Gravatar

#1 davenport 14 år siden

Hvor meget bruger i de nye muligheder på BD formatet? Der kommer mange underlige tiltag, som jeg slet ikke har sat mig ind i. Jeg har faktisk slet ikke afprøvet nogle af dem, da jeg for det meste bare ser filmen og måske ekstramaterialet.
Jeg sad med Coraline den anden dag, og så begge dele, men havde på fornemmelsen, at jeg gik glip af noget. Jeg ved bare ikke sådan helt hvad..

Hvad er jeres erfaringer? Er det bare teck-lir eller går jeg glip af noget ved ikke at sætte mig ind i sagerne?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2 filmz-Bruce 14 år siden

#1 Du rammer hovedet på sømmet for mig. Jeg har set alt for få! Der er så mange fede muligheder for ekstramateriale nu, med PiP og BD Live.

Jeg har dog set nogle, men vælger også kun at se dem, som virkelig interesserer mig. Jeg prøvede og se lidt igennem af Terminator Salvation, men det interesserede mig ikke. McG's tilgang til det hele er så overfladisk og teknologi styret, at jeg keder mig ihjel.

En af de få, hvor jeg har set det hele igennem er Bram Stokers Dracula. Jeg nyder at "være i stue" med Coppola. Han er så sympatisk og rolig at høre på og det ser også ud som om hans skuespillere kan lide ham. Hvordan man har lavet filmen, får mig absolut til at bedømme denne film en tand højere. Hans kærlighed for old school og den ekstra mil, man vil gå for at få det rigtige look er så inspirerende. Man bliver yderst bevidst om de mange flotte scener og hvad der skulle til for at få dem skudt. [url= Stokers Bloodlines documentary[/url]

Så var der Zodiac, som havde ekstramateriale ligeså spændende som selve filmen. Forrygende!!! North By Northwest er jeg halvt igennem med og så glæder jeg mig til, at jeg en lørdag formiddag får tid til at tage træningsbukserne på og sætte mig ned i kælderen og tæske al ekstramaterialet til Gone With The Wind igennem. Jeg ved det bliver informativt og spændende.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 filmz-Martychris 14 år siden

Nu vil jeg ikke lyde dum, men hvad er BD? Er det Blue Ray DVD eller noget... Jeg kan ikke lige regne det ud...
"You can call me Dennis!"
Gravatar

#4 davenport 14 år siden

Jeg er lidt ked af at sige det, men i søndags satte jeg mig ned og satte Gone WTW på. Den vilde 70yrs edd. osv. på BD på. Men det fanger mig bare ikke. Jeg gjorde et hæderligt forsøg, men skuespillet er bare ikke det der kan fange mig. Billedet er uden tvivl flot, også årene taget i betragtning, men for fanden(!) jeg kan ikke leve mig ind i det. Ville så gerne, men jeg finder næsten overspringshandlinger for at lave noget andet.
Jeg så How The West Was Won igennem, men ikke i en optik der gjorde at jeg var flabbergasted, bare imponeret over kvaliteten af billedet. Det samme med GWTW. Flot men filmen er bare ikke mig.. Og jeg vil så gerne...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#5 chandler75 14 år siden

# 3 BD er bare = Blu-ray.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#6 filmz-Bruce 14 år siden

#4 How The West Was Won er et prima eksempel på en fantastisk teknik, som havde fortjent en langt bedre skæbne. Dette var blot ikke filmen, som var prima til formålet. Filmen er middelmådig uden tvivl. Men at se den på projektor og sidde 1 meter fra, er en kæmpe oplevelse.

At forsøge og overbevise dig om andet omkring GWTW er nytteløst :) Du har haft dit syn og din oplevelse. For mig er det altid Hollywoods ultimative storfilm og Clark og Vivien er bare ...
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7 MOVIE1000 14 år siden

jeg ville også gerne vide hvordan BD live fungerer? og er der andet? jeg kan rigtig godt lide at man kan gå ind i menuen imens filmen kører, men eller har jeg ikke oplevet sådan noget specielt ved selve tilbehøret
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#8 wiseguy 14 år siden

Jeg testede BD Live ved at tilmelde mig "Harry Potter and the Half-Blood Prince live community screening". Man skulle tilmelde sig på nettet og så så man ellers filmen "live" sammen med Radcliffe og instruktøren David Yates på en given dato. Det var jo "bare" et live komentarspor, men vi kunne så skrive spørgsmål undervejs, som de herre så svarede på.
Jeg var ikke klar da screeningen startede, men jeg kunne uden problemer logge på midt i eventen. Jeg blev online i en god halv times tid, så gad jeg ikke mere - filmen er efter min mening en af de svageste af Potter filmene.
BD Live har bestemt nogle fantastiske muligheder, for mit vedkommende er det største problem nok at få tiden til at udnytte dem.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#9 filmz-Bruce 14 år siden

#8 Ja det er et super koncept og absolut kan producenterne udnytte det til at tilbyde indhold, som kun kan udnyttes ved at eje en original. Absolut den vej man skal.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#10 davenport 14 år siden

Se, det er præcis hvad jeg oprettede tråden til.. Jeg har absolut ingen idé om hvad BD live er, eller for den sags skyld have hørt om det før nu..
Jeg mangler at vide disse ting, så jeg også kan være nørdet med det, og håne kolleger der ikke kender til det ;)

Ang. GWTW og dets lige, så skal de bare ses på en dag hvor jeg er klar til det. Jeg havde det på samme måde med Once Upon a Time, men satte mig med Helmer og så den på lærred, med en kasse is og kolde øl. Og så har man den oplevelse med i rygsækken. For jeg har jo lyst til at sige at jeg har set klassikerne, og have en mening derom.
Jeg tænker her også Wizard of Oz, Snehvide osv.. Men det er for mig et sprøgsmål om at være i kampform på dagen. Det lyder måske mærkeligt, men det tiltaler mig at se det, det virker dragende, men jeg bøvler med koncentrationen når filmen ruller. Jeg kan sku ikke forklare det :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: