. Om Storm skal ryge ud synes jeg ikke, godt nok havde hun ikke så meget at sige i hverken 1'eren eller 2'eren, men hun fik da lov til at bruge hendes kræfter, og ja der er nok et eller andet mellem hende og Kurt Wagner.
Men det kunne da også være fedt at få Gambit med, og Englen hvis de to kommer med så er der god grund til at bruge Sinister og Apocalypse som skurke, da de er tæt knyttet i historien, og Cyclops kan også få noget at sige. Men måske satser de mere på den yngre del af mutanterne på skolen, mere Iceman og Colossus
Men der er jo længe til og vi skal da lige se Hulk, Spiderman 2, Fantastic Four, Elektra, Daredevil 2, Punisher og Iron Man først
#58 Corgan 21 år siden
Er jeg den eneste her der synes at det var temmelig komisk, at Colossus deltager i samme undervisning som børnene på omkring 15 år? Er han bare total stupid? Lol!
Btw er der ikke én der kan svare på følgende: Hvorfor brugte Iceman ikke sine kræfter til at redde Jean Grey? Kunne han ikke bare have lavet vandet om til is? Eller lavet en is-kupel hun kunne blive beskyttet af?
*/SPOILER*
#59 azathoth 21 år siden
#60 Skobbolop 21 år siden
og med hensyn til Colossus: Det er begrænset hvor mange mutanter der på skolen, så hvis de alle skal deles ind efter alderen...så bliver det nogle små klasser vil jeg tro..
desuden skal de jo alle lære det samme ik? :D
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"