Gravatar

#1 filmz-Bruce 19 år siden

Den vigtigste først:
Batman I

Ser ud til man skal ha' den for lydsporet alene:
Titanic
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 chandler75 19 år siden

Jeg tror du byttede om på den der var vigtigst, Flemming ;)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#3 filmz-Bruce 19 år siden

Måtte lige dobbelt tjekke mine links, men pyha...de var iorden. Troede lige jeg havde fået fumlet linket til 2'eren, 3'eren eller 4'eren istedet for moderen til alle superhelte film :)

You joker you! ;)
Gravatar

#4 chandler75 19 år siden

Nope, jeg har aldrig været vild med "Batman". Burton har aldrig været en action-instruktør, og det beviser han fint med "Batman". Desuden fatter han ikke en brik af figuren. Som han har udtalt: Anyone who knows me knows that I would never read a comic-book. "Batman" er et godt bevis på netop det.

Desuden kan jeg ikke tage Michael Keaton med 80'er permanent-krøller seriøst som Batman/Bruce Wayne. Det eneste der fungerer rigtig godt i den film er - ikke overraskende - Jack Nicholsen som Jokeren.

Desuden fatter anmelderen ikke en brik af "Titanic": So then why do I think it’s just an average film? At its core, “Titanic” is just an overblown, melodramatic period piece that plays more like a soap opera than a historical narration. Ved anmelderen hvad en episk film er? Og så indrømmer han endda at han aldrig har set den i biografen :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#5 filmz-Bruce 19 år siden

Jeg har læst en del Batman, men tilbage i teen tiden, hvorfor det ikke betyder så meget for mig, om Burton rammer eksakt en specifik tegners streg, eller følger en decideret historie slavisk. Hermed sagt, jeg ikke aner om han har gjort det eller ej :)

Ja Jack Nicholson er nærmest et ikon i den film, men jeg har altid synes Keaton var en formidabel og alligevel undervurderet skuespiller, men samtidig også en person med en mærkelig charisma, nemlig ikke just sympatiskabende ved første øjekast. Alle andre Batmans har været goodlooking og macho, igen en egenskab, man ikke lige forbinder med Keaton.

Hvad angår permanent, krøller eller ej :), så ser jeg altid en film udfra den kontekst filmen er optaget i. En film er foruden at være en film et tidsdokument om perioden den er filmet i. Jeg ville være nødt til at fravælge mange af mine yndlingsfilm, hvis jeg skulle tage moden for tiden under overvejelse også :) Warriors som jeg så forleden, ville ryge to karakterer ned på den konto isåfald ;)

Men Keaton som Batman, var et frækt "træk" af Burton og for mig er der fuld valuta ved kasse eet. Den af statur, ikke store Keaton, i det sejeste sorte Batman outfit nogensinde, i mine øjne :) Og nå ja, så elsker jeg bare det soundtrack istedet for, at det var een af de sædvanlige 3-4 storkomponister. Burton på toppen.

Mht. Titanic. Vil helt klart se den som en episk film, hvilket vi har for få af og jeg skal da eje denne og se den igen. Men for mig er det en fed underholdningsfilm, med en ordentlig dosis kærlighed, som jeg nyder for skibet og de flotte effekter og lyden forhåbentlig snart. Men den sniger sig ikke over tærskelen til storfilm for mig.
Gravatar

#6 El vez 19 år siden

Hvordan kan han undgå at anmelde det vigtigste element på batman udgivelsen: dts lydsporet!?

tsk :p
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#7 filmz-Bruce 19 år siden

Det har du absolut helt ret i :) 2-disc'en er dog billig, 97 kr. hos CDWOW (inkl. 1£ linket).
Gravatar

#8 myggen 19 år siden

Fra anmeldelsen i #1:

"...which was Burton's decision to make it as dark and realistic as possible, while still maintaining a comic-book sensibility..."

Undskyld mig, men har han ved en fejl sakset noget fra en anmeldelse af Batman Begins? Burtons Batman er mange ting, men den er da ikke så realistisk som muligt!
Kværulant extraordinaire

Skriv ny kommentar: