Lidt af hvert åbenbart, iflg imdb: The black and white photography is ultimately an homage to '70s and '80s US television airings of kung fu movies. Black and white (as well as black and red), were used to conceal the shedding of blood from television censors. Originally, no black and white photographic effects were going to be used (and in the Japanese version none are), but the MPAA demanded measures be taken to tone the scene down. Tarantino merely used the old trick for its intended purpose, rather than merely as an homage.
Det giver sådanset meget god mening :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Det er bare lidt gay når Tarantino så udtaler, at det var for kunstnerisk effekt. For mig virkede det unaturligt og unødvendigt med det sort/hvide skift.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666 "Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Den virkede på samme måde for mig, fordi det var uhyggeligt tydeligt at scenen ikke var filmet på sort/hvid-film, men i farver og så konverteret til sort/hvid.
Jeg har lige set den for første gang. Den var ok, men jeg faldt sku ikke helt på halen over den. Godt lavet, nogenlunde spændende hele vejen igennem, og nogle gode klask i røven til skurkene. Håber ikke det betragtes som flamebait ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Jeg har selv den japanske udgave, som jeg vil fortrække frem for den nedtonede udgave vi fik her ovre.Ikke kun fordi at der er masser af det røde og slagte scenen i the house of blue leaves er en del voldigere... og sjovere, men fordi vi får Sofie Fatal`s anden arm chopning at se. Nice :-)Venter stadig på at Miramax får nosset sig færdig med en deluxe dvd udgivelse med begge film i uncut udgave, samt et bundt af ekstra matrialer.
#1 Cowabunga 19 år siden
#2 DarkLight 19 år siden
Tarantino mener kunstnerisk frihed.
#3 El vez 19 år siden
The black and white photography is ultimately an homage to '70s and '80s US television airings of kung fu movies. Black and white (as well as black and red), were used to conceal the shedding of blood from television censors. Originally, no black and white photographic effects were going to be used (and in the Japanese version none are), but the MPAA demanded measures be taken to tone the scene down. Tarantino merely used the old trick for its intended purpose, rather than merely as an homage.
Det giver sådanset meget god mening :)
#4 Spanner 19 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#5 kill the bills 19 år siden
#6 filmz-Kadann 19 år siden
Den virkede på samme måde for mig, fordi det var uhyggeligt tydeligt at scenen ikke var filmet på sort/hvid-film, men i farver og så konverteret til sort/hvid.
#7 davenport 19 år siden
Godt lavet, nogenlunde spændende hele vejen igennem, og nogle gode klask i røven til skurkene.
Håber ikke det betragtes som flamebait ;)
#8 Kimosabe 19 år siden
#9 jacob_uno 19 år siden