Blandt andet Badalamenti, Nyman og Preisner er nogle af mine absolutte foretrukne komponister, så denne quiz er da lige noget for mig. Desværre kan jeg ikke rigtigt sætte titler på de 2 sidste, men jeg kan da forsøge:
2. - Det lyder ihvertfald som Bernard Herrmann! Er det soundtracket til "The Ghost and Mrs. Muir", eller husker jeg helt forkert? 8. - Umiddelbart synes jeg, at det lyder som soundtracket til "Marnie", men det er jo også Herrmann. Er komponisten den legendariske Elmer Bernstein?
Jeg ville før have at det skulle være en gammel en med Cary Grant (nemlig 'Notorious'), og det vil jeg stadig pga. den romantiske tone, som musikken har:
8. Suspicion - (men mht. komponisten må jeg melde pas)
Jeg kan huske, at det var Franz Waxman som kompenerede soundtracket til "Suspicion", men jeg mener ikke, at det lyder lige sådan?
Det var Bernard Herrmann, Dmitri Tiomkin, Franz Waxman og Louis Levy der plejede at kompenere musikken til Hitchcocks film, så du kan måske godt have ret alligevel. :) Jeg tror ihvertfald, at det er noget fra Franz Waxman nu, og ikke Elmer Bernstein, som jeg gættede på tidligere.
Jeg kan huske, at det var Franz Waxman som kompenerede soundtracket til "Suspicion", men jeg mener ikke, at det lyder lige sådan?
Det kan måske være pga. det som rubkick skriver:
"Nogle få af musikeksemplerne er nyindspilninger (ikke OST), da der i disse tilfælde er tale om meget gammel filmmusik, som jeg ikke har i originalversioner."
8. Suspicion - Frank Waxman .... men jeg mener, Antlion bør krediteres for komponisten ud fra "først til mølle"-princippet, eftersom han i #353 fastslår, at det ER Frank Waxman.
2. - Det lyder ihvertfald som Bernard Herrmann! Er det soundtracket til "The Ghost and Mrs. Muir", eller husker jeg helt forkert? 8. - Umiddelbart synes jeg, at det lyder som soundtracket til "Marnie", men det er jo også Herrmann. Er komponisten den legendariske Elmer Bernstein?
Du må selvfølgelig mene (det er ikke let at holde styr på numrene): 3. "The Ghost and Mrs. Muir" - Bernard Herrmann
...hvilket er korrekt! Fantastisk godt hørt!
8. er Franz Waxman, som både bn og Antlion er inde på. Det er dog ikke "Suspicion", men "Rebecca"!
1. Spellbound - Miklós Rózsa - (bn) 2. "The Piano" - Michael Nyman - bn 3. "The Ghost and Mrs. Muir" - Bernard Herrmann - Antlion 4. "Blå" - Zbiegniew Preisner - Highland Park 5. "Rio Bravo" - Dimitri Tiomkin - bn 6. "Wild at Heart" - Angelo Badalamenti - Highland Park 7. The Adventures of Robin Hood - Korngold - bn 8. "Rebecca" - Franz Waxman - (bn & Antlion) 9. "Les choses de la vie" - Philippe Sarde 10. "Rosemary's Baby" - Krzysztof Komeda - Highland Park
bn: 3 rigtige + et par halve Highland Park: 3 rigtige Antlion: 1 + det løse
HVIS det er mig, er der så ikke en der vil være flink og give en instruktion i, hvordan man laver disse lydfiler, både fra éns egne cd'er og fra f.eks. Youtube? :-)
#351 Antlion 15 år siden
Blandt andet Badalamenti, Nyman og Preisner er nogle af mine absolutte foretrukne komponister, så denne quiz er da lige noget for mig. Desværre kan jeg ikke rigtigt sætte titler på de 2 sidste, men jeg kan da forsøge:
2. - Det lyder ihvertfald som Bernard Herrmann! Er det soundtracket til "The Ghost and Mrs. Muir", eller husker jeg helt forkert?
8. - Umiddelbart synes jeg, at det lyder som soundtracket til "Marnie", men det er jo også Herrmann. Er komponisten den legendariske Elmer Bernstein?
#352 BN 15 år siden
8. Suspicion - (men mht. komponisten må jeg melde pas)
#353 Antlion 15 år siden
Det var Bernard Herrmann, Dmitri Tiomkin, Franz Waxman og Louis Levy der plejede at kompenere musikken til Hitchcocks film, så du kan måske godt have ret alligevel. :) Jeg tror ihvertfald, at det er noget fra Franz Waxman nu, og ikke Elmer Bernstein, som jeg gættede på tidligere.
#354 BN 15 år siden
Det kan måske være pga. det som rubkick skriver:
"Nogle få af musikeksemplerne er nyindspilninger (ikke OST), da der i disse tilfælde er tale om meget gammel filmmusik, som jeg ikke har i originalversioner."
#355 Antlion 15 år siden
Lige nu synes jeg faktisk også, at det minder om musikken fra "Sunset Blvd.".
#356 BN 15 år siden
8. Suspicion - Frank Waxman .... men jeg mener, Antlion bør krediteres for komponisten ud fra "først til mølle"-princippet, eftersom han i #353 fastslår, at det ER Frank Waxman.
#357 rubkick 15 år siden
Du må selvfølgelig mene (det er ikke let at holde styr på numrene):
3. "The Ghost and Mrs. Muir" - Bernard Herrmann
...hvilket er korrekt! Fantastisk godt hørt!
8. er Franz Waxman, som både bn og Antlion er inde på. Det er dog ikke "Suspicion", men "Rebecca"!
#358 rubkick 15 år siden
1. Spellbound - Miklós Rózsa - (bn)
2. "The Piano" - Michael Nyman - bn
3. "The Ghost and Mrs. Muir" - Bernard Herrmann - Antlion
4. "Blå" - Zbiegniew Preisner - Highland Park
5. "Rio Bravo" - Dimitri Tiomkin - bn
6. "Wild at Heart" - Angelo Badalamenti - Highland Park
7. The Adventures of Robin Hood - Korngold - bn
8. "Rebecca" - Franz Waxman - (bn & Antlion)
9. "Les choses de la vie" - Philippe Sarde
10. "Rosemary's Baby" - Krzysztof Komeda - Highland Park
bn: 3 rigtige + et par halve
Highland Park: 3 rigtige
Antlion: 1 + det løse
#359 BN 15 år siden
HVIS det er mig, er der så ikke en der vil være flink og give en instruktion i, hvordan man laver disse lydfiler, både fra éns egne cd'er og fra f.eks. Youtube? :-)
#360 Michael Andersen 15 år siden