Gravatar

#11 Tommy Kristensen 15 år siden

Han er quoted for at have sagt: "I got cut out of that movie. My characters subplot was completely cut.

Ja, han udtrykker i interviewet at han
Dennis Hopper
, er blevet klippet ud, fordi instruktøren har valgt at klippe scener ud med hans rolle/karakter -
Donald Greenleaf
. Hvis vi snakker om rollen - så er det kun et subplot der er klippet ud.

Men nevermind... Jeg kan trøste mig med at jeg ikke er den eneste der synes det er formuleret forkert.
Gravatar

#12 mr gaijin 15 år siden

#10 Mmmm! Ordkløveri! Jeg vil være med!

Her er jeg helt sikkert på maniac.dk's side. Hvis du trykte den sætning i en avis, ville det læses som et indirekte citat. Dermed er det ikke en påstand om, at han er klippet ud, men en påstand om, at han siger, at han er klippet ud. Hvis statsministeren siger til en avis, at han aldrig har drukket rødvin på statens regning, så står avisen ikke til ansvar for udtalelsens sandhedsværdi. Man for eksempel let lave en quiz, hvor der blev spurgt til, hvilken minister, der for nylig har sagt, at han aldrig har drukket rødvin på statens regning.

Men hvis man absolut skal nitpicke, og det skal man jo, for det gør man jo på nettet, så vil ordet "fortvivlelse" nok være mere passende end "fortrydelse", med mindre han selvfølgelig har klippet sig selv ud :p
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#13 Tommy Kristensen 15 år siden

Hvis du vil ordkløve :) - så er pointen, at han ikke har udtalt, at hans rolle var blevet klippet ud - men at han var blevet klippet ud - og senere i interviewet at hans rolles subplot var blevet klippet ud - men aldrig "min rolle er blevet klippet ud" - i hvert fald ikke i de versioner jeg har læst. Derfor start-indlægget.
Gravatar

#14 mr gaijin 15 år siden

#13 Ja, ok, det kan jeg godt se.

Så har vi vist også kogt så meget suppe på det, som man kan. Lad os finde nogle nye sætninger/ord at kløve! :)
Gravatar

#15 Highland Park 15 år siden

mr gaijin (12) skrev:
Hvis statsministeren siger til en avis, at han aldrig har drukket rødvin på statens regning, så står avisen ikke til ansvar for udtalelsens sandhedsværdi.

Nej, men hvis der er den mindste tvivl om sandhedsværdien, vil man jo gøre tydeligt opmærksom på det i artiklen. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#16 mr gaijin 15 år siden

#15 Ja, det er rigtigt. Det må så være forskellen på et spørgsmål formuleret i en sætning i en internetquiz og en længere avisartikel.

Skriv ny kommentar: