"If you figure a way to live without serving a master, any master, then let the rest of us know, will you? For you'd be the first person in the history of the world."
jeg skulle havde kigget forbi lidt før (før elwood) Men med ledetrådene ;D Så havde jeg haft den 1. plads ;D
"If you figure a way to live without serving a master, any master, then let the rest of us know, will you? For you'd be the first person in the history of the world."
Sikken dejlig tråd, som jeg desværre har opdaget alt for sent (ikke at jeg kunne have været med på dette niveau, men det kunne alligevel være sjovt at forsøge). I er godt nok dygtige! Jeg har egentlig slet ikke tid til at følge med, men da jeg først fik øje på tråden, kunne jeg ikke lade være med at downloade alle quizzerne og gennemlæse tråden fra ende til anden. Det var en stor fornøjelse, selv om det blev lidt sent i nat, før jeg var færdig og kunne komme i seng!
Jeg har selv bikset en lille quiz sammen med 10 musikeksempler af 10 forsk. komponister, som vist ikke har været repræsenteret endnu. De er måske ret svære (og mindst ét af eksemplerne er helt umuligt!), hvilket forståeligt nok ikke er så populært, men jeg synes det kunne være sjovt med lidt filmmusik af nogle personlige favoritter. Og mange af disse filmkomponister er ganske store navne (blandt de største), og enkelte eksempler er vistnok meget karakteristiske for de pågældende. Så helt umuligt er det vel ikke. Og et par af eksemplerne burde være forholdsvis nemme.
I kan gætte med, hvis I har lyst - ellers må jeg komme med nogle ledetråde (eller bare give løsningen?)...
NB: Nogle få af musikeksemplerne er nyindspilninger (ikke OST), da der i disse tilfælde er tale om meget gammel filmmusik, som jeg ikke har i originalversioner. Eks. 10 er i ret dårlig lydkvalitet, da lyden er rippet fra youtube.
Bølgeskvulp adskiller de forskellige musikuddrag - der er 10 stk. i alt!
#331 fazz 15 år siden
#332 tranberg 15 år siden
2. Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events - Thomas Newman (elwood)
3. Angels in America - Thomas Newman (elwood)
4. American Gangster - Marc Streitenfeld (Antlion)
5. The Girl Next Door - Paul Haslinger (Fazz)
6. Die Hard - Michael Kamen (Michael Andersen)
7. 1408 - Gabriel Yared (Fazz)
8. Fracture - Danna Bros. (Michael Andersen)
9. Bedknops and Broomsticks - Sherman Bros. (Antlion)
10. Liar Liar - John Debney (Popeye)
BONUSKLIP. Monster House - Douglas Pipes (Antlion)
And we're done...
Antlion og Michael Andersen deler 1. pladsen.
#333 fazz 15 år siden
#334 fazz 15 år siden
#335 rubkick 15 år siden
Jeg har selv bikset en lille quiz sammen med 10 musikeksempler af 10 forsk. komponister, som vist ikke har været repræsenteret endnu. De er måske ret svære (og mindst ét af eksemplerne er helt umuligt!), hvilket forståeligt nok ikke er så populært, men jeg synes det kunne være sjovt med lidt filmmusik af nogle personlige favoritter. Og mange af disse filmkomponister er ganske store navne (blandt de største), og enkelte eksempler er vistnok meget karakteristiske for de pågældende. Så helt umuligt er det vel ikke. Og et par af eksemplerne burde være forholdsvis nemme.
I kan gætte med, hvis I har lyst - ellers må jeg komme med nogle ledetråde (eller bare give løsningen?)...
#336 rubkick 15 år siden
NB: Nogle få af musikeksemplerne er nyindspilninger (ikke OST), da der i disse tilfælde er tale om meget gammel filmmusik, som jeg ikke har i originalversioner. Eks. 10 er i ret dårlig lydkvalitet, da lyden er rippet fra youtube.
Bølgeskvulp adskiller de forskellige musikuddrag - der er 10 stk. i alt!
#337 Spanner 15 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#338 BN 15 år siden
#339 BN 15 år siden
5. Rio Bravo - Dimitri Tiomkin
#340 rubkick 15 år siden
5. Rio Bravo - Dimitri Tiomkin
Begge er korrekte! Bravo!
Jeg er ikke i tvivl om, at du kender filmen i eks. 10...