“Zohan” har bestemt sine momenter, men plages lidt af en irriterende vane med at gentage de samme vittigheder flere gange. Første gang Sandler laver frække bevægelser i slowmotion til en ældre husmor er det sjovt, anden gang er det knap så morsomt, og da vi når den tredje er det blevet decideret belastende. Helt galt går det dog først i filmens sidste akt, hvor humoren og opfindsomheden helt synes at forlade filmen til fordel for en sammenslutning af de stridende parter, der mildest talt ikke virker overbevisende. Indtil da er man jævnt godt underholdt, og filmen hører da også til i den bedre halvdel af Sandlers komedier, hvilket måske heller ikke siger frygteligt meget. At lave en grotesk komedie om en betændt politisk situation er ellers uimodståeligt frækt og provokerende. Det er bare en skam, at selve filmen ikke er sjovere, end den er.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 gizmomis 15 år siden

#10 Ja men på trods af at du som du selv skriver kun har set traileren.. så holder du jo på at du har ret :-) Vi bliver vist ikke enige..
Gravatar

#12 blahblah 15 år siden

Nu har jøderne jo kæmpet mod en del andre mennesker end muslimer i det der hedder Israel i dag. Der har jo været masser af krige der, og stort set altid uro og kamp. Værende det Romere eller muslimer de har slåsset med.
Gravatar

#13 Spanner 15 år siden

Glem ikke Filistrene! Samson var en syg, syg mand:

Dommerbogen (15) skrev:
Og da han fik Øje på en frisk Æselkæbe, rakte han sin Hånd ud, greb den og huggede 1000 Mand ned med den.

Da sagde Samson: "Med en Æselkæbe har jeg flået dem sønder og sammen, med en Æselkæbe har jeg fældet 1000 Mand!"

Med disse Ord kastede han Kæbebenet fra sig, og derfor kaldte man Stedet Ramat Lehi.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#14 Åkepool 15 år siden

Jeg kan følge anmelderen næsten hele vejen.
De fleste grin var i den første halve time og så gik det lidt ned ad bakke.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#15 icetea 15 år siden

Jeg synes den var overraskende sjov, og holdte niveauet egentlig hele vejen igennem. Meget bedre end forventet, deres accent og sprog er bare for genialt/sjovt.

Måske lidt overdrevet, men den får sq 5/6. Pga. nogle rigtig gode grin undervejs

Skriv ny kommentar: