Gravatar

#11 El vez 13 år siden

Its inclusion on this product makes no sense given that Predator predates Alien 3, and, besides, who wants to listen to a piece of Goldenthal's often obnoxious avant garde tendencies in a completely unrelated context?


Piv piv. Det kan godt være det ikke har en skid med Predator at gøre, men Goldenthal's mutilation af Fox temaet er intet mindre end genialt.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#12 Mark Malmstrøm 13 år siden

Jeps - jeg er vild med den - men på Predator Cd'ern tror jeg der er en lydfejl på den - det er som om lige i aller sidste sekund af stykket at alt lyden panorér til venstre hvor den i filmen fortsætter i begge højtaler :(
Gravatar

#13 Michael Andersen 13 år siden

#11 Det skal du ikke tage dig af, da anmelderen i forvejen hader næsten alt hvad der står Goldenthal på, især hvis det er ukonventionelt :)

#12 Det er også på Varèse-udgaven. Det behøver dog ikke være en fejl, da det bare kan være en almindelig forskel på indspilningens og filmens mix af musikken.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#14 Mark Malmstrøm 13 år siden

13* - okay men med hensyn til Goldenthal så ser det da ud som om at han er ved at bløde op

ALIEN 3 er dog heller ikke ligefrem et score som er tematisk - det har dog nogle få temaer men det er mest lyd

Jeg tror ikke der er en ligevej mellem dette score - enten hader man det eller også elsker man det.

Jeg synes nu denne eksperimenteren med orkesteret er fedt selvom der er enkelte stykker som The First Attack og dele af Candles in the Wind der ikke helt siger mig så meget.

Men ellers er det en af mine favorit scores - Alien 3 går i øvrigt fantastisk sammen med Don Davis' The Matrix - dog bliver man nødt til at udelukke noget musik hvis man skal have begge scores på en CD-R :)
Gravatar

#15 Highland Park 13 år siden

Mark Malmstrøm (14) skrev:
13* - okay men med hensyn til Goldenthal så ser det da ud som om at han er ved at bløde op
Det har jeg slet ikke indtryk af, for jeg ikke har set noget som helst tegn på, at Clemmensen er begyndt at værdsætte Goldenthals eksperimentelle kompositioner.

Bare vent og se når Clemmensen har anmeldt "The Tempest". ;P
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#16 Mark Malmstrøm 13 år siden

Final Fantasy
Frida (5 stjerner)
Michael Collins

og anmeldte scores siden 1999 har fået 3 stjerner så det ligger da til den gode ende
Gravatar

#17 Highland Park 13 år siden

Det kalder jeg nu ikke at bløde op, for Clemmensen har ikke rykket sig en tøddel. Det har Goldenthal derimod, eftersom han har skrevet mere konventionel filmmusik til de tre film (især "Frida" og "Michael Collins"). Clemmensens anmeldelser rummer stadig åbenlys kritik af Goldenthals postmodernistiske eksperimenter.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#18 Michael Andersen 13 år siden

Jeg fik lige lyst til at lytte til lidt Elliot Goldenthal i dag :) En af mine favoritter, "Interview with the Vampire".

Jeg synes, det er genialt hvordan Goldenthal bruger udviklingen i musikhistorien i sit score. Hvordan han hen holdvis bruger barokmusik, romantisk og impressionistisk musik til at understrege de tre vampyrers personlighed. Lestat: farverig og pompøs --> Louis: lidenskabelig og emotionel --> Claudia, barn af og reaktion mod de tidligere stilarter: lysende og drømmende - "I want some more!"

Udover dette element er musikken naturligvis også suveræn. Hver gang jeg lytter til det, tænker jeg at det ikke kan passe, at det er et erstatningsscore lavet på nogle uger. Det er det for godt til og helt på højde med et andet erstatningsscore lavet i hast, Jerry Goldsmiths "Chinatown". Men den er god nok.

Så her er jeg ret uenig med Clemmensen, når han lige kan strække sig til at sige: "ten minutes of solid material" om "Interview with the Vampire" :D
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#19 Highland Park 13 år siden

Clemmensen er en sær snegl. ;P

Fine observationer - det vil jeg være ekstra opmærksom på, næste gang jeg lytter til musikken. :)

Jeg sidder og lytter til Goldsmiths musik til psykoabegyseren "Link":
http://store.intrada.com/s.nl/it.A/id.6934/.f

Det er en utrolig stemningsfuld blanding af symfonisk og elektronisk musik med herlige referencer til det berømte "Gremlins"-tema. Jeg er imponeret over Goldsmiths evne til at komponere storslået musik til selv de dårligste film - og dermed både højne niveauet og løfte filmoplevelsen.

Det er i øvrigt en ret spøjs idé at lade samtlige numre hedde noget med "Link". Gad vide om det er hans påfund. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#20 Michael Andersen 13 år siden

Kun 2000 stk. af "Link"?! De må da have hul i hovedet. Bestil, Michael, bestil!
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: