“Zohan” har bestemt sine momenter, men plages lidt af en irriterende vane med at gentage de samme vittigheder flere gange. Første gang Sandler laver frække bevægelser i slowmotion til en ældre husmor er det sjovt, anden gang er det knap så morsomt, og da vi når den tredje er det blevet decideret belastende. Helt galt går det dog først i filmens sidste akt, hvor humoren og opfindsomheden helt synes at forlade filmen til fordel for en sammenslutning af de stridende parter, der mildest talt ikke virker overbevisende. Indtil da er man jævnt godt underholdt, og filmen hører da også til i den bedre halvdel af Sandlers komedier, hvilket måske heller ikke siger frygteligt meget. At lave en grotesk komedie om en betændt politisk situation er ellers uimodståeligt frækt og provokerende. Det er bare en skam, at selve filmen ikke er sjovere, end den er.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 myshkin 15 år siden


... og filmen hører da også til i den bedre halvdel af Sandlers komedier, hvilket måske heller ikke siger frygteligt meget.


Nix, det gør det ikke :)

Har aldrig set en Sandler film i bio og traileren til den her virkede en anelse plat, så den er ikke et besøg værd for mig. Venter på, at den kommer ud på DVD.

Og tager den virkelig pis på Israel/Palæstina konflikten? Det er jo sjovt, at man i traileren hører Zohans mor udtale, at de har kæmpet i 5000 år.. ah hvar be har? Nu har Israel altså kun eksisteret i knap 60 år.. ;-)

Tak for anmeldesen.
"also it's a movie don't be a cunt."
- internet anonymous
Gravatar

#2 Gin 15 år siden

Ved ikke hvorfor traileren minder mig om Zoolander.

Jeg har aldrig brudt mig om Adam Sandler, så jeg springer nok over denne. Det er til leje, når den når favorit status i blockbuster, højest
Gravatar

#3 colaholic 15 år siden

Godt nok den ringeste film jeg har set i månedsvis.

1/6
Gravatar

#4 Bohemian 15 år siden

Den er ganskevist enormt elendig..shit noget lort
Free in serenity.
Gravatar

#5 Spanner 15 år siden

For mig ligger den marginalt over The Love Guru, men den var til gengæld også det værste jeg har set længe, så det siger ikke så meget.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#6 gizmomis 15 år siden

1: Du burde da have fulgt lidt mere med i dine historie timer.. det er skam helt korrekt at der har været konflikter i det område i ca 2000 år (som så også e det moderen siger i film).. så måske man burde sætte sig ind i tingene inden man udtaler sig :-)

Filmen er ok, men enig med anmelder.. den har det med at gentage sig selv..
Gravatar

#7 myshkin 15 år siden

#6

Nu har jeg ikke set filmen, men kun traileren og jeg huskede det som, at hun sagde "they have been fighting for 5000 years". Nu har jeg set traileren igen på filmz. At det så er 2000 år gør ikke den store forskel, for det er jo Israel/Palestina konklikten som hentydes til i det der siges "they".

Jeg kan i hver fald ikk lade være med at tænke i de baner. Når bosættere skal berettige deres ret til mere land, så bruger de typisk 5000 års undskyldningen ved at henvise Exodus-beretningen, patriakfædrene, osv. "Vi har ret til dette land, fordi vi har boet her i tusinder af generationer" og denne joke med 5000 år (eller 2000 år) er en del af denne indforståethed med, at de har en genuin historisk ret til landet.
"also it's a movie don't be a cunt."
- internet anonymous
Gravatar

#8 gizmomis 15 år siden

#7
Sjovt at du helt sikkert ved hvad der hentydes til når du nu ikke har set filmen ;-) Du havde slet ikke overvejet af at "they" kunne være jøder/muslimer eller bare indbyggerne i området der hentydes til...
Især når de nu passer med at der har været kæmpet om de landområder i ca. 2000 år (som jeg er ret så sikker på der siges)...
Gravatar

#9 filmz-vassago 15 år siden

Jeg må tilstå at jeg grinte flere gange under filmen (kæresten sad bare og rystede på hovedet), bestemt ikke en af Sandlers bedste film - og en af dem der er glemt i morgen.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#10 myshkin 15 år siden

#8

Øhh.. hvor mange gange har jeg ikke sagt nu, at jeg kun har set traileren? Selvfølgelig er min kommentar baseret ud fra det jeg har set. Du kan da ikke bebrejde mig, at jeg udtaler mig ud fra det jeg ser :)

Og jøder og muslimer har jo netop ikke kæmpet i 2000 år mod hinanden. Islam blev opfundet i 600 og 700 tallet. Så har der været lange eller korte perioder med fred (Det Ottomanske Impirum, Det Britiske Imperiums tilstedeværelse i Jerusalem og besatte områder indtil 1948, det tidlige kalifat rige osv). Og hvilke indbyggere i området mener du?

Her er ordret hvad der siges i traileren - engelsk og danske subs:

Zohan: I want to leave the army (Jeg forlader hæren). I love my country, but the fighting, when does it end? (Jeg elsker mit land, men hvornår hører kampene op)
Zohans mor (?): They have been fighting for 2000 years, it can't be much longer (Vi har kæmpet i 2000 år. Det er nok snart overstået.)

Judge for yourself.. I'm out :-|
"also it's a movie don't be a cunt."
- internet anonymous

Skriv ny kommentar: