Hvis du tiltales af tanken om zombier, der gennemtæves på alle tænkelige måder, eller en rapkæftet, skydeglad Woody Harrelson iført cowboyhat (og hvem gør ikke det?), bør du afgjort tage en tur til “Zombieland”, og gør det i øvrigt på Blu-ray – filmen ser blændende ud i HD, den lyder lige så godt, og ekstramaterialet er værd at bruge tid på.

Læs Filmz’ interview med filmens manuskriptforfattere Paul Wernick og Rhett Reese.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 evermind 14 år siden

Fed film og udgivelse!

Jeg er meget enig med anmeldelsen, men på trods af, at det skorter lidt på zombie-action og fremdrift i midtersektionen, holder charmen én fanget. Nøgternt set har jeg flere gange tænkt "var det bare dét", når jeg efterfølgende gik filmens indhold og komposition efter i hovedet, men alligevel drages jeg tilbage til Zombieland, især pga. Woody Harrelsons karismatiske og stærkt underholdende præstation.

Den kan muligvis godt hive sig op på en 5'er herfra. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#2 filmz-Utyske 14 år siden

Ja, det her er helt klart Woody Harrelsons film, men resten af skuespillerne gør det også godt.

Den er ikke dyb eller kompliceret, men skiven er bestemt i fare for at blive slidt af de antal gange den kan komme på afspilleren. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#3 dh-ad 14 år siden

Bedre end Evil Dead 2 og lige så god som Shaun of the Dead...

Årets til dato mest overraskende filmoplevelse.

6/6
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Gravatar

#4 Locke 14 år siden

4/6 første gang jeg så den.
Er bange for den vil falde ved eftersyn.
Bud White: The Nite Owl case made you. Do you want to tear all that down?
Ed Exley: With a wrecking ball... You want to help me swing it?
Gravatar

#5 misuma 14 år siden

God anmeldelse, selvom jeg dog ikke er helt enig i karakteren. Jeg er stor fan af zombiegenren, elsker min egen samling.

Jeg synes dog ikke den videre sjov, ej heller skræmmende. Ordet jeg leder efter er nok mere plat og ikke helt på den fede måde desværre.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#6 filmkorn.dk 14 år siden

5/6 herfra. Var rigtig godt underholdt.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.

Skriv ny kommentar: