Gravatar

#11 filmz-Bruce 17 år siden

#10 Jep, desværre. Bl.a. er Deja Vu, Pirates 1+2, Apocalypto, Leben Der Anderen (mener jeg!), Hellboy og Kingdom of Heaven DC alle Blu-Ray only.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#12 filmz-yoshimura 17 år siden

#11 Hmm, måske man skal vente, til Samsung lancerer den multisag ...
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#13 filmz-Bruce 17 år siden

#12 Med en US pris på 1000$ = en europæisk på 11-12K

Fordelen er, én afspiller istedet for to.

Ulemper:

1. Kun Blu-Ray delen understøtter 1080p/24. Det vides ikke om HD-DVD får en firmware til at understøtte dette.

2. Benytter den gamle og langt underlegne Faroudja chip til opskalering. Toshiba XE1, Samsung 1200 og de store Denon dvd afspillere bruger alle HQV Reon chippen som er langt overlegen.

3. Der er ikke klarhed, hvorvidt den kan dekode TrueHD eller DTS-HD og sende videre til en receiver som PCM. Den kan ihvertfald IKKE DTS-HD MA. Dette lydspor er på mange Fox og alle Studio Canal udgivelser og er toppen af poppen. Man vil aldrig kunne høre formatet i sin helhed med denne afspiller, da den aldrig vil kunne dekode det selv og ikke kan punkt 4.

4. Den kan IKKE smide de nye lydspor videre til en receiver som en bitstream og lade receiveren dekode de nye formater. Det kan INGEN HD afspillere i dag. Hvis man planlægger en ny receiver og at denne skal kunne dekode de nye lydformater, så skal man vente, til der kommer en afspiller på markedet som kan overføre de komprimerede lydspor.
Gravatar

#14 filmz-yoshimura 17 år siden

So be it - det bliver en Toshiba :o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#15 filmz-yoshimura 17 år siden

I øvrigt, bruce, jeg har været inde på idealo.de for at tjekke priser på Toshibaen, men da jeg ikke er så stærk i tysk, har jeg lidt svært ved at gennemskue, hvem der sender til Danmark, og hvor man kan betale med kreditkort/Paypal.

Har du et bud på (læs: link), hvor jeg skal købe den fra?
Gravatar

#16 filmz-yoshimura 17 år siden

Glem det, jeg fandt den i Tape Connection til 4.999,- så jeg er nu den lykkelige ejer af en Toshiba HD-XE1 :oD

Men ingen film :o(
Gravatar

#17 filmz-Bruce 17 år siden

#14 Der kommer en firmwareopgradering til den i september, så den kan køre 1080p/24. Og tillykke med den :)

På DVDPacific kan du finde rigtig mange gode tilbud mellem 109-120 kroner.
Gravatar

#18 Spanner 17 år siden

The Fountain og Stranger Than Fiction er værd at se
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#19 filmz-yoshimura 17 år siden

#17 Har købt bestilt lidt på Axel ... bare for at gøre det :)
Gravatar

#20 filmz-erasure 17 år siden

"A Prairie Home Companion" (2006)
Robert Altmans sidste film før sin død. En lun, melankolsk og meget musikalsk én af slagsen. Den sidste sendeaften på en uddateret radiostation, før end en kristen texansk mediemogul opkøber, lukke rog slukker butikken. Mød Guy Noir (Kevin Kline), Dangerous Woman (Virginia Madsen), The Axeman (Tommy Lee Jones), de syngende Johnson-søstre (Meryl Streep, Lily Tomlin), sjoferterne Lefty og Dusty (Woody Harrelson og John C. Reilly) samt den uovertrufne ordjonglør og programvært Garrison Keillor.

"Das Leben der Anderen" (2006)
Årets europæiske historiedrama. Ulrich Mühe spiller en systemtro Stasi-agent, der på den hårde måde indser, at "systemet" er bundkorrupt. Elementært spændende og formentlig nogenlunde troværdig skildring af det østtyske overvågningssamfund.

Skriv ny kommentar: