Gravatar

#1 Yoda 17 år siden

Jeg kunne godt tænke mig at udvide mit kendskab til asiatisk horror, så hvis der er nogen, der kender nogle gode film, så kom med dem.

Film som The Eye, Grudge og Ring har jeg naturligvis været igennem.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#2 mr gaijin 17 år siden

#1 Så skal du kaste dig ud i Kurosawa Kiyoshis film. "Charisma", "Kairo" og "Cure" er alle fremragende og stemningsfulde film. Og horror-elementet i filmene er lidt mere af en mareridtsstemning frem for diverse chok. Filmen skræmmer mig meget mere end Juon og Ringu-filmene.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#3 Bony 17 år siden

Takashi Miike er også en instruktør der er svær at komme udenom. Måske ikke så meget horror som sådan, men bestemt film der udmærker sig i samlingen.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#4 Yoda 17 år siden

Tænkte nok, at netop du ville have nogle gode bud ;-) Tusind tak for dem, de ryger fluks på listen - og kom gerne med fler :-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#5 mr gaijin 17 år siden

#4 Altid til tjeneste :)

#3 Miike har lavet nogle decideret horror-film så som "Chakushin Ari". Og jeg vil også kalde den efter min mening virkelig gode "Audition" for en horror-film, selv om den ikke er så let at kategorisere. Men den er i hvert fald skræmmende.
Gravatar

#6 Bony 17 år siden

#5 "Chakushin Ari" har jeg aldrig hørt om. Er det noget der er værd at få fingre i?

Det har ikke hjulpet synderligt at læse på IMDB. (6,3/10?)
Historien virker også velkendt?
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#7 mr gaijin 17 år siden

#6 Den er ikke helt så original, som man kunne turde håbe, når det er Miike bag roret. Den følger mange af J-Horror konventionerne, så den er værd at anskaffe sig, hvis man er vild med genren. Og selv om det måske ikke er så kraftigt igen, så sætter Miike trods alt sit fingeraftryk på filmen.
Gravatar

#8 filmz-yoshimura 17 år siden

A Tale of Two Sisters er et MUST!
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#9 filmz-yoshimura 17 år siden

Og Dark Water samt Inner Senses naturligvis!

Film som R-Point og Antarctic Journal skulle også være ret stemningsmættede, men der er delte meninger om, hvor gode de er. R-Point bør dog være en fed surround-oplevelse.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#10 filmz-masterk 17 år siden

kan klart anbefale shutter!!

Skriv ny kommentar: