Har for nylig købt ovenstående Box i extended udgave, til medlemsprisen 599 kroner. Opdager at der på disc 2 i første film (eventyret om ringen) præcis på kapitel 6 og resten af filmen ikke længere er dolby stereo 2.0 lyd. Lyden forsvinde ganske enkel. Fik den byttet hos Kvickly men bad ekspedienten tage den nye box og afprøve den på hans maskine i forretningen: Samme resultat, fra og med kapiel 6 dør stereo lydsporet. Fik pengene tilbage da kvickly ikke ville regisrere det som en fejl og gå videre med det (??). Tog til en anden Kvickly og brugte pengene på en udgave her, og jo fejlen var også på denne box.
Er der andre der kan bekræfte denne fejl?? Jeg har taget kontakt til Svensk Filmindustri som distribuerer den og de har været særdeles venlige, men inte nyt i sagen endnu.
Jeg undres bare, for det er jo tydeligvis en produktionsfejl på en hel serie...
Jeg har lige tjekket min R1, og den har ikke de problemer du nævner. Det er surt med den danske dvd hvis stereosporet er vigtigt for dig, så hvis SF film ikke kan tilbyde en rettet udgave vil jeg anbefale dig at købe R1.
Tak for jeres svar...Nja, jeg tænkte nok det kun gjaldt region 2, men kommer SF ikke tilbage med noget brugbart, køber jeg R1 udgaven..Tak for links'ene!!!
Hvorfor kan du ikke se filmen med det almindelige surround-spor? Det tror jeg da jeg gør, selv om jeg ikke har surround. Jeg har i hvert fald lyd hele vejen igennem min R2-DK EE, så enten har jeg ikke den fejl, eller også har jeg set den med 5.1.
#4 Nu er dette jo en udgivelse hvor surroundlyden, især dts-ES lydsporet er helt fremragende, så hvis SF bliver opmærksom på problemet vil de sansynligvis anse det som værende forholdsvis ubetydeligt.
Ikke at jeg forsøger at forsvare dem på nogen måde, for denslags skal naturligvis rettes, men det er jo en dvd-udgivelse for feinschmekkere, hvor de nok antager at en stor del af kunderne er i besiddelse af et surround anlæg og derfor ikke prioriterer en evt. rettelse særlig højt.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Til nr 5, det kan jeg også, dog er 2.0 lydsporet VÆSNETLIGT bedre til almindelig tv kigning i en stue hvor jeg ikke er velsignet med Surround lyd. Isæt stemmerne står betydelig mere klart end når jeg skfter over på 5.1 lyden. Derfor vælger jeg i disse situationer altid 2.0 lydsporet hvis det er tilgængeligt...Kunne jeg få dig til at checke din skive for fejlen hvis ikke det er til for meget besvær??
Til nr 6, jeg er principielt enig, omend jeg købte nu mere EE udgaven for de ekstra minutter film som jeg synes giver mig en endnu større filmoplevelse. Og når nu de ligefrem skriver at 2.0 lydsporet er tilgængeligt bør jeg vel kunne forvente det forholder sig således...Men enig i din betragtning at det nok kategoriseres som en minimal fejl...
#1 filmz-Burke 19 år siden
Har for nylig købt ovenstående Box i extended udgave, til medlemsprisen 599 kroner. Opdager at der på disc 2 i første film (eventyret om ringen) præcis på kapitel 6 og resten af filmen ikke længere er dolby stereo 2.0 lyd. Lyden forsvinde ganske enkel. Fik den byttet hos Kvickly men bad ekspedienten tage den nye box og afprøve den på hans maskine i forretningen: Samme resultat, fra og med kapiel 6 dør stereo lydsporet. Fik pengene tilbage da kvickly ikke ville regisrere det som en fejl og gå videre med det (??). Tog til en anden Kvickly og brugte pengene på en udgave her, og jo fejlen var også på denne box.
Er der andre der kan bekræfte denne fejl?? Jeg har taget kontakt til Svensk Filmindustri som distribuerer den og de har været særdeles venlige, men inte nyt i sagen endnu.
Jeg undres bare, for det er jo tydeligvis en produktionsfejl på en hel serie...
#2 El vez 19 år siden
Fellowship EE, 129kr:
http://axelmusic.dk/productDetails/794043554926
Two Towers EE, 129kr:
http://axelmusic.dk/productDetails/794043650420
Return Of The King EE, 249kr:
http://axelmusic.dk/productDetails/794043693229
#3 filmz-michaell 19 år siden
#4 filmz-Burke 19 år siden
Tak for jeres svar...Nja, jeg tænkte nok det kun gjaldt region 2, men kommer SF ikke tilbage med noget brugbart, køber jeg R1 udgaven..Tak for links'ene!!!
Alt godt
#5 myggen 19 år siden
#6 El vez 19 år siden
Ikke at jeg forsøger at forsvare dem på nogen måde, for denslags skal naturligvis rettes, men det er jo en dvd-udgivelse for feinschmekkere, hvor de nok antager at en stor del af kunderne er i besiddelse af et surround anlæg og derfor ikke prioriterer en evt. rettelse særlig højt.
#7 filmz-Burke 19 år siden
Til nr 6, jeg er principielt enig, omend jeg købte nu mere EE udgaven for de ekstra minutter film som jeg synes giver mig en endnu større filmoplevelse. Og når nu de ligefrem skriver at 2.0 lydsporet er tilgængeligt bør jeg vel kunne forvente det forholder sig således...Men enig i din betragtning at det nok kategoriseres som en minimal fejl...
Tak for jeres input under alle omstændigheder..
#8 myggen 19 år siden
#9 myggen 19 år siden
#10 McPeter 19 år siden