#1 Så skal du kaste dig ud i Kurosawa Kiyoshis film. "Charisma", "Kairo" og "Cure" er alle fremragende og stemningsfulde film. Og horror-elementet i filmene er lidt mere af en mareridtsstemning frem for diverse chok. Filmen skræmmer mig meget mere end Juon og Ringu-filmene.
#3 Miike har lavet nogle decideret horror-film så som "Chakushin Ari". Og jeg vil også kalde den efter min mening virkelig gode "Audition" for en horror-film, selv om den ikke er så let at kategorisere. Men den er i hvert fald skræmmende.
#6 Den er ikke helt så original, som man kunne turde håbe, når det er Miike bag roret. Den følger mange af J-Horror konventionerne, så den er værd at anskaffe sig, hvis man er vild med genren. Og selv om det måske ikke er så kraftigt igen, så sætter Miike trods alt sit fingeraftryk på filmen.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Film som R-Point og Antarctic Journal skulle også være ret stemningsmættede, men der er delte meninger om, hvor gode de er. R-Point bør dog være en fed surround-oplevelse.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#1 Yoda 17 år siden
Film som The Eye, Grudge og Ring har jeg naturligvis været igennem.
#2 mr gaijin 17 år siden
#3 Bony 17 år siden
#4 Yoda 17 år siden
Tænkte nok, at netop du ville have nogle gode bud ;-) Tusind tak for dem, de ryger fluks på listen - og kom gerne med fler :-)
#5 mr gaijin 17 år siden
#3 Miike har lavet nogle decideret horror-film så som "Chakushin Ari". Og jeg vil også kalde den efter min mening virkelig gode "Audition" for en horror-film, selv om den ikke er så let at kategorisere. Men den er i hvert fald skræmmende.
#6 Bony 17 år siden
Det har ikke hjulpet synderligt at læse på IMDB. (6,3/10?)
Historien virker også velkendt?
#7 mr gaijin 17 år siden
#8 filmz-yoshimura 17 år siden
#9 filmz-yoshimura 17 år siden
Film som R-Point og Antarctic Journal skulle også være ret stemningsmættede, men der er delte meninger om, hvor gode de er. R-Point bør dog være en fed surround-oplevelse.
#10 filmz-masterk 17 år siden