Argh, det burde jeg kunne have hørt. "Rebecca" er en nemlig af de bedre Hitchcock-film, men nu får jeg da bare lyst til at gense den endnu en gang. :)
@ bn:
Du skal have nummerene i digitalt format, og så sætte dem sammen i et lydredigeringsprogram. De fleste bruger nok Audacity, men personligt plejer jeg at bruge GoldWave (som også er hhv. simpelt), når jeg bare skal sætte et par lydfiler sammen.
Måske kan du også nøjes med at bruge Windows Lydoptager, som måske vil være lidt nemmere? Det vil nok blive lidt hakket dog. Jeg bruger det aldrig, så jeg ved det ikke helt?
#366 & 368: Det er ikke nemt at give anvisninger på, hvordan du klipper musikken sammen, da det kommer meget an på, hvilket OS, du har, og hvilken software, du råder over.
Mht. upload, så er der uploadsites, som svarer til imageshack. Jeg bruger http://up-it.dk/ , som er gratis, og kan benyttes af alle, uden at man er oprettet som bruger (men der er vist begrænsning på filstørrelsen - vist 20 Mb). Andre bruger Rapidshare, men jeg mener, man skal være bruger (via login), før den metode kan anbefales til upload?
#367: Rebecca er et ret godt score, smægtende romantisk og lidenskabeligt. Filmen er også god!
#369 Ville bare lige sige tak for at køre tråden videre; den har ligget fladt i et par dage og tak for rosen af tråden. Det er en rigtig fed quiz du har komponeret, ærgeligt jeg ikke lige nået her ind senere :)
Jeg er til eksamener disse dage, så har ikke tid til at lave en ny quiz før torsdag aften - så tak for bidraget rubkick :)
#361 Highland Park 15 år siden
Jerry Goldsmith har været der. :P
#362 Michael Andersen 15 år siden
#363 Highland Park 15 år siden
"12.The Mummy - Jerry Goldsmith" :(
Så mangler guldet stadig. ;)
#364 Michael Andersen 15 år siden
#365 Highland Park 15 år siden
Du kunne evt. også lave en rendyrket Jerry Goldsmith-quiz. ;)
#366 BN 15 år siden
rubkick?
#367 Antlion 15 år siden
Argh, det burde jeg kunne have hørt. "Rebecca" er en nemlig af de bedre Hitchcock-film, men nu får jeg da bare lyst til at gense den endnu en gang. :)
@ bn:
Du skal have nummerene i digitalt format, og så sætte dem sammen i et lydredigeringsprogram. De fleste bruger nok Audacity, men personligt plejer jeg at bruge GoldWave (som også er hhv. simpelt), når jeg bare skal sætte et par lydfiler sammen.
Måske kan du også nøjes med at bruge Windows Lydoptager, som måske vil være lidt nemmere? Det vil nok blive lidt hakket dog. Jeg bruger det aldrig, så jeg ved det ikke helt?
#368 BN 15 år siden
Tak for info. Men hvordan får jeg så lydklippene ud på nettet? Er der her en pendant til billedquizzens imageshack? Eller hvordan gør man dét?
#369 rubkick 15 år siden
Det er ikke nemt at give anvisninger på, hvordan du klipper musikken sammen, da det kommer meget an på, hvilket OS, du har, og hvilken software, du råder over.
Mht. upload, så er der uploadsites, som svarer til imageshack. Jeg bruger http://up-it.dk/ , som er gratis, og kan benyttes af alle, uden at man er oprettet som bruger (men der er vist begrænsning på filstørrelsen - vist 20 Mb). Andre bruger Rapidshare, men jeg mener, man skal være bruger (via login), før den metode kan anbefales til upload?
#367:
Rebecca er et ret godt score, smægtende romantisk og lidenskabeligt. Filmen er også god!
#370 tranberg 15 år siden
Ville bare lige sige tak for at køre tråden videre; den har ligget fladt i et par dage og tak for rosen af tråden.
Det er en rigtig fed quiz du har komponeret, ærgeligt jeg ikke lige nået her ind senere :)
Jeg er til eksamener disse dage, så har ikke tid til at lave en ny quiz før torsdag aften - så tak for bidraget rubkick :)
LONG LIVE OST !