Gravatar

#1 McPeter 13 år siden

Har lige siddet og bladret igennem "Hvad har du set"-tråden og er nu blevet så smittet af facebook osv. at jeg virkeligt savner en "I like" funktion som man fx kunne trykke på når folk havde skrevet en anmeldelse man var enig i - eller havde skrevet en hjælpsom tekst i et af de andre fora.

Jeg ved der er andre sider der har mere advancerede systemer hvor man både kan op- og ned-ranke en post til enten at blive grå hvis negativ, normal hvis ~0 eller farvet hvis positiv, men tror ikke helt vi behøver det i så stor udstrækning her på filmz.

En simpel counter med hvor mange der "synes godt om" en post ville være nok til at starte med tror jeg, så kunne man evt. lave en lille stjerne eller symbol hvis nu en post har fx mere end 50 "i like" eller lignende.

Er det noget der ligger i pipeline til siden eller hvad er jeres holdning til det? Synes selv det er en pokkers god idé. :-)

På forhånd tak og god weekend.
/McPeter
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#2 Kruse 13 år siden

Jeg vil nu helst for alt i verden undgå at Facebook og dens funktioner kom ind i selve forummet. Så synes jeg at det er langt bedre hvis folk der er enige i en anmeldelse, skriver i et indlæg at de er enig og måske tilføjer en smule ekstra tekst, såsom "Helt enig! Det er en fantastisk film" osv. Jeg vil endda hellere have at nogen bare skriver "Enig!" end at vi skal hive Facebook ind i forummet.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#3 McPeter 13 år siden

#2 - nogle gange fylder "enig" eller "uenig" teksterne bare meget uden at der rent faktisk står andet end "enig". Og nogle gange gider jeg altså ikke gentage hvad der er 5 andre der lige har skrevet - så er det altså smartere at man kan tilkendegive sig enighed ved at klikke en enkelt gang i stedet.
Gravatar

#4 Kruse 13 år siden

#3: Uenig! :)
Gravatar

#5 Skeloboy 13 år siden

#3 - det tager også ret lang tid ;)

Jeg er sådan set lidt ligeglad. Kan sagtens se det smarte, men på den anden side, så er det ikke noget, jeg savner.
Gravatar

#6 Kruse 13 år siden

Der har i øvrigt været en tråd om det før: http://filmz.dk/forum/filmz/synes-godt-om-knap-587...
Gravatar

#7 McPeter 13 år siden

#6 - den tråd er vist ikke en helt så seriøs diskussion af funktionen som jeg efterlyser.

Jeg kan sagtens se dit "gammeldags" synspunkt med at dialog er at foretrække, men jeg skal ærligt indrømme at jeg sjældent har tid eller lyst til at læse samtlige poster igennem i fx "hvad så jeg" tråden, da der ofte er - for mig - irrelevante diskussioner om den ene eller anden nuance af en anmeldelse som nogen har lavet - og det som regel kun er 2-3 personer der diskuterer. Kan dog godt lide at læse folks anmeldelser af film jeg selv overvejer at se, dog får jeg heller ikke her læst alle indlæg.

En counter for hvor mange der "synes om" et indlæg ville jo været en meget god - og hurtig - måde at se om der var mange der var enige med den pågældende anmeldelse, uden at jeg behøver bladre igennem de næste 2 siders diskussion mellem 2-3 deltagere. En anmeldelse til 4/6 som fx 50 er enige i, ville nok være bedre for mig at bruge min tid på at læse end en for samme film 6/6 anmeldelse som kun 2 er enige i.

For mig handler det om at bruge den tid jeg er på filmz iøvrigt gode forum, på at læse de indlæg der er "bedst".

Alternativt kunne man lave bruger-anmeldelser af de forskellige film på en anden måde, men jeg kan dog utroligt godt lide den uformelle tone der netop også findes i diskussionerne af de enkelte anmeldelser - det er bare ikke alle der er relevante for mig. Største ulempe ved nuværende form er også at anmeldelserne ikke tilknyttes den enkelte films oversigts side, så det kan være svært at finde alle anmeldelser af en bestemt film. Og hvis man endelig fik dette samlet, så ville en "synes om" indikator netop være god til at vise hvilken af de mange brugeranmeldelser jeg kunne læse først for at få et godt indtryk af hvordan filmen er.
Gravatar

#8 Kruse 13 år siden

McPeter (7) skrev:
#6 - den tråd er vist ikke en helt så seriøs diskussion af funktionen som jeg efterlyser.

Det har nok noget at gøre med hvem der oprettede tråden og hvordan folks holdning til ham var. Der kommer dog nogle pointer på bordet som jeg er enig med. F.eks. skriver Lagoni:

lagoni skrev:
...men gør det noget at skrive 'enig'? Jo, hvis 117 skriver det, bliver det nok også lidt kedeligt, men en 'Synes godt om'-knap ville sandsynligvis gøre at en del ikke gad skrive noget som helst og debatten ville kun bestå af de få der gider skrive meterlange indlæg.

og Wimmie:

Wimmie skrev:
Jeg forstår ikke hvad der er galt med bare at skrive "enig" - nåja, det er ikke så konstruktivt men det tager et halvt sekund at læse, så jeg føler ikke rigtigt at det er spild af plads eller tid :D

Måske er det endda verdens mindste problem...nogensinde :D

Og jeg er ikke kun interesseret i at høre hvem der er enig, men gerne også hvorfor de er enig og hvad de muligvis er mest enig i. For så tit er det altså ikke at man er 100 % enig, uden at have nogle kommentarer, og jeg synes det er synd hvis disse går tabt, da jeg godt kan lide at læse dem.
Gravatar

#9 McPeter 13 år siden

#8 - jeg må indrømme jeg gav op med at læse efter de første mange dumme kommentarer. :-)

Der hvor jeg synes du/I tager fejl, er jeres formodning om at en "synes om" knap vil fuldstændigt eliminere al diskussion i tråden - I ser det som en enten/eller, hvor jeg ser det som et supplement til de diskussioner der allerede kører. Mange af dem der ikke synes de har noget nyt at bidrage til diskussionen ville stadig kunne tilkendegive hvad de er enige med uden at skulle til at gentage hvad der allerede er skrevet. Som jeg ser det vil de skabe yderligere aktivitet i forummet i stedet for at erstatte den nuværende aktivitet.
Gravatar

#10 Lord Beef Jerky 13 år siden

Personligt ville jeg ikke bruge denne funktion, og menes den som en erstatning for kommentarer (hvilket den angiveligt delvist ville blive), så ser jeg også helst at man undgår den.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: