Gravatar

#1 filmz-erasure 20 år siden

Jeg holder særdeles meget af europæiske film og leder p.t. forgæves(?) efter de billigste steder at skaffe følgende DVD-film:

"La Vie Revée des Anges" ("Dreamlife of angels"), inst. Eric Zonca.
"Bennys Video", inst. Michael Haneke
"Le Temps du Loup", inst. Michael Haneke
"Salò o le 120 giornate di Sodoma", inst. Pier Paolo Pasolini

Det si'r næsten sig selv, at filmene skal ha' engelske subs. Regionskoden er ligegyldig. Umiddelbart ser det dog ud til, at det bli'r stjernedyrt, hvis titlerne overhovedet alle er til at skaffe.
Gravatar

#2 filmz-mathias- 20 år siden

Saló kan findes her: http://www.sendit.com/video/item/7000000061749, dog skal du være opmærksom på, at de svjh sender fra Jersey ved ordrer under £17 pund, og der dermed er en risiko for told.

De andre har jeg ikke kunnet finde noget dvd-information om, så jeg tror ikke de er udkommet.
charles freck thought, "at least I got a good wine".
Gravatar

#3 nakalay 20 år siden

Salo er billigere hos Bensons World - £16 inkl. porto - og så er der ingen risiko for told.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#4 Morbid 20 år siden

Glæd dig til "Le Temps du Loup". Fantastisk film der om 10-15 år helt sikkert vil have fået den opmærksomhed den fortjener.
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#5 filmz-erasure 20 år siden

Jeg si'r tak for tippet ang. "Salo'". Modbydelig klassiker til en fornuftig pris.

Jeg har selv fundet både "La Vie Revée des Anges" (på dansk "Englenes Drømmeliv", 1997. Fremragende spillet drama med Élodie Bouchéz og Natacha Regnier (delte palmerne i 1998 for præstationen)) samt "Le Temps du Loup" (Haneke, 2003) på DVD hos www.Fnac.com (fransk). Problemet er, at filmene efter alt at dømme ikke har subs. Derfor ligner Amazon den eneste løsning. Øv, øv, øv.

"Bennys Video" er fra 1991 og regnes ofte som psykodrama-instruktør Michael Hanekes første spillefilmssuccés. Den har været i biograf- og filmklub-distribution. Men længere kommer dén slags film åbenbart ofte ikke. Mystisk og fremfor alt pisse-frustrerende.
Gravatar

#6 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

"La Vie Revée des Anges" ("Dreamlife of angels") af Eric Zonca og "Le Temps du Loup", af Michael Haneke kan du også købe hos bl.a. Amazon.fr.

Jeg er enig i at det er frustrende, men jeg kan ellers oplyse dig om, at hvis du ellers kan undvære fx engelske tekster, så er franskmændene ret flinke til at udsende deres film på dvd og kan regel købes via www.Fnac.com og www.amazon.fr som er blandt dem som har det størst udbud af franske titler.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#7 filmz-erasure 20 år siden

Det er netop de steder, jeg indtil videre selv har fundet de eftersøgte titler, Crystalstar. Men tak alligevel.

(Jeg har endog været i Fnac-butikkerne i Paris. Og de overgår rent faktisk både HMV og Virgin Megastores i både London og Paris, ligesom Saturn på Alexanderplatz i Berlin også halter efter.)

Mit problem er desværre netop, at jeg aldrig ville kunne følge med i en utekstet fransk film. Engelsk og tysk kan jeg fint klare, men derefter må jeg melde pas.

Erfaringen med vanskelighederne med at skaffe selv nogle af de mest anmelderroste europæiske film, burde efter min ydmyge mening gøre det lovpligtigt for alle licensfinansierede TV-stationer at sende langt flere af disse "art house" film.

Jeg har søgt efter subs til "La Vie Revée..." på bla. DVD.BOX.SK, men ikke engang dér gav nogle af søgningerne efter filmen hits, hvilket egentlig rystede mig lidt. Hvordan i alverden kan SÅ velrenommerede film være SÅ svære at fremskaffe?

Skriv ny kommentar: