“X-Men: The Last Stand” er et godt eksempel på hvad der sker når filmskaberne brainstormer og vælger at bruge samtlige ideer de kan komme i tanke om, uden en fornuftig sorteringsproces. Den sidste tredjedel af “X-Men” trilogien når derfor ikke nogle af de to forgængere til sokkeholderne.

På dvd får filmen en hæderlig behandling, uden at være overvældende.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 jessup 17 år siden

Jeg er rimlig enig - giver filmen en anelse under middel.
This is just until June
Gravatar

#12 Hive 17 år siden

#8

Nu spørger jeg måske lidt dumt, men er det bare så ligetil at gøre...?

Efter hvad jeg har hørt, er der faktisk ganske interessante scener der er klippet fra... bl.a. kampscener. 5 af de slettede/forlængede scener kan ses her: http://www.comicbookmovie.com/news/articles/3008.a...
Gravatar

#13 thomas040 17 år siden

det er vel bare at trække hele filmen ud af dvd'en og ligge det over i final cut eller lignende og gå i gang med saksen...
Failure is a zero out.
Gravatar

#14 filmz-barnebarn 17 år siden

Jeg så X-men III 4 gange i biografen (med forskellige venner og familie) - og syntes aldrig den blev kedelig.

X-men III har rigtige meget godt i sig - mere end det dårlige og det med broen giver da lidt mening i den kommentar, som Magneto kommer med: "Xaviar always wanted to build bridges..."

Det eneste dårlige ved DVD-udgivelsen er billedkvaliteten flere steder er for dårlig for sådan en ny udgivelse og "stor" film.

Jeg har givet den 5/6 for rigtig god underholdning og fede effekter - og musikken er kanon til at give stemning.

I mine øjne er X-men III på fuld højde med 1'eren og 2'eren.

Men jeg ville nu også selv helst have haft Bryan Singer til at have lavet den.
<hr>
Must see films: Mulholland Drive - The Matrix - Kill Bill Vol.1 - The Lord of the Rings: The Fellowship - Scarface - Memento
Gravatar

#15 The Insider 17 år siden

Var jeg for øvrigt den eneste, som blev ved med at tænke 'Zorro', da jeg hørte musikken? Shame on you, John Powell! Komponisten bag United 93 og Bourne Supremacy bør kunne gøre det LANGT bedre!
War. War never changes.
Gravatar

#16 gravity 17 år siden

"trilogien når derfor ikke nogle af de to forgængeren til sokkeholderne"

skulle vi nu ikke lige slå koldt vand i blodet, så lang er der altså heller op til de sokkeholdere som de to forrige film har på.

4/6 (og det gælder for alle tre)
Gravatar

#17 filmz-Kadann 17 år siden

#16 -

Det er jo anmelderens mening om sagen, så der er jo ikke noget vand eller blod indvolveret. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#18 Michael Andersen 17 år siden

#15 Horners "Zorro"? Jeg kan finde noget Elfman, John Barry og lidt "Superman The Movie" men "Zorro"?

Du skal næsten give det en ekstra chance. I starten sagde Powells score til 3'eren heller ikke mig noget særligt, men som jeg lyttede mere og mere til det voksede oplevelsen, og det er nu helt klart det soundtrack jeg har lyttet mest til hen over sommer-perioden - og især soundtrackets sidste 20 minutter, hvor det hele kulminerer i et all-action fyrværkeri, er noget af det mest spændende jeg har lyttet til i år.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#19 The Insider 17 år siden

#18, til dels Horners 'Zorro', ja, men ikke temaet. Temaet fra X3 (ikke 'Bathroom Titles', som pudsigt nok lyder langt bedre i filmen end på soundtracket, men det som akkompagnerer flere af filmens største øjeblikke, især slutningen), som bl.a. kører til sidst - og for fuld hammer da Phoenix fyrer den af til slut - har et klart 'Zorro'-feel. Ikke blot Zorro, men et generelt og fuldstændig malplaceret 'latin'-feel. Jeg blev ved med at forestille mig, at Zorro ville ride ind og med spansk accent højlydt konstatere 'Haha, my friends, I've arrived to help you save the day!' ;-)

Jeg synes selv, det lugtede lidt af, at han havde været under tidspres, eller der har været et temptrack, som Rattner og co. elskede, som han så har været tvunget til at læne sig meget op ad. I forhold til så meget andet han har lavet, såsom førnævnte United 93 (et af årets mest spændende scores) og Bourne Supremacy (mit favorit-score fra forrige år) halter det en del. Synes moi :-)
War. War never changes.
Gravatar

#20 Michael Andersen 17 år siden

#19 Huh, latin-feel? Det bliver da værre og værre :) Dit øre er i en forkert ende af verden, da de steder du nævner har et mellemøstligt feel - især der hvor Phoenix fyrer den af til slut - hvilket også giver mening i forhold til myten om den forunderlige Phønix fra Arabien, end legenden om Zorro :)
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: