Jeg leder med lys og lygte efter "The Big Blue" på dvd... Den var sådan set nem at finde, men så ser jeg til min rædsel at lydformatet er som følger: Dolby Digital 2.0 Engelsk / Dolby Digital 5.1 Tysk
Nu er jeg jo ikke meget for eftersynkroniserede film, og slet ikke når de snakker Tysk... Men da filmen efter min smag har det fedeste soundtrack, vil jeg jo gerne have den i Dolby Digital 5.1 Engelsk eller Fransk
Jeg synes ikke at jeg kan finde en sådan version på nettet, er der nogen af jer der ved om den overhovedet eksisterer..???
Slå filmen op der, og du vil finde alskens udgivelser af den. Siden forklarer også at filmen primært er på engelsk, dvs det er et engelsk 5.1 lydspor du skal have fat i, så den franske, japanske eller amerikanske udgivelse er dem du bør gå efter altefter om du vil have director's cut og størrelsen på din pengepung.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Nå men som jeg ser det, så kan jeg vælge imellem god lyd uden danske undertekster, eller danske undertekster og ringe lyd :-(
Hvis man nu købte en af hver, kan det så på nogen måde lade sig gøre at tage det bedste fra begge versioner og brænde over på en back-up? Eller vil det kun give kaos..?
#9 Det giver så endnu et problem, da de fleste film ligger på dual layer medier, dvs du skal have en dual layer brænder + medie (60-70kr for en blank dual layer skive), medmindre du vil forringe billedkvaliteten.
Selv da har jeg ingen anelse om hvordan man gør.
Personligt ville jeg gå efter den amerikanske Dir Cut, men hvis underteksterne er vigtige for dig, er det nok ikke den film der taber mest, ved at mangle bagkanalerne.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
#1 filmz-stuka 19 år siden
Jeg leder med lys og lygte efter "The Big Blue" på dvd...
Den var sådan set nem at finde, men så ser jeg til min rædsel at lydformatet er som følger: Dolby Digital 2.0 Engelsk / Dolby Digital 5.1 Tysk
Nu er jeg jo ikke meget for eftersynkroniserede film, og slet ikke når de snakker Tysk...
Men da filmen efter min smag har det fedeste soundtrack, vil jeg jo gerne have den i Dolby Digital 5.1 Engelsk eller Fransk
Jeg synes ikke at jeg kan finde en sådan version på nettet, er der nogen af jer der ved om den overhovedet eksisterer..???
Mvh
Ulrik Nielsen
#2 lagoni 19 år siden
#3 El vez 19 år siden
I en situation som denne, er www.dvdcompare.net vejen frem.
Slå filmen op der, og du vil finde alskens udgivelser af den. Siden forklarer også at filmen primært er på engelsk, dvs det er et engelsk 5.1 lydspor du skal have fat i, så den franske, japanske eller amerikanske udgivelse er dem du bør gå efter altefter om du vil have director's cut og størrelsen på din pengepung.
#4 filmz-vassago 19 år siden
#5 El vez 19 år siden
http://www.axelmusic.dk/productDetails/04339603927...
Den kan også muligvis findes billigere end hos axel med lidt kiggeri hos www.dvdbargain.net.
#6 filmz-vassago 19 år siden
#7 El vez 19 år siden
Er der chance for told hos loaded?
#8 filmz-vassago 19 år siden
#9 filmz-stuka 19 år siden
Nå men som jeg ser det, så kan jeg vælge imellem god lyd uden danske undertekster, eller danske undertekster og ringe lyd :-(
Hvis man nu købte en af hver, kan det så på nogen måde lade sig gøre at tage det bedste fra begge versioner og brænde over på en back-up? Eller vil det kun give kaos..?
Tak for superhurtig respons! :-)
#10 El vez 19 år siden
Selv da har jeg ingen anelse om hvordan man gør.
Personligt ville jeg gå efter den amerikanske Dir Cut, men hvis underteksterne er vigtige for dig, er det nok ikke den film der taber mest, ved at mangle bagkanalerne.