Jeg arbejder på det man kalder "en tynd klient", hvilket vil sige, at den henter alt information fra en server i Herlev. Jeg sidder fysisk i Kolding. Mit problem er, at når jeg tilgår forum, fryser det hele og jeg må dræbe maskinen og logge på igen. Hvordan kan det være? Og kan jeg gøre noget ved det?
Jeg kan godt læse anmeldelser og nyheder osv., men med det samme jeg åbner en tråd med kommentarer dør det hele.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Well, de er jo ikke vilde med at man bruger nettet til andet end arbejde, så jeg har ikke lige ringet til dem og spurgt ;) Men det kunne jo være, at der var noget jeg selv kunne gøre..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Har du prøvet at slå alt javascript i din browser fra (på filmz.dk) ? Der vil så godt nok være nogle funktioner du ikke kan benytte optimalt, men det kan være at det forhindre at din browser crasher.
Det kan nogen gange være et problem nå man benytter en tynd klient, netop det med at du nu skal over en server, som Mandalae skriver, forsøg at opdatere Java, hvis du ikke kan det, skal du have lempet dine rettigheder på jeres server. Du kan altid nævne noget om en netplatform som du skal benytte.
Det burde bare ikke få hans browser til at crashe. Så burde det nærmere være ligesom #4 skriver at der blot er nogle funktioner der ikke virker optimalt.
Det er selvfølgelig stadig værd at undersøge :)
If I grew up on a farm, and was retarded, Bruges might impress me, but I didn't, so it doesn't.
#5 > Så vidt jeg kan se, så bliver der ikke brugt ret meget java på filmz.dk, så om han opdaterer det eller ej burde være underordnet.
Jeg har tidligere haft lignende problemer ved brug af en eller anden form for proxy løsning, og den gang var problemet netop i forbindelse med javascript og ajax kald (som #3 er inde på).
Nu er mit kendskab til brugen af tynde klienter begrænset til nogle få modeller, men jeg har altid fået ændret mine tilladelser således at jeg kunne "bevæge" mig frit på nettet.
Det er godt nok ikke relateret til trådens emne, men her på det seneste er skærmbilledet begyndt at "blinke" en ekstra gang, inden den valgte tråd bliver vist. Det sker dog ikke hver eneste gang. Har I andre også oplevet det? Jeg bruger Firefox 3.6.2.
#1 davenport 14 år siden
Mit problem er, at når jeg tilgår forum, fryser det hele og jeg må dræbe maskinen og logge på igen.
Hvordan kan det være? Og kan jeg gøre noget ved det?
Jeg kan godt læse anmeldelser og nyheder osv., men med det samme jeg åbner en tråd med kommentarer dør det hele.
#2 Mandalae 14 år siden
Jeg kan ikke umiddelbart se hvordan dette skulle få din klient til at crashe, har du prøvet at spøge din IT afdeling?
#3 davenport 14 år siden
Men det kunne jo være, at der var noget jeg selv kunne gøre..
#4 ReneNP 14 år siden
Der vil så godt nok være nogle funktioner du ikke kan benytte optimalt, men det kan være at det forhindre at din browser crasher.
#5 Kiksmann 14 år siden
#6 Mandalae 14 år siden
Det burde bare ikke få hans browser til at crashe. Så burde det nærmere være ligesom #4 skriver at der blot er nogle funktioner der ikke virker optimalt.
Det er selvfølgelig stadig værd at undersøge :)
#7 ReneNP 14 år siden
Jeg har tidligere haft lignende problemer ved brug af en eller anden form for proxy løsning, og den gang var problemet netop i forbindelse med javascript og ajax kald (som #3 er inde på).
#8 Kiksmann 14 år siden
#9 Highland Park 14 år siden
Jeg bruger Firefox 3.6.2.
#10 davenport 14 år siden