Davenport - enig. Egentlig en lidt kedelig film. Jeg gjorde præcis det samme som dig, men blev også skuffet. Ville ellers så gerne kunne lide den, men ak.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
#16 - Når man skal se et potentielt mesterværk for første gang er det måske heller ikke så smart at vælge en tysk dubbet version. IMO ikke et tegn på at give den en chance.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
#25 I de dårlige gamle dage, da DR var enehersker, så jeg spandevis af "tyske" film og kan skrive under på at hvis en film er et mesterværk, så skinner det 100% igennem en omgang prøjsersnak.
#16 Hvorfor bruger du her argumentet at noget er underligt for underlighedens skyld? Når du snakker om von Trier kommer det også på banen.
Hvis man læser din blog, kan man også sige det samme om det du skriver. At din snak om alt fra kampe med gyllestinkende bondemænd til at bacon skal staves med STORT, bare er underligt for underlighedens skyld. Men sådan er det jo ikke, så hvorfor mener du at det de laver er underligt for underlighedens skyld? Er det fordi du ikke forstår skidtet eller hvad, for de fortæller jo, ligesom dig, også bare om det de er interesseret i?
Jeg har lige fået set Oldboy, og jeg må hoppe på vognen og sige at den var fantastisk! Det var den første asiatiske film jeg reelt gav en chance, så det var rart at den ikke skuffede.
Angående de skjulte referencer, så lagde godt mærke til den danske ambassade ved elevatoren, dog ikke den med kagedåsen. Det var også noget som jeg sad og undrede mig over.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
For det første, så fremgår det måske ikke tydeligt nok, men min ven (der kunne lide den) så den i sin tid i en dubbet version. Jeg så den på koreansk, hvilket er grunden til, at jeg ikke fattede hvad de sage; af gode grunde.
For det andet, så må vi lige ind på underlighed for underlighedens skyld. Hvad enten det er Lars Trier eller en film som Oldboy, så bryder jeg mig bare ikke om, når man skal lave noget sært i den stil. Det kan da godt være jeg ikke forstår de elementer, men jeg har mere på fornemmelsen, at det er alle andre, der bare tror de ved hvad det handler om, så de kan sidde på deres små, franske avant gardecafeer, med intakt fibskæg og alpehue, og diskutere, hvorfor Jean Pierres Le Strange er filmet i grønt objektivt. (Dette alt imens instruktøren går til banken, skrigende af grin..)
For det tredie, mht. min blog, så er det bare min dagligdag. Jeg er stillet på den måde, og det åg må jeg bære med hvad der måtte være tilbage af stolthed...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#21 filmz-DocDoom 16 år siden
#22 Kalle Ferm 16 år siden
Jeg gjorde præcis det samme som dig, men blev også skuffet. Ville ellers så gerne kunne lide den, men ak.
#23 rubberdub 16 år siden
Jeg er et stort spørgsmål, det var en af det års bedste film. Er vitterligt totalt uforstående.
#24 Kalle Ferm 16 år siden
#25 Bony 16 år siden
#26 filmz-DocDoom 16 år siden
#27 Michael Andersen 16 år siden
Hvorfor bruger du her argumentet at noget er underligt for underlighedens skyld? Når du snakker om von Trier kommer det også på banen.
Hvis man læser din blog, kan man også sige det samme om det du skriver. At din snak om alt fra kampe med gyllestinkende bondemænd til at bacon skal staves med STORT, bare er underligt for underlighedens skyld. Men sådan er det jo ikke, så hvorfor mener du at det de laver er underligt for underlighedens skyld? Er det fordi du ikke forstår skidtet eller hvad, for de fortæller jo, ligesom dig, også bare om det de er interesseret i?
#28 Kruse 16 år siden
Angående de skjulte referencer, så lagde godt mærke til den danske ambassade ved elevatoren, dog ikke den med kagedåsen. Det var også noget som jeg sad og undrede mig over.
#29 rubberdub 16 år siden
Efter han har trukket tænder ud på ham duden...
#30 davenport 16 år siden
Jeg så den på koreansk, hvilket er grunden til, at jeg ikke fattede hvad de sage; af gode grunde.
For det andet, så må vi lige ind på underlighed for underlighedens skyld. Hvad enten det er Lars Trier eller en film som Oldboy, så bryder jeg mig bare ikke om, når man skal lave noget sært i den stil. Det kan da godt være jeg ikke forstår de elementer, men jeg har mere på fornemmelsen, at det er alle andre, der bare tror de ved hvad det handler om, så de kan sidde på deres små, franske avant gardecafeer, med intakt fibskæg og alpehue, og diskutere, hvorfor Jean Pierres Le Strange er filmet i grønt objektivt.
(Dette alt imens instruktøren går til banken, skrigende af grin..)
For det tredie, mht. min blog, så er det bare min dagligdag. Jeg er stillet på den måde, og det åg må jeg bære med hvad der måtte være tilbage af stolthed...