Gravatar

#1 filmz-yoshimura 16 år siden

Hey

Jeg havde lovet at skaffe den japanske krigsfilm Yamato til en filmaften på lørdag (den 28/6), men YesAsia har ikke kunnet nosse sig sammen til at afsende den endnu, så jeg tvivler stærkt på, at den når at dukke op.

Er der nogen, der har en ide til, hvor jeg kan få fat i den inden lørdag? Er der evt. nogen, der i yderste konsekvens ville være villige til at låne mig den?

Og nej, jeg er ikke interesseret i at høre, hvad I eventuelt synes om den :o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#2 filmz-yoshimura 16 år siden

Oh well, jeg kan se, at den rent faktisk kan lejes i Blockbuster, så helt galt kan det vel ikke gå ...

Men det kan da vel for fanden ikke passe, at der kun er 2.0-lyd på den danske version!!! Der er jo Dts på Hongkong-udgaven!
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#3 MouseMickey 16 år siden

#2 ifølge diverse danske netbutikker er der kun et 2.0 stereo-spor på så det forholder sig nok desværre sådan.
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#4 filmz-yoshimura 16 år siden

#3 Støn.

Og der er ikke nogen, der lige har en knaldgod ide til, hvordan man får fat i Hongkong-udgaven inden næste lørdag?
Gravatar

#5 filmz-Bruce 16 år siden

#1 Jeg tror der er tale om guddommelig indgriben! Kæmp ikke imod, omfavn skæbnen med kyshånd!!!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#6 filmz-yoshimura 16 år siden

Nå, så fik jeg set Yamato (i den danske udgave med 2.0 lyd), og mage til ringe film skal man lede længe efter! Jeg burde måske have ladet mig afskrække mere af teksten på forsiden, der proklamerede, at filmen var som en blanding af Pearl Harbor og Titanic, men jeg trodsede advarslen og kastede mig ud i 2½ times kvalmefremkaldende melodrama af værste skuffe. Jeg synes ellers, at japanske skuespillere plejer er levere fornuftige præstationer, men her faldt alle igennem.

Sikke et makværk!
Gravatar

#7 mr gaijin 16 år siden

Og det værste er, at de bliver ved med at spytte film ud af samme skuffe.

Her en film med manuskript af den nationalistiske (på den klamme måde) borgmester af Tokyo, Ishihara Shintaro, med et melodrama om kamikazepiloter med titlen "Jeg tager ud og dør for din skyld". Trailer

Bræk.

Heldigvis er der nogle gode kunstneriske filmkræfter i skyggesiderne af den japanske filmbranche. Men jeg vil generelt undgå al japansk mainstream med ganske få undtagelser. Det meste følger formularerne fra de oversentimentale, patetiske tv-dramaserier, der er designet til at få folk til at græde mest muligt med de billigste virkemidler. Forfærdeligt.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#8 filmz-Bruce 16 år siden

Geeezus! What a crock of shit!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: