Der er dog enkelte problemer i filmen. Ikke blot problemer som hardcore tegneseriefans vil bide mærke i, men som andre filmgængere måske også vil lægge mærke til. Kelly Hu’s “Deathstrike” er en fuldstændig overflødig skurk, som (specielt i forhold til Stryker) visner bort i ens erindring om filmens mutant-kollektiv, og som er det eneste element i filmen, der virker udelukkende indsat for at kunne optage nogle halv-ligegyldige kampscener. Man kan heller ikke ligefrem sige, at “X-Men 2” stilistisk når visuelt bedårende tegneseriefilm som “Batman” og “The Crow” til sokkeholderne, men der er her selvfølgelig også tale om 3 vidt forskellige tegneserie-universer, som alle har deres udseende, og som alle kræver hver deres individuelle og særlige behandling på det store lærred. Og visuelt virker “X-Men 2” tro overfor billederne i tegneserien. Desuden savner jeg lidt den herlige selvironi som gav den første “X-Men” film en dejlig attraktiv selvbevidsthed, der gjorde den endnu mere interessant og unik. Men alt dette er bagateller i den store sammenhæng.
Det var et stykke tid siden, jeg sidst have siddet med et “X-Men” (eller “Projekt X”, som det hed på dansk) blad, men alligevel formåede “X-Men 2” på et sjæleligt plan at bringe mig tilbage til et sted i min barndom, hvor der ikke var nogen større lykke, end at få et nyt “X-Men” blad på en frieftermiddag efter skole. Derfor vil jeg være filmens bagmænd evigt taknemmelige. Den følelse har jeg ellers ikke haft i lang tid, selv ikke (i hvert fald ikke i helt samme omfang) da jeg så den første “X-Men” film.
“X-Men 2” er en af de mest underholdende film i årevis, og den bedste tegneseriefilm der er udkommet, siden Tim Burton udgav sit visionære moderne filmmesterværk “Batman” helt tilbage i 1989. Næste stop: “Hulk”.
Klik her for at læse mere om “X-Men 2” i Ugens filmz.
#61 Corgan 21 år siden
Det kan godt være at han, som du siger, er hjælpe-lærer. Det så bare meget komisk ud, da han, i slutningen af filmen, kommer ind i lokalet sammen med de andre børn og sætter sig. Det minder mig lidt om McBain som "Undercover Nerd" i Simpsons.
#62 Corgan 21 år siden
De skal sikkert alle lære det samme... men hey, det skal man jo også i folkeskolen! Og der sætter man jo ikke en 10-årig sammen med en 15-årig, bare fordi årgangen har få elever. Hvorfor ikke mon? Man lærer jo på forskellige niveauer. Så det virker som om Colossus er på samme niveau som de 15-årige.
#63 Skobbolop 21 år siden
ved mutanter er alderen jo ligegyldig..det afhænger vel af hvornår de kom til skolen og hvor meget kontrol de har over deres egne kræfter?
og der kan en 10-årig jo godt have samme kontrol/erfaring som en 15-årig...ikke sandt?
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#64 Corgan 21 år siden
...god pointe. Det havde jeg ikke lige tænkt over. Never the less virkede det meget komisk at en kæmpe muskel-mand sad og studerede mellem de små børn.
#65 inflector 21 år siden
Men anyways syntes jeg at filmen var vældig god og jeg glæder mig til nummer 3 :)
Syntes også at det var en fed måde de havde fået vævet en masse af historierne sammen, Wolverines baggrund, dele fra "Gud elsker mennesket dræber" og historien om Fønix, det bliver spændende at følge med i.
Er der nogen der ved hvad en projekt-x samling er værd? Jeg har alt der er udgivet med projekt-x i årene 84-95 (så vidt jeg husker), er de noget værd og i så fald hvor skal jeg sælge dem?
#66 Skobbolop 21 år siden
haha..men stadig.. i ved jo for fanden godt hvad jeg mener..
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#67 inflector 21 år siden
Skulle bare lige føre mig frem :]
#68 filmz-Radium 21 år siden
Hmm kan det ikke have noget med at Jean holder dem låst fast og styre flyet med hendes tanker + hun gik af fri villige uden de andre vidste det
Og sikke en snak om Colossus, er der da nogen som ved hvor gammel han er i filmen?
#69 Nexiz 21 år siden
http://www.uncannyxmen.net/db/characters/
#70 Corgan 21 år siden
Jeg aner ikke hvor gammel han er, men han ligner (i filmen) én på 25-30 år.