Ja, jeg har sgu haft temmelig travlt med et par børn og et hus og et nyt job og en masse andet, så jeg har ikke været i nærheden af en biograf i mere end et halvt år.
Derfor har jeg brug for lidt hjælp, for nu er det ved at være tid til, at jeg skal have indhentet lidt af det forsømte og indkøbe nogle af de film, der har været værd at se i det forgangne halve år.
Stort set alle genrer er interessante. Kan jeg få nogle bud på, hvad jeg bør investere i?
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
En ret overset film er The Secret Life of Words af Isabel Coixet. Tim Robbins og Sarah Polley er med. Nu kan jeg ikke lige huske hvornår den kørte, men mener det er ca ½ år siden.
Den har haft senere præmiere i Danmark end i resten af verden i hvert fald. Så den i Slovakiet sidste sommer. Udkommer først på dvd til september herhjemme, men kan fås hos DVDpacific: http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=792911
Så vil jeg også lige benytte lejligheden til at gøre opmærksom på Ken Loachs lidt oversete men fremragende "The Wind That Shakes the Barley", som forhåbentlig snart udkommer på dvd. Den er ude nu på i en engelsk udgave, men vist nok uden undertekster, hvilket man godt kan have brug for da de irske dialekter til tider er lidt svære at følge.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
#6 Enig. Det har uden tvivl været noget af det bedste i danske biografer indenfor det sidste halve år. Derudover Bruno Dumonts "Flandres", "Zodiac", "Grbavica" og "El Laberinto del Fauno".
#4 Nye film. Det gør ikke noget, at det er titler, der også kan fås på HD, da jeg påtænker at anskaffe mig en HDXE1 i nærmeste fremtid (eller evt. vente og se, hvad Samsungs BD-UP5000 multiplayer kan præstere).
Foreløbig liste ser ud som følger (inklusive film, der endnu er lidt for nye til at kunne fås på dvd):
Death Proof Shooter Pirates 3 Spiderman 3 Zodiac Children of Men Das Leben des Anderen The Wind that Shakes the Barley
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Shooter, Zodiac, Pans Labyrinth og Das Leben des Anderen kommer snart på HD, Children of Men er der. Black Snake Moan har fået rigtig god kritik. Letters from Iwo Jima og Flags of our Fathers er ikke til at komme udenom. The Fountain, Good Shepherd, Apocalypto, Hellboy (must i HD), The Queen, The Last King of Scotland.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Og med HD-DVD skal der ikke tages hensyn til region, right?
Apocalypto, fås den kun som BD? Ikke HD?
#1 filmz-yoshimura 17 år siden
Ja, jeg har sgu haft temmelig travlt med et par børn og et hus og et nyt job og en masse andet, så jeg har ikke været i nærheden af en biograf i mere end et halvt år.
Derfor har jeg brug for lidt hjælp, for nu er det ved at være tid til, at jeg skal have indhentet lidt af det forsømte og indkøbe nogle af de film, der har været værd at se i det forgangne halve år.
Stort set alle genrer er interessante. Kan jeg få nogle bud på, hvad jeg bør investere i?
#2 filmz-Aras 17 år siden
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
#3 filmz-1peter1 17 år siden
#4 filmz-Bruce 17 år siden
#5 McPeter 17 år siden
Den har haft senere præmiere i Danmark end i resten af verden i hvert fald. Så den i Slovakiet sidste sommer. Udkommer først på dvd til september herhjemme, men kan fås hos DVDpacific:
http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=792911
#6 Benway 17 år siden
#7 mr gaijin 17 år siden
#8 filmz-yoshimura 17 år siden
Foreløbig liste ser ud som følger (inklusive film, der endnu er lidt for nye til at kunne fås på dvd):
Death Proof
Shooter
Pirates 3
Spiderman 3
Zodiac
Children of Men
Das Leben des Anderen
The Wind that Shakes the Barley
#9 filmz-Bruce 17 år siden
#10 filmz-yoshimura 17 år siden
Og med HD-DVD skal der ikke tages hensyn til region, right?
Apocalypto, fås den kun som BD? Ikke HD?