Jeg har lige købt mig Akira Kurosawa Collection – Sorte Boks - med De 7 Samuraier, og jeg må sige, at jeg er meget skuffet over transferet. Det er mildt sagt noget juks, og egentligt for dårligt at tage så mange penge for en film, der ikke er ordentligt renset for snavs.
Jeg har også den sorte boks - og du har ret det er et ret uimponerende billede. Tilgengæld er det trods alt billigt for en samling af så gode film. Hvis du får lyst til at skifte dem ud til noget bedre, så gå efter de nye Criteron udgaver f.eks. denne.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
#1 Der er oceaner af forskel på restaurerings mulighederne for fra 2000 til 2006. De er nærmest blevet eksponentielt forbedret for hvert år. Dengang, ville man kalde filmene i disse trilogi bokse for "det flotteste de har set ud, siden de blev vist til premieren". Men vore krav ændrer sig, i takt med at vores udstyr bliver bedre og skidtet mere synligt.
Nu tager man 179,- for 3 Kurosawa film i en boks, mens den nye Seven Samurai fra Criterion alene koster langt over 200,-
Jeg vil anbefale altid at læse anmeldelser, hvor billed og lyd bliver set efter i sømmene og helst med vedlagte screenshots. Så bliver man sjældent skuffet.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Jeg har ikke set indholdet af de bokse, men selve boksene er pinlige. Specielt hvid boks hvor der i stedet for "Dou desu ka den?" står "Instruktør Kurosawa Akira". Dette er endda skrevet vandret, og det er vendt 90 grader. Faktisk er det kun "Stray Dog", der er skrevet korrekt i den lodrette form.
Den grå boks er om muligt endnu værre, da de titler, der står på japansk, er: "De Syv Samuraier" (Shichinin no Samurai), "Yojimbo" (Yôjinbô) og "Den Skjulte Fæstning" (Kakushi Toride no San Akunin), mens boksen angiveligt skulle indeholde "Heaven and Hell", "Drunken Angel" og "The Bad Sleep Well".
De fleste er nok komplet ligeglade, og det er selvfølgelig filmene det kommer an på og ikke indpakningen, men det er alligevel noget, der gør, at jeg ikke vil købe dem.
For en god ordens skyld, så er indpakningen af den sorte og den røde boks i orden mht. de japanske titler.
#1 putandtake 18 år siden
#2 Benway 18 år siden
#3 filmz-Bruce 18 år siden
Nu tager man 179,- for 3 Kurosawa film i en boks, mens den nye Seven Samurai fra Criterion alene koster langt over 200,-
Jeg vil anbefale altid at læse anmeldelser, hvor billed og lyd bliver set efter i sømmene og helst med vedlagte screenshots. Så bliver man sjældent skuffet.
#4 mr gaijin 18 år siden
Den grå boks er om muligt endnu værre, da de titler, der står på japansk, er: "De Syv Samuraier" (Shichinin no Samurai), "Yojimbo" (Yôjinbô) og "Den Skjulte Fæstning" (Kakushi Toride no San Akunin), mens boksen angiveligt skulle indeholde "Heaven and Hell", "Drunken Angel" og "The Bad Sleep Well".
De fleste er nok komplet ligeglade, og det er selvfølgelig filmene det kommer an på og ikke indpakningen, men det er alligevel noget, der gør, at jeg ikke vil købe dem.
For en god ordens skyld, så er indpakningen af den sorte og den røde boks i orden mht. de japanske titler.
#5 Benway 18 år siden
#6 putandtake 18 år siden
Men jeg vil trøste mig med, at filmene i det mindste er fantastiske.
#7 filmz-Le Samouraï 18 år siden
Vil man kun betale for de billige udgaver, så kan man ærligt talt heller ikke forvente den bedste kvalitet.