Gravatar

#1 Tommy Kristensen 15 år siden

"Hvilken af følgende skuespillere udtrykte efter filmen fortrydelse over, at hans rolle var blevet klippet ud af filmen?"

Ingen af de nævnte muligheder er blevet klippet ud af filmen. En af de nævnte har dog på et tidspunkt fortalt, at han følte, at han var blevet klippet ud af filmen - efter flere scener med ham var blevet klippet ud - vedkommende er dog stadig at finde i filmen ;)
Gravatar

#2 maniac 15 år siden

Så når han går ud og udtaler "I got cut out of that movie,", er spørgsmålsformuleringen så ikke netop korrekt? ;)
Gravatar

#3 Tommy Kristensen 15 år siden

Jeg var i hvert fald noget forundret over formuleringen. Det er taget noget ud af kontekst. Jeg troede da at en af de andre var en mulighed - eftersom at jeg i hvert fald var sikker på at vedkommende ikke var totalt klippet ud - hvilket spørgsmål da i den grad antyder. Der er forskel på et trickspørgsmål og en vag formulering... :)
Gravatar

#4 Highland Park 15 år siden

Jeg er enig med dig Tommy. Jeg studsede også over spørgsmålet. Det fremstilles som om, at han rent faktisk blev klippet ud af filmen - ikke som om at der er blot er tale om hans oplevelse af den endelige udgave af filmen.
Dog kan der næppe herske tvivl om, hvad det korrekte svar er.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#5 Tommy Kristensen 15 år siden

Det skulle måske have lydt - hvis vi nu skal fluekneppe :)

"Hvilken af følgende skuespillere udtrykte efter filmen fortrydelse over, at hans rolle NÆSTEN var blevet klippet ud af filmen"

Udtalte han ikke til NY Daily, at han følte at han (som person og skuespiller) var blevet klippet ud filmen - efter at flere scener med hans rolle/karakter var blevet taget ud af filmen?

Jeg er med på at spørgsmålene gerne må være drilske, svære osv - hvilket de heldigvis også ofte er - men så skal formuleringen heller ikke være til at tage fejl af.
Gravatar

#6 maniac 15 år siden

Men det var jo netop ikke det han sagde, at han næsten var blevet klippet ud. Han beklagede sig i pressen med formuleringen, at han var blevet klippet ud af filmen. Jeg grublede lidt over formuleringen, men kom frem til at den nuværende trods alt må være korrekt, fordi han netop udtaler ovenstående citat.

Du kom jo også netop frem til det rigtige svar, så det er jo ikke fordi spørgsmålet har været så kringlet, at man ved en simpel google-søgning ikke kan finde ud af hvad svaret er :)
Gravatar

#7 maniac 15 år siden

Hvis spørgsmålet endelig skulle omformuleres ville følgende vel passe bedre:

"Hvilken af følgende skuespillere på filmens rolleliste udtrykte efter filmen fortrydelse over, at hans rolle var blevet klippet ud af filmen?"

Jeg er med på at spørgsmålene gerne må være drilske, svære osv. men så skal formuleringen heller ikke være til at tage fejl af.

Er jeg selvfølgelig enig i. Og tager selvfølgelig kritikken til mig, bare så det ikke lyder som om jeg bare totalt afviser din pointe :)
Gravatar

#8 Highland Park 15 år siden

Men så fremstilles det stadig som om, at han rent faktisk var blevet klippet ud af filmen. Af selve formuleringen fremgår det jo ikke, at det var ham, der sagde, at han var blevet klippet ud - i stedet fremstår det som et faktum.
Gravatar

#9 maniac 15 år siden

Det fremstår af spørgsmålet at han har udtrykt fortrydelse over at være blevet klippet ud, hvilket han har udtrykt.
Gravatar

#10 Highland Park 15 år siden

"Hvilken af følgende skuespillere udtrykte efter filmen fortrydelse over, at hans rolle var blevet klippet ud af filmen?"

Af ovenstående fremgår det, at han var blevet klippet ud af filmen - ikke at der blot var tale om, hvordan han selv oplevede det.

Men fred være med at vi ikke er enige. ;)

Skriv ny kommentar: