Gravatar

#31 Nicki52 15 år siden

Hvad syntes I om første afsnit af Lærkevej - hvem syntes I, spiller bedst?
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#32 Lady Arwen 15 år siden

#29 - Jesper L. er altså ok har også set ham i teatret, hvor han også spillede godt! :) Og jeg har ikke nogen form for skuespil og siger heller ikke at de der unge skuespillere er gode, for der mangler sgu meget, og så synes jeg så også at størstedelen af kvinderne i den serie er for meget "Hanne" (kan ikke lige huske hvad hun hedder - er det noget med Storm?!) og Sofie Lassen Kalke er virkelig dårlige!!
#31 - synes umiddelbart at den var semidårlig og øhm bare lidt meget inspireret af Desperate Housewives! Synes hunden Nina var bedst :D Ej synes Henrik Prip gør det udemærket! Og håber den bliver bedre...
Doctor Who <3
Gravatar

#33 Nicki52 15 år siden

Ang. 2900, spiller Jesper ikke særlig meget. Jeg ved ikke med dig, men jeg har set samtlige 110 afsnit og han spiller ikke så meget. Jeg syntes Susanne Storm klare det udmærket som Hanne. Hun har trods alt været i brancen i lang tid. Men SLK får virkelig ikke nogen udfordringer, for hun skal næsten være i samme humør hele tiden - glad og trist. Hun spiller aldrig rasende.

Hvis du læser artikler om Lærkevej, står der faktisk er der inspireret af "Desperate Housewives". Altså fordi "Forbrydelsen II"" er inspireret af "The Usual Supects", "Dommedag nu", "Full Metal Jacket" og andre film, gør det ikke "Forbrydelsen II" til en kopi. Lærkevej er det første danske serie man ikke kan sætte genre på. Men det skule blive mere spændende i de næste episoder. F.eks. kommer Lars Hjortshøj og laver lort i den.

Mht. til "Lulu & Leon" syntes jeg du skulle give den en chance med de to første afsnit. Jeg ved allerede hvad der sker i første afsnit, uden at have set det.

Skema over skuespillere i Lærkevej. Giv point 1-10 hvor godt de spiller indtil videre:

Christian Taftdrup (Sune) - point
Laura Drasbæk (Katrine) - point
Sara-Sofie Boussina (Mathilde) - point
Mille Hofmeyer Lehfeldt (Monica) - point
Claus Riis Østergaard (Andreas) - point
Søs Egelind (Elisabeth Sachs) - point
Anette Støvelbæk (Astrid Borg) - point
Henrik Prip (Kim Borg) - point
Søren Spanning (Torben) - point
Gravatar

#34 wimmie 15 år siden

Er du overhovedet kritisk over for noget? ;)

Og det kan godt være at serierne ikke er direkte kopier af amerikanske serier, men hvis de bliver for inspirerede kommer det til at virke falsk - mest fordi der er ret stor forskel på livet i USA og livet i DK.
Nu har jeg ikke set Forbrydelsen 2 men skulle den virkelig være inspireret af Dommedag nu og Full Metal Jacket? Vil det sige at den foregår i en krigszone eller hvad?
Er forvirret...
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#35 Nicki52 15 år siden

Ja, jeg er faktisk meget kritisk, men har desværre en svaghed overfor dansk film og tv. Men sammenligner dem ikke med amerikanske film i min vurdering af filmen.

Det har noget med krigsrelatering at gøre, at hende der bliver myrdet. Hovedforfatteren Søren Sveistrup har selv sagt det til Se & Hør.
Gravatar

#36 wimmie 15 år siden

Men ligefrem inspireret af to meget blodige amerikanske film der omhandler Vietnamkrigen? Lyder spøjst, men hvad ved jeg...jeg kender intet til Forbrydelsen.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#37 Lord Beef Jerky 15 år siden

#33 Traileren til Lærkevej ligner da også en tro kopi af Desperate Housewives. Ikke alene plot og opbygning, men ned til mindste detalje med klipning, musik og stemning er jo 100% identisk.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#38 Nicki52 15 år siden

Lord Beef Jerky (37) skrev:
#33 Traileren til Lærkevej ligner da også en tro kopi af Desperate Housewives. Ikke alene plot og opbygning, men ned til mindste detalje med klipning, musik og stemning er jo 100% identisk.

Nej, der er ikke nogen skurk og det er der i "Desperate Housewives" i hver sæson. Man kan godt kalde det, en version af "Desperate Housewives", men man også se ligheder mellem personerne. Har lige læst artiklen igen og der står der det vil være i stil med "Desperate Housewives" og "Twin Peaks". Vi kan kalde det, den danske "Desperate Housewives".
Gravatar

#39 Lord Beef Jerky 15 år siden

#38 Så den identitiske klipning, musik og stemning kan ikke være identisk, fordi der ikke er nogen skurk? Jeg er forvirret.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#40 Nicki52 15 år siden

Lord Beef Jerky (39) skrev:
#38 Så den identitiske klipning, musik og stemning kan ikke være identisk, fordi der ikke er nogen skurk? Jeg er forvirret.

Nej, jeg siger bare der ikke er nogen skurk så det er ikke 100 % identisk. Næsten, men tror det bliver lavet om senere.

Ang. 2900 så har Christiane (der spiller Mercedes von Bech) udtalt til Se & Hør at hun skal være med i en kommende tv-produktion, men hun kan ikke røbe mere, fordi den er ikke annonceret endnu. Nogen kan godt se at hun har talent og vil udvikle det.

Skriv ny kommentar: