Gravatar

#1 fazz 14 år siden

Hvilke film har i skiftet ud fra DVD til Blu-ray? Og hvorfor?

Jeg har selv udskiftet.
1. The Shawshank Redemption - Da DVD var LORT!
2. L.A. Confidential - Da den var billig og det er en klasse film!
3. Batman Begins -Det så dumt ud med TDK ved siden af en DVD.
4. Léon - Da min DVD udgave ikke var Directors Cut!
5. Fight Club - Jeg syntes Steelboxen var for lækker ;D
6. Twelve Monkeys - Da det bare er en film jeg skulle ha' udskiftet
"If you figure a way to live without serving a master, any master, then let the rest of us know, will you? For you'd be the first person in the history of the world."
Gravatar

#2 Norrah 14 år siden

Transformers.
En film som ikke har ret meget andet end eyecandy, men den var flot i HD..


underdog.
Ved ikke hvad der er med den film, den er ikke specielt god, men den er lidt en guilty pleasure.


Final Fantasy
Kunne ikke finde org. så bestilte den på ny, et for at se den igen, men også fordi jeg syntes arbejdet bag den fortjener at blive set i HD


The nightmare before christmas
Behøver jeg vel ikke forklare/undskylde


Kan dog nævne at det max er 2 år siden jeg begyndte at købe mange DVD'er så har ikke haft så lang tid til at købe film der bør genkøbes. Men er da over 30 BD film allerede.
Gravatar

#3 MouseMickey 14 år siden

1. Black Hawk Down
2. Donnie Brasco
3. L.A. Confidential
4. Batman Begins
5. Terminator 2
6. Rumrejsen 2001
7. The Shining
8. Walk The Line
9. Pirates of the Caribbean
10. V for Vendetta
11. The Matrix
12. The Thing
13. Serenity
14. Hellboy
15. The Prestige
16. The Patriot
17. Kill Bill Vol. 1
18. Kill Bill Vol. 2
19. The Deer Hunter
20. The Bourne Identity
21. The Bourne Supremacy
22. Blade Runner
23. Band of Brothers

De er udskiftet af den simple grund af BD er så meget flottere. Nogle gange har jeg også været heldig at finde nogle gode tilbud og har så opgraderet af den grund.

Jeg ser film på min projektor og synes derfor virkelig det er værd at opgradere da en dvd virkelig kan se dårlig ud hvis billedet er noget skidt.

Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#4 rockysds 14 år siden

Har ikke udskiftet alverden endnu, da jeg har hyr nok med at hente film hjem i HD, jeg endnu ikke har set eller ejet. Så mange flere udskiftninger følger, når priserne generelt bliver lidt lavere, men de følgende er dog allerede blevet udskiftet til BD:

Brief Encounter, Godfather-trilogien, Great Expectations, Casablanca, Bonnie and Clyde, Cool Hand Luke, 2001, A Clockwork Orange, Closer, Lola Rennt, L.A. Confidential, Batman Begins, A Scanner Darkly og Donnie Brasco*.

Nogle af de ovenstående film, fordi de blev fundet til få penge, men generelt fordi det er film, jeg ved, jeg vil vende tilbage til ofte i fremtiden med stor nydelse, og "de er udskiftet af den simple grund at BD er så meget flottere." kan jeg kun være enig i.

*Havde ikke set den forlængede udgave, så det var helt oplagt. Der er også en verden til forskel på billedkvaliteten.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#5 filmz-Bruce 14 år siden

Mange men jeg nævner de vigtigste i samlingen:

1) 2001.
En af verdens bedste film og med en billedside der skriger på HD. En fantastisk udgave.

2) Casablanca
Hvis nogen tror det er nye film, som får mest ud af HD formatet, så blev disse formodninger gjort til skamme med Casablanca. HD formatet viste, at de gamle klassikere har potentialet til at blive genoplivet og endda overgå nutidens film i videokvalitet, hvis de bliver behandlet ordentligt.

3) Dark City
Wow, hvad skete der lige her? Er det den film jeg husker? Dont think so! Fabelagtigt flot restaureret, med en smule DNR, men uden at fjerne de små detaljer i hud og teksturer og med et lydspor som SPARKER RØV, er dette nu tydeligt inspirationskilden til Matrix, som de kendte brødre har lånt HEFTIGT af. I denne version kommer Dark City nu ud af det opgør, som den bedre film.

4) Bram Stokers Dracula.
Glem DVD udgaven. Pludselig emmer filmen af stemning, som var fraværende tidligere, simpelthen fordi dvd formatet ikke formåede at vise potentialet i original transferet. En ren perle.

5) The Third Man
Ikke helt i samme kvalitet som Casablanca, men med film noir elementer som ingen anden film, som skriger på at blive oplevet i HD. Nu er det muligt!!!

6) Payback: Straight Up - The Director's Cut
Tak for kaffe. Havde denne udgave også indeholdt original udgaven, havde den været den ultimative gave på enhver filmskole. Fed neddroslet version, som nu nærmest er uigenkendelig ifht. originalen. Begge har deres styrker, men er komplet forskellige filmoplevelser.

7) Kramer vs. Kramer
What? En ordinær New York snakke film fra 70'erne? Tja filmen alene holder stadig 100%, men billedkvaliteten er helt i top, så da jeg genså den, var det som en helt ny filmoplevelse. Kan det blive bedre?

8) The Searchers
Med et tabt transfer og en genskabelse af farveversionen fra et sort/hvid element er det ufatteligt, at man idag står med en udgave som denne i hånden. Ikke perfekt, men ifht. filmhistorien og dens værdi for eftertiden, er det meget tæt på.

9) Blade Runner
Behøver vist ikke nogen introduktion. Efter 25 års ørkenvandring med en sydamerikansk mediespekulant, som forhindrede en ordentlig dvd udgave, fik man istedet den ultimative HD udgave. Længe ventet dækker vist ikke.

10) The Adventures of Robin Hood
Spørgsmålet er, om denne film er optaget i Søndermarken igår, eller for 70 år siden? En film fra 2. verdenskrigs udbrud, som ser så flot ud i Technicolor. Der er vist tale om en opgradering af rang.

11) The Fifth Element
En af de film, som er udkommet i utallige udgaver på dvd, uden at være tilfredsstillende. Det er HD udgaven tilgengæld og det er nu en visuel nydelse.

12) Godfather
Restaureret så godt som overhovedet muligt, er denne version næsten et mirakel, når man tænker på, at filmelementerne nærmest var gået tabt. Heldigvis ville Spielgberg det anderledes og lagde pengene på bordet til restaureringen. Ikke et perfekt billede, men nok det bedst mulige.

13) Dr. No og Goldfinger.
De gamle James Bond film fortjener en plads. De ser fantastiske ud!!!

Desværre blev der ikke plads til film som Patton og The Longest Day, som istedet blev ødelagt af Fox.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#6 Antlion 14 år siden

"2001: A Space Odyssey" - +++ (Fantastisk kvalitet!)
"Baraka"
"Blade Runner"
"Bonnie and Clyde"
"Dirty Harry" og "Magnum Force"
"Sleeping Beauty" - +++ (Fantastisk kvalitet!)
"Star Trek: TOS" - +++ (Fantastisk kvalitet!)
"The Day the Earth Stood Still"

... og nogle andre, som jeg ikke lige huske i skrivende stund.

Jeg mangler at skifte mange ud, men jeg gider ikke at bruge penge på det endnu. I øvrigt har jeg lagt mærke til, at folk bare køber / udskifter film i blinde, kun pga. det er BD. Jeg må dog indrømme, at det lokker at købe disse BDs fra Criterion i blinde: "Det sjunde inseglet", "Kagemusha", "Les quatre cents coups", "Le salaire de la peur" og "The Third Man"! :)
Gravatar

#7 filmz-Bruce 14 år siden

#6 Personligt tjekker jeg altid anmeldelser fra Blu-ray.com, dvdbeaver.com, Robert Harris fra HTF, og måske highdefdigest. Billed og lyd skal være anmeldt godt minimum 3½ af 5, førend jeg køber/skifter. Er det klassikere, så køber jeg dog nogle gange i blinde. På den konto røg Escape from New York i kassen, som ligner lort og lyder ligesådan.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#8 evermind 14 år siden

300
Batman Begins
The Dark Knight
Sin City


- og så har jeg Pan's Labyrinth på vej med posten! :D

Fordi de alle er flotte og - synes jeg - gode film, jeg meget gerne ville opleve i HD-formatets ekstra lækkerhed. :)

Som bruce undersøger jeg også filmene inden køb via anmeldelser fra bluray.com eller highdefdigest.com eller venners kyndige vurderinger.

Kommende udskiftninger bliver umiddelbart ud fra samme kriterier og omfatter bl.a.
The Nightmare Before Christmas, Serenity, The Thing, Kingdom of Heaven (hvor jeg dog sikkert beholder 4 disc-udgaven på dvd pga. ekstramaterialet) og muligvis Amadeus og Transformers (hvor jeg måske også beholder min sjove dvd-udgave, hvor æsken kan laves om til Optimus Prime, hehe).

Selv om jeg mener at have læst, at billedet kunne være bedre på Bram Stoker's Dracula, er jeg dog også blive fristet meget til denne efter Kadanns og bruces mange rosende ord.

Og så sukker mit hjerte i dén grad efter en lækker udgave af 12 Monkeys på BD!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#9 fazz 14 år siden

#8
Har du set kvaliteten på den tyske udgave af Twelve Monkeys?
"If you figure a way to live without serving a master, any master, then let the rest of us know, will you? For you'd be the first person in the history of the world."
Gravatar

#10 Bony 14 år siden

Indtil videre har jeg kun opgraderet følgende film:

"Batman Begins", "The Phantom Of The Opera", "Serenity" og "Sin City". Resten af mine BD-skiver er film jeg enten ikke ejede i forvejen eller havde set før.

Der er dog en del film i min samling jeg har planer om at opgradere til HD, på et senere tidspunkt.

Hvad gør i med jeres dubletter? Skiller i jer af med dem? Jeg har stadig mine stående, ved egentligt ikke hvorfor..
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/

Skriv ny kommentar: