“Zombieland” er en forfriskende, men også lidt ujævn rejse, der drukner og svigter sit betydelige potentiale i en slutning, der får selv zombier til at virke sofistikerede. I et forsøg på bred appel er der blevet satset både på karruseller og ballongynger i stedet for et entydigt sats på den gavflab af en film, “Zombieland” primært er. Den blankpolerede afslutning kan dog delvis tilgives, fordi den øvrige film er så fuld af fornøjelig fortælleglæde, der gør turen i Zombielands rutsjebaner til en herligt blodig tur.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 soren 14 år siden

Den kommer ind på en plads som en af årets absolut mest seværdige film på min liste! 6/6
Gravatar

#12 filmkorn.dk 14 år siden

Fantastisk underholdning!

Jeg synes ikke slutningen er for blankpoleret, men ser den mere som en selvironisk homage til Zombie-genren, der især i Romeros hænder har været overdænget med symbolik. I Zombieland kastes symbolikken på gulvet, og udtales explicit af hovedrolle og narrator. Husk solcrem-kommentar siger det hele.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#13 Collateral 14 år siden

Fed film! Jeg ville med glæde give den et nyk (tror aldrig jeg har skrevet ordet nyk før) op af skalaen i forhold til anmelder. Filmens humor passede mig godt, og det har lang tid siden jeg har siddet i en så propfyldt sal, hvor folk morede sig så godt. God oplevelse!
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#14 filmz-Jakob S 14 år siden

Det er nok en af de sjoveste zombie comedy film jeg har set siden Shawn of the dead.
Woddy Harrison er max grinern i filmen og der er mange sjove regler og så kommer man til at grine af sproget fordi det er så F**K UP. :P

Rigtig rigtig sjov film.. Min er 5.8/6
Gravatar

#15 evermind 14 år siden

Ja, de burde sgu lave nogle flere film med ham Woddy Harrison! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#16 natterjack 14 år siden

#15 Woody Harrelson*. ;)
Gravatar

#17 wimmie 14 år siden

#16 se #14 ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#18 evermind 14 år siden

#17 Nemlig! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#19 natterjack 14 år siden

Lol, så sidder man her og leger stave-nazi. Lav det om til #14. ;)
Gravatar

#20 Kyllingebenet 14 år siden

Haha, alt for grineren film, de måtte gerne lave en efterfølger! :D

Skriv ny kommentar: