Af: maniac | Udgivet: 2007-05-31

”Twin Peaks – Sæson 1″
Da den kønne, populære pige Laura Palmer en morgen findes brutalt myrdet ved den lokale flod i byen Twin Peaks, sættes FBI-agenten Dale Cooper på opklaringen af sagen. Cooper falder hurtigt til i den lille by, der under overfladen skjuler en masse intrigante hemmeligheder blandt folk. Han hvirvles gennem opklaringen mere og mere ind i sagen, der er mere kompliceret, end først antaget.
”Twin Peaks – Sæson 2, del 1″
Jagten på Laura Palmers morder tager en overraskende drejning for agent Dale Cooper, da han bliver skudt af en mystisk fremmed på sit hotelværelse. Cooper kommer efter en vision tilbage til bevidsthed, og gennem tolkning af hans drøm kommer han tættere og tættere på sandheden om Laura Palmers skæbne. En sandhed, der ville skabe chokbølger gennem det lille samfund, hvis morderens identitet kom frem.
”Twin Peaks – Sæson 2, del 2″
Mysteriet om, hvem der myrdede Twin Peaks’ Laura Palmer er tilsyneladende løst, men agent Cooper hjemsøges stadig af visioner om det onde, der stod bag hendes død. Samtidig forværres situationen, da han suspenderes fra FBI på grund af en uautoriseret razzia i forbindelse med efterforskningen. Dette forhindrer dog ikke Cooper i at forske videre i sagen, samtidig med, at en trussel fra hans fortid vender tilbage.
”Twin Peaks – Fire Walk with Me”
“Fire Walk with Me” er en prequel til serien “Twin Peaks”, og begynder lige før tv-serien, i en tid, hvor Laura Palmer på overfladen er den populæreste pige i Twin Peaks, og en af de bedste elever på den lokale high school. Men når det bliver nat, viser hun en anden og mere mørk side af sig selv, der inkluderer stoffer og prostitution. Da hendes far opdager hendes dobbeltliv, bliver han rasende, og besættes af en stor ondskab.

Gravatar

#11 dolphinfriendly 16 år siden

#6 Jeg købte for nyligt sæson 2 (samlet) for 220,- hos DVDPacific.

Første sæson af Twin Peaks ér virkeligt fremragende og som jeg ser det, den bedste serien overhovedet siden "The Singing Detective". Anden sæson synes jeg falder en smule af på den, men det er absolut stadig underholdende og de flere af de okkulte elementer er et dejligt friskt pust.

Jeg har dog aldrig brudt mig vanvittigt meget om "Fire Walk With Me" filmen, til trods for at der er nogle virkeligt flotte og stemningsfulde scener i. Den virker mere på mig som en slags forsmået afslutning på en serie, som vi ikke rigtigt behøvede.

Gravatar

#12 filmz-Bruce 16 år siden

Fantastisk serie!!! Næsten på højde med Deadwood!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#13 filmz-Angel Eyes 16 år siden

#12: Pah! "Deadwood" er ingenting i sammenligning - I laugh in the face of Deadwood! ;)

Btw. er selv stor fan af FWWM, som imo virkelig er en af Lynchs absolutte interessante værker (aren't they all?). I mine øjne en mere dragende, kryptisk og spændende film end f.eks. "Wild at Heart", som jeg aldrig har været helt oppe og ringe over...
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#14 filmz-Bruce 16 år siden

#13 Swearengen farts in Twin Peaks general direction :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#15 sroka 16 år siden

En god , spændende og lidt uhyggelig serie,har fulgt med i den i TV, og synes den var meget spændende
Gravatar

#16 macel 16 år siden

dung-dung,sådan noget spændende plat, som man ikke kunne lade være med at se, på det tidspunkt, den blev sendt.Idag ville jeg nok ikke se det, plat.
Gravatar

#17 filmz-Den viseste 16 år siden

damn ja det var sq en serie der rykkede i sin tid.. man bliver jo helt sentimental.. snøft. fire walk with me.
musikken er noget af det mest stemningsprægede og helt i særklasse. simpelthen et mesterværk imo

Skriv ny kommentar: