Gravatar

#1 El vez 19 år siden

Jeg ville egentlig blot have postet dette på dvdcompare, men siden de holder juleferie, tænkte jeg jeg ville smide lidt facts op her, til de interesserede.

Det handler naturligvis om Coupling og da der ikke er meget på dvdcompare om serien, tænkte jeg lige jeg ville smide en guide til samtlige udgivelser op.

Der findes udgivelser på flere regioner, men dem der er værd at kigge på, er R1 og R2UK. R1 er generelt dyrere, men har også flere extras og audio commentaries på udvalgte episoder på alle fire sæsoner i modsætning til R2, der kun har commentaries på S3.

For nylig udkom en samlet R2 boks (muligvis kun hos HMV), der tilbyder lidt mere end de alm R2 udgivelser, da den låner kommentarsporene fra R1, S2, hvor den alm R2 udgivelse ingen har. Der er også et R1 8-disc samlet boxset på trapperne, der blot er en opsamling af aalle de eksisterende R1 udgivelser. Dette vil vise sig at blive den bedste udgivelse af serien, da både S1 og S4 på R1 er bedre end både de enkelte og boxset udgivelserne på R2.

En note omkring kommentarsporene: Moffat/Davenport, Moffat/Miles/Issitt kommentarsporene er klart at foretrække, da de er meget underholdende og knap så tekniske. De andre kommentarspor styres mest af Moffat, som desværre har en tendens til at begynde at snakke teknik eller gentage en masse af hans tidligere pointer, hvis han ikke har noget ordentlig modspil.

Jeg vil lige runde af med en gennemgang af indholdet på R2 boxsettet som jeg netop har luret igennem:

Coupling The Complete Series 1,2,3,4 Boxset (BBC / VCI)

Disc 1:
Coupling Series One, 6 episodes.

Disc 2:
Coupling Series Two, episodes 1-6.

Commentary tracks on selected episodes:
- Episode 3 commentary by Steven Moffat (writer), Kate Issit (Sally), Ben Miles (Patrick)
- Episode 4 commentary by Steven Moffat (writer), Kate Issit (Sally), Ben Miles (Patrick)
- Episode 5 commentary by Steven Moffat (writer), Gina Bellman (Jane)
- Episode 6 commentary by Steven Moffat (writer), Sue Virtue (Producer), Sarah alexander (Susan)

Disc 3:
Coupling Series Two, episodes 7-9.

- Episode 7 commentary by Steven Moffat (writer), Gina Bellman (Jane)
- Episode 8 commentary by Steven Moffat (writer), Sue Virtue (Producer)
- Episode 9 commentary by Steven Moffat (writer), Sue Virtue (Producer), Sarah alexander (Susan)

Extras:
- Interview With Steven Moffat (Writer), 21m4s
- Interview with Jack Davenport (Steven), 4m01s
- Behind The Scenes, 3m52s

Disc 4:
Coupling Series Three, 7 episodes.

- Episode 1 commentary by Steven Moffat (writer), Jack Davenport (Steven)
- Episode 4 commentary by Steven Moffat (writer), Jack Davenport (Steven)
- Episode 5 commentary by Steven Moffat (writer), Jack Davenport (Steven)
- Episode 6 commentary by Steven Moffat (writer), Jack Davenport (Steven)
- Episode 7 commentary by Steven Moffat (writer), Jack Davenport (Steven)

Disc 5:
Coupling Series Three extras.

Extras:
- Interview with the cast and creators, 19m33s
- Outtakes from series three, 8m23s
- Unfilmed Script Extracts

Disc 6:
Coupling Series Four, 6 episodes.

Extras:
- From Script To Screen, 43m04s
- Outtakes from series four, 10m08s

Subtitles: None
Picture format: 1.78:1 Anamorphic PAL
Soundtrack(s): Dolby Digital 2.0 English
Case type: Two fold out digipaks in a cardboard slipcase.

Notes:
Series 1, 3 and 4 on this set are identical to the regular single series R2 VCI releases.
Commentary tracks in Series Two on this set are identical to the ones on R1 from BBC.

R1 vs R2 vs R2 boxset overall:
Series 1: R1 for the audio commentaries and extras.
Series 2: R1 or R2 boxset (identical).
Series 3: R1, R2 or R2 boxset (commentaries are possibly different, but all releases feature commentaries).
Series 4: R1 for the audio commentaries.

Links:
Coupling R1
Coupling R2 enkeltudgivelser
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#2 DarkLight 19 år siden

Så er det jo godt man har købt R2 :/
Men tak for guiden!
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#3 El vez 19 år siden

Tja jeg har det på samme måde, men til gengæld har de været billige :)
Gravatar

#4 lagoni 19 år siden

Vil lige tilføje at det jo er en helt fantastisk serie. Jeg har R2 enkeltudgivelser (s1+2) og til den pris er jeg ganske godt tilfreds, klarer mig indtil videre fint uden kommentarspor :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#5 El vez 19 år siden

Kommentarerne på S3 på R2UK er desuden ganske fortræffelige, Jack Davenport har altså ret god humor og det at hans karakter (Steve) er baseret på Steven Moffat, resulterer i en masse sjove jokes mellem de to.

Jeg tror det er det 'andet hold' (moffat/virtue/alexander/bellman/issit/miles) der har lagt kommentarer til S3 R1, og det er som jeg skrev, ihvertfald pånær de tre sidstnævnte, forholdsvis uinteressante kommentarer de leverer..

Skriv ny kommentar: