Gravatar

#11 filmz-DocDoom 17 år siden

#10: Jeg har ikke 2.000 - det var bare et plads-eksempel :-) (Jeg har ca. 700 tror jeg)

#6: Præcis ja. De har tit kun lyserøde og lyseblå på lager, så de gange, hvor jeg falder over nogle sorte, så har jeg købt rigeligt.

#7: "Hvorfor ikke bare købe dem på QXL?"
Da jeg ville til at arkivere DVD'er, ledte jeg længe på nettet efter nogle egnede mapper. Men på det tidspunkt kunne jeg simpelthen ikke finde nogen på markedet, hvis de samtidig skule være til at holde ud at se på. Jeg ledte ret grundigt; også i fysiske butikker. Og nu er jeg i gang med et system, så det fortsætter jeg med, selvom jeg lige skal have fat i saksen, hver gang jeg lander en ny film :-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#12 Herrguth 17 år siden

#7 Jeg køber dem ikke på QXl, for hvis han kun sælger de 3 der står, og jeg har brug for flere, så bliver det ikke ens det jeg har stående. Og det vil jeg gerne have at det er.
Og så kunne det jo være at de fandtes billigere et sted... :)

#10 Sådan har jeg også haft det (og har det stadig), især med mine bøger. Men har efterhånden så mange DVD'er, at dem jeg alligevel ikke vil have stående fremme, de ligeså godt kan ryge i en mappe, men jeg gør det ikke på bekostning af coveret. Så vil jeg hellere vente til en god løsning. Vælger dog nok dem fra DVD4U.
Jeg bor i lejlighed, hvor samlingen helst ikke skal fylde halvdelen af stuen...
Gravatar

#13 Bony 17 år siden

Undskyld Doctor D., men virker det ikke lidt dumt at skære sine covers i stykker? Hvad med eventuelt videresalg? Især i disse HD tider (jeg ved jo du har..) Eller hvis man fortryder? ;)

Puu haa, jeg kunne personligt aldrig drømme om at klippe mine i stykker og tage dem ned fra hylden. Jeg har det lidt som chandler75. De skal ses; både på skærm og hylde. Desuden ser det s'gu lækkert ud med to kæmpe reoler med DVD skiver! IMO! :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#14 aknot 17 år siden

#13 helt enig men når man nu bor i en lejlighed på Vesterbro og hvis man skulle have alle sine film fremme ville jeg ikke have noget sted at side når jeg skulle se dem :( men en dag når man flytter i noget større, så skal de helt sikkert frem igen og derfor klipper jeg ikke mine i stykker, men printer og laminere fra filmkartoteket.
Gravatar

#15 filmz-DocDoom 17 år siden

#13: Jeg kan godt forstå din holdning, jeg deler den blot ikke. Med fare forat lyde som en smart ass (jeg ER en smart ass) så bekymrer jeg mig ikke om videresalg. Som jeg skrev i #3, så tror jeg ikke på tanken om, at en DVD-samling ældes som en fin kunstsamling. Hvis jeg nogensinde bliver ked af min samling, så er det fordi der er kommet et nyt, flabet medie, og så er der heller ikke andre, der gider have dem. (As in: Vil du købe min omfattende, velholdte Betamax-samling?) Så: Både alm. DVD og Blu-Ray får med den lede saks! :-) I den forbindelse har jeg konstateret noget morsomt: 99% af alle covers kan klippes til CD-størrelse, uden at det meste af personernes ansigter eller titlen går tabt. Ret heldigt. :-)

Og enkelt-titler som jeg ikke gider se igen, skiller jeg mig løbende af med ved smid-ud-metoden. Jeg har ganske enkelt ikke tålmoighed til at sætte genstande til salg online til en 50'er.
Gravatar

#16 filmz-Le Samouraï 17 år siden

Som en, der var turen igennem med laserdisk, så synes jeg, det er en meget fornuftig holdning. Man kan godt glemme alt om at få noget for sine dvd'er, medmindre man har tænkt sig at sælge dem lige her og nu. Når HD-formaterne formentligt har bedre fast om et par år, så vil brugte dvd'er ikke være mange ører værd.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#17 filmz-DocDoom 17 år siden

#16: Tak! :-)
Gravatar

#18 chandler75 17 år siden

# 16 Med mindre en del af de obskure ting med nye transfers, ekstramateriale, kommentarspor, osv., der i tidens løb har været lang tid om at komme på dvd, udgår (hvilket de jo nok gør på et tidspunkt).

Jeg tror, der kommer til at gå en del år, før det ikke kun er de større ting, der bliver genudgivet på HD. Så kan man ende i en situation, som det har været tilfældet med enkelte VHS'er, der har solgt for en del penge, simpelthen fordi de ikke var udgiver på dvd.

En del af de mindre ting vil sikkert finde vej online, men det er nok ikke tilstrækkeligt for alle - slet ikke samlere.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#19 Bony 17 år siden

#18: Tak! :-)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#20 filmz-DocDoom 17 år siden

19: Haha, sjove... Grr#¤@!

Skriv ny kommentar: