#69 Randy Edelman har altid været god for en iørefaldende melodi, og temaet til "Dragonheart" skuffer heller ikke. Jeg har aldrig været vild med hans syntetiske orkesterlyd, men den slipper jeg heldigvis for her. 8/10
Jeg synes det er et fedt nummer. Det er svært at finde et stykke musik der i lige så høj grad siger "Jeg er en mand fra den gang mænd var mænd og kvinder var noget man tog". Meget potent tema - simpelt men effektivt. Så musikken går på alle måder super godt i spænd med filmen. Jeg ville give det 8, men guitaren i starten trækker sku ned... så :
#72 He he jeg tænkte tidligere at du nok ville kommentere på, at guitaren ikke passede ind :)
:D
Jamen hva' fanden skal det også til for?
"Hr. Silvestri. Det lyder godt, men det skal sku' være mere hipt" "Sidst nogen sagde det til mig blev jeg fyrede, og erstattet af Hanz Zimmer og hans horde" "Nej, nej.. Men kan du ikke lægge noget rock guitar ind - det er det de unge vil ha'"
#78 Nu er jeg måske ikke den bedste til at bedømme det nummer, for jeg synes generelt at Gustavo Santaolallas pling-pling næsten er lige så "ophidsende", som når Clint Eastwoods laver bløde tangenttryk til film, men det er så alligevel et af de bedre stykker jeg har hørt fra hans hånd = 7/10
[url= Goldenthals intromusik til "Batman Forever" - uden close-ups af Val Kilmers skridt.[/url]
#79 Lidt for pompøst og voldsomt. De tre dybe toner (ca. 8-12 sekunder inde) fik mig til at tænke på Rachmaninovs cis-mol preludium. 7/10
Her er lidt mere pompøs intro-musik tydeligvis inspireret af en anden stor filmkomponist (introen slutter ca. 1:15 - det er kun den, der skal bedømmes).
[url= Iglesias' intro til Almodovars "La mala educación" (2004)[/url]
#71 Michael Andersen 16 år siden
Næste nummer:
[url= AM ALAN SILVESTRI![/url]
#72 Patriarch 16 år siden
7/10
Born on the 4th of July
#73 BN 16 år siden
8/10
Smukt. Ganske enkelt smukt og perfekt til filmen.
[url=
(et soundtrack der desværre aldrig er blevet udgivet)
#74 Michael Andersen 16 år siden
#75 BN 16 år siden
#76 Patriarch 16 år siden
:D
Jamen hva' fanden skal det også til for?
"Hr. Silvestri. Det lyder godt, men det skal sku' være mere hipt"
"Sidst nogen sagde det til mig blev jeg fyrede, og erstattet af Hanz Zimmer og hans horde"
"Nej, nej.. Men kan du ikke lægge noget rock guitar ind - det er det de unge vil ha'"
#77 Michael Andersen 16 år siden
#78 Skeloboy 16 år siden
6/10
Ikke et klip fra Babel, men soundtracket passer:
#79 Michael Andersen 16 år siden
[url= Goldenthals intromusik til "Batman Forever" - uden close-ups af Val Kilmers skridt.[/url]
#80 rubkick 16 år siden
Her er lidt mere pompøs intro-musik tydeligvis inspireret af en anden stor filmkomponist (introen slutter ca. 1:15 - det er kun den, der skal bedømmes).
[url= Iglesias' intro til Almodovars "La mala educación" (2004)[/url]