“Youth in Revolt” er hverken sjov, grov eller nyskabende, og hvad er der så egentlig tilbage? Ikke meget udover et udmærket cast, der velmenende forsøger at få den håbløse handling til at give bare lidt komik til oprøret. Men efter “Youth in Revolt” er det ikke oprør i film, Michael Cera bør fokusere på, men derimod selv at gøre oprør imod de svagere og svagere roller, han får tilbudt, og som hans talent er alt for stort til at skulle belemres med.
#1 Graversen 14 år siden
Det sagt, så syntes jeg da at filmen havde nogle meget sjove scener og replikker. Den var lidt lang tid om at komme i gang og man beholder en stor distance til karakterene og historien. Da specielt de to hovedpersoner, taler på en meget unaturligt-fornem måde. Det er vist et forsøg på at få dem til at lyde intelligente, men resultatet er stik modsat.
Jeg syntes dog stadig der er nogle fantastisk morsomme scener 4/6
"I Want To Tickle Your Belly Button... From The Inside"
"I'm gonna wrap your legs around my head and where you like the crown that you are. "
#2 Outbound Sith 14 år siden
Dermed bliver det ikke bare en fjollet teen comedy men lidt af en episk kærlighedshistorie.
5/6
Fox Mulder
#3 Mads83 14 år siden
Eventuelle paralleller med åndeløs skal jeg ikke gøre mig klog på, da den ikke er set endnu, men selv uden den (in?)direkte referenceramme følte jeg mig ikke tilsidesat som publikum...
Cera kommer heltskindet ud af at porttrætere to forskellige personligheder i denne film & dialogen er imo påfaldende perfekt flere steder, så 4/6 skal lyde herfra!
#4 Mads83 14 år siden
#5 vivastar 14 år siden
Justin Long og Fred Willard gør det nu også meget godt på deres svampetrip 8)
4 ud af 6!
#6 didriksen86 14 år siden