Gravatar

#1 MMB 13 år siden

Der er en ting, som mangler på film for at gøre det til den ultimative filmside. For sådan som det ser ud nu, er jeg mod min vilje tvunget til at bruge en anden filmside til at se, hvilke film der kommer på tv.

Derfor foreslår jeg, at filmz laver en oversigt over, hvilke film der bliver vist på de forskellige kanaler og på hvilke tidspunkter, de bliver vist.
Gravatar

#2 MOVIE1000 13 år siden

Det synes jeg er unødvendigt, vi har en seværdigt tv tråd og man kan gå ind på tvguide hvis man vil se hvad der kommer i tv, jeg synes det er unødvendigt og det passer ikke ind til filmz.dk
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#3 lagoni 13 år siden

Jeg synes faktisk ideen er god, men tvivler på den vil fungere i praksis. Man vil skulle have stort set alle tilgængelige kanaler med og med fx TV100 og TV2Film, ville det blive en meget stor liste. Så skulle man lave et system hvor man selv kan sammensætte sine yndlingskanaler, men det virker bare som meget arbejde (for filmz-bagmændene) for noget, der vist allerede er lavet et andet sted.

Mht 'Seværdigt tv'-tråden, så er den vist ikke altid helt opdateret.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#4 MMB 13 år siden

#2

Sevært tv tråden bliver, som #3 siger, sjældent opdateret. Idéen med denne liste er jo, at man slipper for at kigge tv-guiden igennem for at finde nogle film, hvis de allerede er plukket ud for en. Jeg kan ikke se, hvorfor du ikke mener, det passer ind. Idéen omhandler film, og dette er en filmside.

#3

Er ret enig i, at man skal finde ud af, hvor mange kanaler der skal med, og hvilke der ikke skal med. Det er som sagt lavet et andet sted, og jeg bruger kun denne filmside af netop denne grund. Det er derfor, jeg mener, det kunne være fedt, hvis film lavede en sådan liste, da jeg på denne måde ville slippe for at bruge andre filmsider (bortset fra Rotten Tomatoes og IMDb).

Jeg synes i hvert fald følgende kanaler skulle med:
DR1
DR2
DR HD
DR K
TV2
TV2 Zulu
TV2 Charlie
TV2 Film
TV3
TV3+
TV3 Puls
Kanal 4
Kanal 5
6'eren
Canal 9

Altså de mest almindelige TV-kanaler.
Gravatar

#5 hmn 13 år siden

Det er en ok ide, og vi har selv overvejet den flere gange, men da vi er nødt til at gøre det sammen med en samarbejds partner så vi ikke selv skal sidde og opdatere en tvguide.

Desværre er det ret dyrt at købe sig til det data, og da vi jo skal bruge dataen på filmz for at funktionen fungere godt, så vil det ikke give mening at lave et samarbejde.

Så indtil vi finder en løsning på hvordan vi kan få tvguide data så tror jeg ikke det er en funktion der kommer lige foreløbig.
Gravatar

#6 McPeter 13 år siden

God idé, men man kan gøre stort set det samme på tv2's filmoversigt hvor man selv kan frasortere uinteressandte kanaler - jeg gider fx ikke se film på reklame kanaler, så TV3'erne, 4, 5, 6, 9 er ude for mit vedkommende.

Er ikke helt sikker, men mener også man kan få det som RSS feed til en skrivebords widget eller igoogle eller lignende?
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#7 Highland Park 13 år siden

McPeter (6) skrev:
God idé, men man kan gøre stort set det samme på tv2's filmoversigt hvor man selv kan frasortere uinteressandte kanaler...
Ligeledes på DR's hvor man kan vælge kun at se, hvilke film der bliver vist den pågældende dag.

#5: Kan vi evt. få lidt respons på de sidste indlæg i denne, desværre lukkede, tråd?:
http://filmz.dk/forum/filmz/arkiv-sortering-61475

Jeg har fuld forståelse for, at I har rigeligt at se til for tiden, men det er ærligt talt ret skuffende, når man ikke får noget respons på indlæg, der handler om at forbedre Filmz og gøre det mere brugervenligt.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#8 hmn 13 år siden

Highland Park (7) skrev:
#5: Kan vi evt. få lidt respons på de sidste indlæg i denne, desværre lukkede, tråd?:
http://filmz.dk/forum/filmz/arkiv-sortering-61475


Det ser ud til der er en fejl, jeg har bare ikke rigtigt tid til at kigge på det i øjeblikket
Gravatar

#9 Highland Park 13 år siden

#8: Okay, men tråden omhandler jo flere ting.

Jeg vil foreslå, at I forlænger levetiden for tråde i forumkategorien "Filmz", da de har det med at blive lukket, før brugerne har modtaget svar på deres henvendelser.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#10 McPeter 13 år siden

Highland Park (7) skrev:
Ligeledes på DR's hvor man kan vælge kun at se, hvilke film der bliver vist den pågældende dag.


Det kan man også på TV2. :-) Tror i virkeligheden de kan ret meget det samme, startede bare med at bruge TV2 og så er jeg blevet hængende. :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/

Skriv ny kommentar: