Gravatar

#61 Pytter 16 år siden

#60 Typisk mainstream Hollywood musik, kunne bruges i mange forskellige typer film, min første tanke var noget helte noget (Spide-Man evt). Desuden er det også for voldsomt og aggressivt.

Så det bliver ikke til mere end 5/10.

Nu skal vi til noget med mere dybde i.
David Lynch's fascinerde mesterværk Mulholland Dr.
Musikken i denne film er fantastisk, det passer perfekt til de dunkle og skræmmende billeder, og bidrager utroligt godt til den uhyggelige stemning i filmen.

Komponeret af Angelo Badalamenti
[url= Dr.[/url]
Hvad skulle vi gøre uden film?
Gravatar

#62 Michael Andersen 16 år siden

#61 Det er jo så bare typisk anti-mainstream Hollywood-musik. Et monotomt stykke musik, der også kan bruges i alt muligt, som i afsnit af "X-Files" eller 117 forskellige Christopher Nolan-film.

Det virker bedre i filmen, for uden billederne er der ikke meget ved det. 5/10

Så hvis vi endelig skal snakke om unik filmmusik, så tager vi den her fra "Planet of the Apes" - [url= Hunt"[/url].
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#63 dfms 16 år siden

#62 Goldsmith's musik til "Planet of the Apes" er en ren +10/10, virkelig progressivt musik.
Her er en anden "abe-film", man kan vel sige at musiken er skrevet af to komponister: [url= Legend of Tarzan[/url]
Gravatar

#64 thomas040 16 år siden

verdens bedste score til en action film....!
aliens, james horner
Failure is a zero out.
Gravatar

#65 Pytter 16 år siden

#63 Herligt, eventyrligt musik.
Har ikke så meget mere at sige, har aldrig set filmen.

Men jeg ville give det 8/10.

Nu skal vi til en film, som jeg desværre ikke selv har fået set endnu, men fandt musikken fra, da jeg søgte efter komponistens navn på youtube.

Komponeret af Gustavo Santaolalla
[url= Perros[/url]
Gravatar

#66 Patriarch 16 år siden

Aldrig... set... Aliens... gahhhhh *savle*
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#67 Pytter 16 år siden

#66 Selvfølgelig har jeg set Aliens. Fantastisk film.
Men nu snakkede jeg om Legend of Tarzan, da linket i besked #64 ikke virkede.
Gravatar

#68 Patriarch 16 år siden

Ah ok... så har jeg det godt igen :D
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#69 cansi 16 år siden

Okay det er vidst længe siden der har været gang i denne ellers meget interressante emne.

Men ville lige dele denne her med jer

Hørte den under Oscar, da de vidste de sidste 79 bedste film vinder momentumet...
Har ledt efter den ligesiden og nu fandt jeg den. Den er ikke så lang men det lyder godt i hvertifald. Den skulle åbenbart være fra Dragonheart en film men Dennis Quad og sangen hedder To The Stars.
Gravatar

#70 elwood 16 år siden

#69 David Copperfield (ham som tryllede Claudie Shiffer væk) er også ret glad for den, har hørt den brugt til to af de show's jeg har været inde og se med ham.

Se Dragonheart faktisk en meget underholdene film, hvor Dragen har stemmelægning af selveste 007 Sean Conery.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: