Gravatar

#1 filmz-sneakers 17 år siden

Hej

jeg har lavet en Underskrift indsamling som jeg håber at i vil støtte op om læs mere på

http://www.modnyedisneystemmer.underskrifter.dk/
Gravatar

#2 Æsop9000 17 år siden

Er underskrevet.

Sådan burde det være med alle tegnefilm. Synes det er forkasteligt at de har udskiftet de gamle stemmer på Lucky Luke filmene, hvor de har erstattet bla. Ove Sprogøs stemme med en mindre kompetent skuespiller.

Samtidig burde man også udgive de gamle og originale Tin Tin film fra 1950erne - 1970erne.
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#3 filmz-kaotmus 17 år siden

Det er jo et spørgsmål om rettigheder. Sådan som de danske regler er indrettet, skal der betales et beløb hver gang filmen sendes eller sælges, og der kan gå meget galt, som gør det umuligt eller meget dyrt at beholde de gamle stemmer. Der kan fx være efterkommere som modsætter sig det. Jeg tror såmænd ikke det er med selskabernes gode vilje, at stemmerne bliver skiftet ud. Det er dyrt og besværligt
Gravatar

#4 Æsop9000 17 år siden

Jeg anser film og animationsfilm som kunstværker. Det er fint at man resturere dem, ved at rense dem. Men at sætte nye skuespiller til at indtale de samme roller, som er blevet indtalt til perfektion før i tiden, synes jeg er forkasteligt. Man opdatere da heller ikke billedet af Mona Lisa, hver gang en ny malestil eller tøjmåde sætter ind.
Gravatar

#5 filmz-kaotmus 17 år siden

Jamen, jeg er skam enig. Jeg gør bare opmærksom på, at der kan være tilfælde hvor valget er ikke at udgive dem på dem eller at udgive dem med andre stemmer (hvis kontrakterne fx ikke tog højde for den mulighed fordi teknologien ikke var opfundet eller fordi det simpelthen er for dyrt til at det kan betale sig). Og der foretrækker jeg da trods alt den sidste mulighed. Du må huske på, at firmaerne trods alt gør det for at tjene penge (og hvis de ikke gjorde ville der jo ikke komme nye film, så det er ikke så galt endda at de gør det)
Gravatar

#6 Æsop9000 17 år siden

Enig. Men synes dog stadig at det burde være i alles interesse at udgive titler med original-stemmer... men ja, der er jo alt det med rettigheder, kontrakter og andre juridiske sager der som altid står i vejen for ting som dette :(
Gravatar

#7 filmz-Chemic 17 år siden

Underskrevet! Godt initiativ
"When people ask me if I went to film school I tell them, 'no, I went to films.'" -QT
Gravatar

#8 filmz-Narniabæver 17 år siden

Jeg ser bare tegnefilmene, jeg tænker ikke så meget på hvem der lægger stemme!
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#9 pulse83 17 år siden

Er underskrevet. Blev specielt sindsygt skuffet, da jeg smed Lucky Luke i DVD-afspilleren og hørte at en eller anden klaphat uden personlighed havde afløst Sprogøe's fantastiske stemme.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#10 Winniepooh 17 år siden

Hader Disneys nye stemmer, ser dem kun på org. sproget.

Er især bitter over Lady og Vagbonden!

Jeg har indtryk af at de nye stemmer til dels skyldes at Disney har ment det nødvendigt at "opdatere" sproget og gøre nogle udtryk mere politisk korrekte, men det er bare min opfattelse.
You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House

Skriv ny kommentar: