#343: Tak men nu er det også musik, jeg lytter meget til, lavet af komponister, jeg beundrer. :) Hvad angår de andre, Nyman undtaget, er jeg ret blank. :/
Bare vent og se når resten af banden dukker op. ;)
Nej, 7 er ikke My Fair Lady eller Frederick Loewe.
Her er en opsummering med et par ledetråde (og jeg har givet svaret på nr. 9 - jeg kan alligevel ikke forestille mig, den er til at gætte, selv om i det mindste jeg er nørdet nok til at eje filmen på dvd!):
1. ----- (en ret gammel Hitchcockfilm - bemærk i øvrigt instrumenteringen!) 2. "The Piano" - Michael Nyman - bn 3. ----- 4. "Blå" - Zbiegniew Preisner - Highland Park 5. "Rio Bravo" - Dimitri Tiomkin - bn 6. "Wild at Heart" - Angelo Badalamenti - Highland Park 7. ----- (en film m. Erroll Flynn; komponisten er en af de helt store fra den første generation Hollywoodkomponister) 8. ----- (endnu en gammel Hitchcockfilm) 9. "Les choses de la vie" - Philippe Sarde 10. "Rosemary's Baby" - Krzysztof Komeda - Highland Park
Spellbound er rigtig, men det er hverken Herrmann i 1 el. 8. Det er i øvrigt det usædvanlige elektroniske "instrument" theremin, man kan høre som soloinstrument i #1.
1. Spellbound - ???
Musikeksemplerne fra de to Hitchcockfilm (eks. 1 og 8) er nyindspilninger lavet mere end 50 år efter filmene.
Du mener selvfølgelig 7. The Adventures of Robin Hood - Korngold Det er godtaget! Komponisten til Spellbound er Miklós Rózsa.
1. Spellbound - Miklós Rózsa - (bn) 2. "The Piano" - Michael Nyman - bn 3. ----- (jeg synes, strygerklangen og harmonikken er karakteristisk for komponisten. Tænk på Hitchcock, selv om det ikke er en Hitchcockfilm. Regnes ofte for en af de største filmkomponister, måske den største!) 4. "Blå" - Zbiegniew Preisner - Highland Park 5. "Rio Bravo" - Dimitri Tiomkin - bn 6. "Wild at Heart" - Angelo Badalamenti - Highland Park 7. The Adventures of Robin Hood - Korngold - bn 8. ----- (endnu en gammel Hitchcockfilm, komponisten var nomineret til Oscars for mere end ti film, og vandt et par gange) 9. "Les choses de la vie" - Philippe Sarde 10. "Rosemary's Baby" - Krzysztof Komeda - Highland Park
#341 Highland Park 15 år siden
6. "Wild at Heart" - Angelo Badalamenti
#342 Highland Park 15 år siden
#343 rubkick 15 år siden
2. The Piano - Michael Nyman - bn
4. "Blå" - Zbiegniew Preisner - Highland Park
5. Rio Bravo - Dimitri Tiomkin - bn
6. "Wild at Heart" - Angelo Badalamenti - Highland Park
10. "Rosemary's Baby" - Krzysztof Komeda - Highland Park
#344 BN 15 år siden
#345 Highland Park 15 år siden
Hvad angår de andre, Nyman undtaget, er jeg ret blank. :/
Bare vent og se når resten af banden dukker op. ;)
#346 rubkick 15 år siden
Her er en opsummering med et par ledetråde (og jeg har givet svaret på nr. 9 - jeg kan alligevel ikke forestille mig, den er til at gætte, selv om i det mindste jeg er nørdet nok til at eje filmen på dvd!):
1. ----- (en ret gammel Hitchcockfilm - bemærk i øvrigt instrumenteringen!)
2. "The Piano" - Michael Nyman - bn
3. -----
5. "Rio Bravo" - Dimitri Tiomkin - bn
7. ----- (en film m. Erroll Flynn; komponisten er en af de helt store fra den første generation Hollywoodkomponister)
8. ----- (endnu en gammel Hitchcockfilm)
9. "Les choses de la vie" - Philippe Sarde
#347 BN 15 år siden
8. Notorious - Bernhard Herrmann ?
#348 rubkick 15 år siden
1. Spellbound - ???
Musikeksemplerne fra de to Hitchcockfilm (eks. 1 og 8) er nyindspilninger lavet mere end 50 år efter filmene.
#349 BN 15 år siden
#350 rubkick 15 år siden
Det er godtaget!
Komponisten til Spellbound er Miklós Rózsa.
1. Spellbound - Miklós Rózsa - (bn)
2. "The Piano" - Michael Nyman - bn
3. ----- (jeg synes, strygerklangen og harmonikken er karakteristisk for komponisten. Tænk på Hitchcock, selv om det ikke er en Hitchcockfilm. Regnes ofte for en af de største filmkomponister, måske den største!)
5. "Rio Bravo" - Dimitri Tiomkin - bn
7. The Adventures of Robin Hood - Korngold - bn
8. ----- (endnu en gammel Hitchcockfilm, komponisten var nomineret til Oscars for mere end ti film, og vandt et par gange)
9. "Les choses de la vie" - Philippe Sarde