Hej Så netop denne film i dag (American history x) og ville bare hører hvad i andre herinde siger til denne film? Også også hører om der er flere udgaver?
Skulle måske lige sige at jeg finder filmen fantastisk med det budskab den har og det faktum at historien og karaktererne er det vigtigste... I forhold til så mange film hvor det bare handler om action...
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Jeg er nok lidt modsat med den her. Den er for urealistisk for jeg tror ikke en hærdet nazist vender sig på den måde. Og slet ikke at han ville tage imod råd fra en sort mand. Bevares, den har fede scener (curbkiss) men ikke den store film i min verden.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#4: Han blir spurgt om noget af det han har gjort i hans liv har gjrt ham glad, og han svarer nej... Derved indser at det er forkert hvad han laver... Og han har jo også bløde scener ser man i flere familie scener... Så det er hvad der "retfærdiggøre" at han kan vende sig for mig... Men det er helt fair med hver sin mening altså... Don't get me wrong... prøver ligesom bare at argumentere for, hvorfor jeg kan acceptere det...
Men det ER ekstremt sygt da han smadre "den sortes" tænder ned i fortovet...
Men kan godt lide budskabet... Og er selv kraftigt imod nacisme (og racisme...). Det skræmmende er at der stadig findes mennesker der tror på at hvad Hitler gjorde var genialt...
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#4 Læste lige en artikel i Jyllandsposten om en tysk gut som havde stået for rekrutering af nazister og afholdelse af koncerter etc. i Tyskland. Han var overbevist nazist fra teenageårene og han blev een af topfolkene i organisationen. Men han fattede ikke hvorfor folk partout skulle opføre sig som hjernedøde til koncerter etc. eller se ud som de gjorde, så han begyndte at studere ideologien der lå til grund for nazismen og fandt ud af, at det bl.a. var bygget på idéer om Atlantis og arierne stamte herfra.
Så kom han i dyb krise, det var for latterlig, han kunne ikke tage det alvorligt, så han forlod organisationen og idag er han tilknyttet en statslig organisation, som holder kurser og weekend seminarer etc. for at omvende andre.
Så nej. Vil absolut ikke sige den er urealistisk. Måden Edward Norton, en intelligent ung mand, bliver nazist på og måden det går op for ham, at det bare er en fis i en hornlygte, synes jeg er meget overbevisende.
#3 Den ene American History X version som den anden er lige god ifht. DVDCompare. Men CDWOW har den i svensk udgave til 7.99£ med 5.1 EX lyd, men billedet er Amelie og al tekst er American History X, så ved ikke hvad manskal tro :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Efter ved selvsyn at have oplevet den slags forskruede mennesker, har jeg svært ved at forestille mig det, men der er selvfølgelig nogen der "omvendes". Det er dog bare sjældent at det er selve ideologien de går op i, mere det at smadre andre bare for at smadre dem. Så har de en undskyldning i deres "tro".
Nu er det jo også en film, og jeg har set den et par gange. Den er heller ikke decideret dårlig, det siger jeg bestemt ikke, men jeg var bare sådan lidt nååee, ok. SKuespillet kan man jo ikke sætte finger på :)
#7 Vi kan godt blive enige om, at der er ret småtbemidlet på den øverste hos de fleste :), men der er utroligt nok også intelligente mennesker iblandt, som sikkert er havnet der pga. dårlig opvækst og miljø. Lidt lys i deres liv og de kan sagtens omvendes. Bare se på den hyperintelligente nazileder i Danmark før Johnny. Altså leder indtil han fandt en kone fra mellemøsten og pakkede sydfrugterne :)
F.... slår alt....altså ikke film!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
En der troede han var nazist. Han anede ikke hvad det var, og jeg brugte så mine talegaver indtil han begyndte at græde over hvor ussel han var. (Tror dog ikke det hjalp i længden) Miljø og opvækst betyder alt.
#1 Collateral 19 år siden
Så netop denne film i dag (American history x) og ville bare hører hvad i andre herinde siger til denne film?
Også også hører om der er flere udgaver?
Skulle måske lige sige at jeg finder filmen fantastisk med det budskab den har og det faktum at historien og karaktererne er det vigtigste... I forhold til så mange film hvor det bare handler om action...
#2 filmz-Bruce 19 år siden
#3 Collateral 19 år siden
#4 davenport 19 år siden
Bevares, den har fede scener (curbkiss) men ikke den store film i min verden.
#5 Collateral 19 år siden
Men det ER ekstremt sygt da han smadre "den sortes" tænder ned i fortovet...
Men kan godt lide budskabet... Og er selv kraftigt imod nacisme (og racisme...). Det skræmmende er at der stadig findes mennesker der tror på at hvad Hitler gjorde var genialt...
#6 filmz-Bruce 19 år siden
Så kom han i dyb krise, det var for latterlig, han kunne ikke tage det alvorligt, så han forlod organisationen og idag er han tilknyttet en statslig organisation, som holder kurser og weekend seminarer etc. for at omvende andre.
Så nej. Vil absolut ikke sige den er urealistisk. Måden Edward Norton, en intelligent ung mand, bliver nazist på og måden det går op for ham, at det bare er en fis i en hornlygte, synes jeg er meget overbevisende.
#3 Den ene American History X version som den anden er lige god ifht. DVDCompare. Men CDWOW har den i svensk udgave til 7.99£ med 5.1 EX lyd, men billedet er Amelie og al tekst er American History X, så ved ikke hvad manskal tro :)
#7 davenport 19 år siden
Det er dog bare sjældent at det er selve ideologien de går op i, mere det at smadre andre bare for at smadre dem. Så har de en undskyldning i deres "tro".
Nu er det jo også en film, og jeg har set den et par gange. Den er heller ikke decideret dårlig, det siger jeg bestemt ikke, men jeg var bare sådan lidt nååee, ok.
SKuespillet kan man jo ikke sætte finger på :)
#8 filmz-Bruce 19 år siden
F.... slår alt....altså ikke film!
#9 Collateral 19 år siden
#10 davenport 19 år siden
Miljø og opvækst betyder alt.