Hejsa allesammen, ikke fordi jeg er det mindste racist jeg er derimod mondstandere af racister og nazister, men der er bare et eller andet som facinere mig ved nazist film. Jeg vil gerne have nogle flere, kender i nogle navne udover American history x Rumper Stumper. :) tak på forhånd.
Når vi snakker film om nazismen må #1 nødvendigvis være Lene Riefenstahls propagandafilm "Triumph des Willens", der er både politisk og filmisk interessant.
Der er naturligvis også et hav af krigsfilm, hvor jeg umiddelbart synes "Der Untergang" og miniserien "Band of Brothers" (Kammerater i krig på Dansk) er værd at nævne. Du må sige til hvis du ønsker flere anbefalinger af denslags.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Og så er der jo også "Ilsa, She Wolf of the SS" og dens efterfølgere om den umættelige SS-officer, der gennemfører "forsøg" med sine fanger. Ula la la :D
#1 filmz-Jonathanhansen 16 år siden
Jeg vil gerne have nogle flere, kender i nogle navne udover
American history x
Rumper Stumper. :)
tak på forhånd.
#2 tiany 16 år siden
#3 Åkepool 16 år siden
"Higher learning"
2 udemærkede film om Nazisme/racisme blandt unge i nutiden.
Kan specielt anbefale den første.
#4 elwood 16 år siden
Nok ik lige det du leder efter, men det er en tankevækkene film i hvertfald.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#5 filmz-vassago 16 år siden
Men der er også "Dead Bang", "The Infiltrator" og dokumentaren "The California Reich" fra '75.
#6 El vez 16 år siden
Der er naturligvis også et hav af krigsfilm, hvor jeg umiddelbart synes "Der Untergang" og miniserien "Band of Brothers" (Kammerater i krig på Dansk) er værd at nævne. Du må sige til hvis du ønsker flere anbefalinger af denslags.
#7 Michael Andersen 16 år siden
#8 El vez 16 år siden