Gravatar

#1 Pytter 15 år siden

Inspireret af tråden "Bedøm sangen", synes jeg at vi skal have en lignende tråd, dedikeret til filmmusik.

Det skal være et stykke musik, som er komponeret til en film. Det må ikke være et klassisk stykke musik eller en moderne sang, som bliver brugt i en film.

Jeg starter tråden med denne perle:
[url= Paradiso[/url]

Den skal bedømmes på 10-skalaen og gerne kommenteres.
Hvad skulle vi gøre uden film?
Gravatar

#2 Wrangque 15 år siden

Coolio!

Jamen Morricone, hvad skal jeg sige, manden er genial.

7/10!

Jeg har valgt et stykke music som jeg er faldet for og syntes er en lille genialitet og så endda i en film hvor 80% er uden musik.

[url=
Gravatar

#3 rasmusv 15 år siden

Musikstykket er ganske flot, men filmen gjorde ikke det store indtryk på mig så musikken derfra er ligesom også gået i glemmebogen.

7/10

Jeg vil selv fortsætte med [url= Bridge Of Khazad Dum" nummer 13/18 fra soundtracket til LOTR I[/url], som er et af de numre jeg rigtigt godt kan li, da musikken løftede det scenen filmisk på et højere plan. Desværre er youtube kvaliteten desværre ikke så god.
Gravatar

#4 filmz-Bruce 15 år siden

#2 stykke musik, som næsten er bedre valgt aht. skuespiller end film. Skal vække de store følelser og er den slags musik, jeg næsten forventer i en Hanks film. Har den dersens lidt nærmest patriotiske stemning over sig, som var det taget fra Band of Brothers. Meget virkefuldt når man ser en film og er inde i karakterer og historien, men nahhhh ... det er lidt for insisterende til min smag.

6/10

#3 Man må sige det virker uovertruffent i konteksten af scenen og topkarakter for det. Ud fra min egen smag noget mindre. Så vælg selv 10/10 eller 6/10 :)

[url= Consequences of Love[/url] af Pasquale Catalano[/url], komponeret til filmen.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#5 Pytter 15 år siden

#4 Ganske behageligt stykke musik, men ikke så spændende.

6/10

Jeg fortsætter legen med dette (lidt mere spændende) stykke musik, som i øvrigt passer perfekt til den skønne film.

Komponeret af Maurice Jarre [url= of Arabia[/url]
Hvad skulle vi gøre uden film?
Gravatar

#6 Patriarch 15 år siden

7/10

Ganske fedt... specielt er jeg vild med "sand temaet"... Bryder mig ikke så meget om det der pseudo arabiske musik som det starter ud med.

[url=

“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#7 Michael Andersen 15 år siden

#6 Vertigo? :D
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#8 Patriarch 15 år siden

Ja... man bliver helt højdeskræk at at være sådan svævende mellem stjernene... ikk'?

Link fixed :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#9 Michael Andersen 15 år siden

#2 Det fedeste ved det nummer er hvordan det bliver brugt i "Cast Away". Vi skal næsten 1 1/2 time hen i filmen før Silvestris musik for 1. gang optræder. Efter så lang tid uden musik blev jeg næsten blæst væk da musikken endelig trådte frem. Tavshed er næsten en overset kvalitet i dags filmmusik, men det giver musikken meget mere liv, når det får lov til at trække vejret.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#10 Patriarch 15 år siden

Ikke næsten... det ER en overset kvalitet. Andre gode eksembler (af ældre dato da man ikke var bange for stilhed) er Papillon og Out of Africa.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: