Gravatar

#41 Pytter 15 år siden

Stop bitchin' and move on! ;)

#34 Småkedeligt, intetsigende stykke musik.
Ikke lige noget der imponerede mig, det gjorde filmen heller ikke.

4/10

Her kommer intro temaet fra en af mine farvorit film.
Komponeret af Wendy Carlos
[url= Shining[/url]
Hvad skulle vi gøre uden film?
Gravatar

#42 filmz-Is 15 år siden

#41

Jamen det er jo meget fint og stemningsfuldt score.
7/10

Komponeret af Danny Elfman
[url=
Gravatar

#43 rasmusv 15 år siden

#42 Jeg kan godt lide stykket, men jeg forbinder det ikke rigtigt med spiderman. 7/10

næste bliver [url= the Stars (2:14) fra star wars II af John Wiliams[/url].
Gravatar

#44 NightHawk 15 år siden

# 43 -

For mit vedkommende er det kun et par enkelte actionscener, underskønne Natalie Portman og så selvfølgelig altid suveræne John Williams musik, der gør den nye trilogi for seværdig. Dette theme sidder lige i skabet føleksemæssigt og gør sån set hvad det skal uden de helt store arbevægelser. 8/10

Så skal vi ha' fat i lidt musik fra en vaskeægte B-film. Denne hører stadigvæk til i toppen af "genren", hvilket bla. skyldes at filmens score ud over actionsekvenser og plot er markant bedre end gennemsnittet :

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#45 Michael Andersen 15 år siden

#44 He he jeg har ikke set filmen siden ørevarmere var på mode så jeg forventede et score fra synthesizerhelvede, men det er nu ikke helt værst, især ikke sidste del som minder om Goldsmith = 7/10. Lyttede også lige til "End Credits" fra filmen og det er faktisk endnu bedre. Tak fordi at du gjorde mig opmærksom på musikken ;)

Let's make some noise: [url= Rises"[/url] af John Powell fra "X-Men: The Last Stand" - som er et alt for undervurderet score.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#46 NightHawk 15 år siden

# 45 -

Jamen, det var da så lidt. :)

Filmen er også værd at tjekke ud, hvis du sku' få lyst til et gensyn.

Phoenix Rises, wow!...har kun set filmen en enkelt gang, synes forøvrigt den var glimrende, så ku' ikke lige huske dens score. Men holy crap hvor det brager igennem lige fra start af. Cirka. 2.30 inde blir det så endnu bedre og jeg sad sgu med gåsehud resten af musiken ud. Kan ikke se nogen grund til ikke at gi' topkarakter her, så det får "Phoenix Rises", 10/10.

Nu skal vi et ordenligt hop tilbage i tiden til min yndlingsfilmperiode 60'erne/70'erne og høre et af de mest cool scores ever :

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#47 filmz-Is 15 år siden

#46

Jamen scoret til Bulitt er alt for fed! Og åbningsscenen er også rigtig god.
8/10

Nu skal vi have scoret til Brian De Palmas fantastiske gangster-film

[url= Uovervindelige[/url]
Gravatar

#48 Michael Andersen 15 år siden

#46 Det er også sådan jeg har det med "Phoenix Rises". Der hvor koret tager over er nemlig et ægte gåsehudsmoment :) Resten af scoret er bestemt også værd at kaste lidt penge efter. På Amazon.co.uk Marketplace kan man finde soundtracket til lidt under 70 kr. hvis det har interesse.

#47 Jeg elsker det nummer og kan stadig huske hvordan jeg straks blev fanget af musikken, da jeg så filmen for første gang.
10/10

Jeg er ikke så vild med Shyamalan-a-ding-dongs film, men han får altid det bedste frem i James Newton Howard: [url= Hand of Fate - Part I"[/url] fra "Signs". Nummeret kan måske virke lidt direktionsløst i starten, men halvvejs sker der noget og vent på finalen – den er alle pengene værd.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#49 Pytter 15 år siden

#48 Glimrende score, til en ganske udemærket film :)

8/10

Jeg ved godt at der har været en del Morricone oppe at vende, men det slutter ikke før vi har været det hele igennem :)
Manden er jo helt fantastisk.

Komponeret af Ennio Morricone
[url= Upon a Time in the West[/url]
[url= Upon a Time in the West[/url]

Jeg var nødt til at poste 2 stykker musik :)
Men når det er fra den samme film er det okay.

Det er hermed en ny regel
Hvad skulle vi gøre uden film?
Gravatar

#50 elwood 15 år siden

Hehe jeg kan spille Mundharp delen forfærdeligt på min Mundharpe 8-)

Meget Hauting theme, men jeg ville slet ikke være den der kmmer ed bedømmelse, jeg sku bare lige tilføje en kommentar 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: