“Zombieland” er en forfriskende, men også lidt ujævn rejse, der drukner og svigter sit betydelige potentiale i en slutning, der får selv zombier til at virke sofistikerede. I et forsøg på bred appel er der blevet satset både på karruseller og ballongynger i stedet for et entydigt sats på den gavflab af en film, “Zombieland” primært er. Den blankpolerede afslutning kan dog delvis tilgives, fordi den øvrige film er så fuld af fornøjelig fortælleglæde, der gør turen i Zombielands rutsjebaner til en herligt blodig tur.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 wimmie 14 år siden

Ih glæder mig mere og mere til denne :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#2 evermind 14 år siden

Det kan du også roligt gøre - og husk at blive efter rulleteksterne! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#3 wimmie 14 år siden

Hehe...tak for oplysningen - folk har det jo med at mase sig ud så snart filmen er slut. Jeg har på fornemmelsen at man lidt for ofte går glip at noget fedt :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#4 filmz-Utyske 14 år siden

Som jeg skrev et andet sted: Det er ingen "Shaun..", selvom de minder meget om hinanden, men mindre kan bestemt også gøre det. Woody leverer i dén grad varen. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#5 bjarke 14 år siden

...er ret enig i anmeldelsen. Filmen er super underholdende, når den morsomme og splattede skrue holdes i vandet, men når der begynder at gå forudsigelig og flad romantik i den, så mister filmen sgu lidt af sin vildskab og kådhed. Og henover midten står filmen lidt i stampe, men synes nu den reddes meget godt hjem af den fjollede finale og ikke mindst Murray. Desværre bliver de to piger aldrig rigtig interessante, slet ikke i forhold til den mandlige duo - og det hæmmer filmen en smule, da firkløverets indbyrdes forhold aldrig bliver 100 % vellykket eller sprængfarligt. Men trods alt en meget underholdende film, som også får 4/6 fra mig...

Kører desuden lige nu en konkurrence på biobilltter til filmen på min filmblog, vind dem her
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#6 jona 14 år siden

Zombieland er en herlig film
Gravatar

#7 filmz-gofferoffer 14 år siden

#6

Enig.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#8 Kram 14 år siden

Se den, fantastisk film :) 88% hos rottentomatoes.

#5 rammer plet med sin kommentar, det er virkelig noget som man hægter i sig, men på trods af dette er filmen stadigvæk fantastisk fængende og sjov. Jeg giver dog personligt selv filmen 5.5/6, men det er med hjertet.
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#9 Strange 14 år siden

Gys og komedie blandet sammen har aldrig rigtig været min genre, men lige præcis denne film ligner en der skal have en chance.
Gravatar

#10 filmz-Filmnørden 14 år siden

...Woody Harrelson og Jesse Eisenberg passer perfekt i deres roller og er klart det bedste ved filmen. Det er deres karakterer og skuespil der holder liv i det psykologiske spil, der kører i gruppen af de fire overlevende. Kombiner denne form for velskreven og velspillet gruppedynamik, med blodgurglende zombier og god humor og du har en film ligger i den fashionable ende af Hjørnets seks-stjernede skala.

Filmnørdens karakter:
Lidt uambitiøs, men ellers tip-top

Læs hele anmeldelsen på Filmnørdens Hjørne!

Skriv ny kommentar: