Gravatar

#1 filmz-712 20 år siden

Hej, jeg læste nogle af de andre tråde på dette forum og opdagede i havde købt fra play.com. Jeg har så været derinde og tjekke, og det ser jo billigt ud. Er der nogle ting som står med småt steder som jeg ikke har set?

Da det er fra UK, bliver så lagt dansk told moms eller hvad det nu hedder på? Og hvordan kan de sælge så billigt, samtidig med at de sender gratis?

Ikke fordi jeg beskylder dem for at være uærlige, jeg skal bare lige høre :)
Gravatar

#2 filmz-WSTE_M 20 år siden

jeg var lige inde på deres side... DAmn hvor har de mangle titler... jeg tror ikke at jeg har set så mange B film samlet sammen på et sted!

svare på dine spørgsmål kan jeg desværre ikke :(
May the blessing of the Bomb Allmighty and the fellowship of the Holy Fallout,
descend on us all this day, and for evermore.
Gravatar

#3 filmz-712 20 år siden

B film og B film... Den må man vist kalde en smagsag :)

Men desuden har de en del Manga + Spil
Gravatar

#4 filmz-yoshimura 20 år siden

Som man kan læse andetsteds på dette forum, sender play.com fra Jersey, som ikke tæller som værende inden for EU, hvorfor man kan forvente at måtte betale moms af varer erhvervet derfra. Dog skal man huske på bagatelgrænsen på de 80 kroner, som man kan indføre for, uden at varen bliver fortoldet.

Man skal dog være opmærksom på, at det indtil videre står hen i det uvisse, hvorvidt de 80 kroner er inklusive eller eksklusive forsendelsesomkostninger. Læs blandt andet mit indlæg ang. cdwow her: http://www.filmz.dk/forum/item/8573/#first
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#5 ks 20 år siden

#4, Ok, ærgeligt. Play.com har ellers et fantastisk sortiment til udmærkede priser. Der er desuden fri levering, jeg bestilte en billig titel derfra igår for at finde ud af hvor de sender fra.
Gravatar

#6 El vez 20 år siden

#4 Jeg har modtaget varer som ikke blev pålagt told, selvom den samlede pris inkl. fragt bragte prisen over toldgrænsen.

Så længe varens pris står separat på indpakningen, forholder det sig sådan.

Det stemmer bare ikke overens med hvad ham toldfætteren skriver i tråden, men det er nu en gang mine personlige erfaringer.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#7 filmz-yoshimura 20 år siden

#6 Jeg har heller aldrig haft problemer med nogle af mine (mange!) forsendelser, hvor indholdets værdi eksklusive forsendelse var under 80 kroner, men jeg ville lige smide det ud i plenum, eftersom det ser ud, som om reglerne faktisk er det modsatte af, hvad vores erfaringer siger os.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#8 filmz-Le Samouraï 20 år siden

#7 - Well, inde på dahf.dk var der for nogle måneder siden en tråd, hvor både en navngiven person fra told og skat + de to ansvarlige hos Post Danmark bekræftede, at vores fortolkning var den rigtige. Derfor er der alligevel folk, der har været ude for, at en enkelt tolder hårdnakket har fastholdt det modsatte. Problemet er sikkert, at reglerne er så knudret formulerede, at de faktisk kan tolkes begge veje.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#9 filmz-yoshimura 20 år siden

Det kunne være, man skulle tage og sende de forskellige svar, som Told & Skat m.m. har givet, sende dem tilbage til Told & Skat, og spørge dem, hvad det egentlig er, de selv tror, de mener, at de tror, de mener. Anyone?
Gravatar

#10 Confused101 20 år siden

#3 Manga? Du mener vist anime...manga er tegneserier (blad/bogform) og anime er tegnefilm. Men for at forbistre det hele er der et anime firma der hedder "Manga Entertainment".

Skriv ny kommentar: